TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Ruitenwissers maken klappend geluid!

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Daniel 74, Dec 4, 2013.

1. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Dag allemaal,

Vandaag heb ik voor het eerst lang door de regen gereden. De automatische wissers reageren goed op de regen, maar zeer regelmatig maken ze een hard klappend geluid. Ik denk dat het geluid komt door het "omklappen" van de wisser aan het begin van de beweging. Er zit een zeker ritme in: ongeveer 5 wisbewegingen achter elkaar is er een klappend geluid, daarna is het weer een tijdje over, waarna het weer begint.

Hebben jullie iets dergelijk meegemaakt? En belangrijker, hoe moet dit worden opgelost?

2. Merijn

Merijn Active Member

Heb er ook af en toe last van, maar nog geen patroon in ontdekt.
    Denk dat het ook extra opvalt doordat de auto verder heel stil is. Desalniettemin hoor ik graag als iemand een oplossing heeft. ;-)

3. HWS

HWS Speedjunkie

Nog geen last van

4. RD11

RD11 Member

Daniel, ik heb dit ook gemerkt dit weekend in de regen. Zou het kunnen zijn dat de ene wisser af en toe nét te laat start en over de andere heen klapt?
    Dat was mijn idee. Ik ga er wel mee naar Tesla binnenkort.

5. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Dat idee heb ik ook ja, maar het is erg lastig te zien tijdens het rijden. Ik zal zelf ook bellen met tesla, het is best irritant.

Share This Page