Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ruitenwissersproeier en Games download

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een kleine maand ben ik een bezitter (nou ja, lease ik) een Tesla 3. Hierover heb ik thans 2 vragen;
- Ruitenwissersproeiers werken nauwelijks. Ik kan verder ook geen slangetje vinden. Kan iemand mij hierbij helpen alvorens ik naar Amsterdam mag rijden?
- Ik kreeg een update binnen voor Games. Maar hij blijft maar downloaden. Als de download klaar is begint het weer opnieuw. Ik kan niet zien of deze actie zich herhaalt of dat het allemaal nieuw is. Herkent iemand dit?
Dank voor de reactie.
Gr
Bob
 
Ruitensproeier slangetje zit aan de bestuurderskant beetje bij de vuldop voor reservoir, even de plaat die daar zit optillen en je ziet twee slangetjes die beiden vast horen te zitten, er is hier al eerder iemand geweest waarbij een slangetje los zat waardoor geen vloeistof uit de bestuurderskant ruitensproeier kwam.
 
Hallo Bob,

Welkom op dit forum.

Paar tips:
Het wordt door velen gewaardeerd je even voor te stellen in dit draadje:
Even voorstellen...

Daarnaast is er ook een service center in Purmerend tegenwoordig, misschien is dat handiger voor je:
Tesla Service Centers in Nederland | Tesla Nederland

Maar als je een service request in je app maakt krijg je waarschijnlijk gewoon de mobiele service langs ("rangers").
Gewoon bij jouw thuis of op een andere locatie als je die ingeeft. Werkt voor dit soort zaken heel handig en goed en gemakkelijk, ook voor dat van de games download. Soms helpt een reset trouwens (beide scroll wieltjes 10 seconden indrukken).

En je kunt dat van de ruitenwisser misschien inderdaad zelf fixen door slangetjes na te lopen. Kijk eventueel bij een andere Model 3 hoe ze horen te zitten.

En laatste tip: zoekfunctie op dit forum leidt soms ook tot antwoorden (zoek op "slangetje"). En in dit draadje kun je je ook helemaal uitleven :):
Beginners vragen

Anyways, veel plezier met je Model 3. En we zijn hier om elkaar te helpen (meestal...).
 
Het is best mogelijk dat alle slangetjes normaal verbonden zijn maar het systeem trekt gewoon op niets. Omdat de sproeiers op de ruitenwissers zelf zitten heeft de vloeistof de tijd niet om in te werken en de hoeveelheid die eruit komt is veel te weinig. Als ik het gebruik dan krijg ik de passagierskant nooit proper en de kant van de bestuurder in strepen. Heel hun ruitenwissersysteem is een epic fail, moet steeds zelf de ruitenwissers activeren en als het donker is werkt het al helemaal niet. Het systeem met een sensor werkt stukken beter maar je leert ermee leven na een tijd.
 
Het is best mogelijk dat alle slangetjes normaal verbonden zijn maar het systeem trekt gewoon op niets. Omdat de sproeiers op de ruitenwissers zelf zitten heeft de vloeistof de tijd niet om in te werken en de hoeveelheid die eruit komt is veel te weinig.
Dan duw je nog eens op de knop voor meer vloeistof.
 
Toch denk ik dat er iets niet klopt, bij ons wordt de ruit wel goed schoon wij zien wel het probleem dat de zijruiten ook nat worden van de overtollige ruitensproeiervloeistof. (vooral of misschien alleen de linker ruit)
 
Last edited:
Het is best mogelijk dat alle slangetjes normaal verbonden zijn maar het systeem trekt gewoon op niets. Omdat de sproeiers op de ruitenwissers zelf zitten heeft de vloeistof de tijd niet om in te werken en de hoeveelheid die eruit komt is veel te weinig. Als ik het gebruik dan krijg ik de passagierskant nooit proper en de kant van de bestuurder in strepen. Heel hun ruitenwissersysteem is een epic fail, moet steeds zelf de ruitenwissers activeren en als het donker is werkt het al helemaal niet. Het systeem met een sensor werkt stukken beter maar je leert ermee leven na een tijd.

Is dit probleem opgelost nadat de slangetjes zijn aagesloten op het T-stukje?