Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

S 85 Te Koop, A Vendre, For Sale?

This site may earn commission on affiliate links.
Is er al iemand die zijn S (P)85 wil verkopen?
Dat lijkt mij de enige betaalbare optie voor een particulier :frown:.

Y at-il quelqu'un qui est prêt à vendre un S (P)85?
Cela semble être la seule option abordable pour une personne privée ...

Is there someone who is willing to sell an S (P)85?
That seems to be the only affordable option for a private person...
 
Is er al iemand die zijn S (P)85 wil verkopen?
Dat lijkt mij de enige betaalbare optie voor een particulier :frown:.

Y at-il quelqu'un qui est prêt à vendre un S (P)85?
Cela semble être la seule option abordable pour une personne privée ...

Is there someone who is willing to sell an S (P)85?
That seems to be the only affordable option for a private person...
Hoor eens bij Tesla of ze geen demo-auto's hebben die weg moeten.
 
Is er al iemand die zijn S (P)85 wil verkopen?
Dat lijkt mij de enige betaalbare optie voor een particulier :frown:.

Y at-il quelqu'un qui est prêt à vendre un S (P)85?
Cela semble être la seule option abordable pour une personne privée ...

Is there someone who is willing to sell an S (P)85?
That seems to be the only affordable option for a private person...

op het moment dat er een X voor de deur staat dan overweeg ik mijn S te verkopen
 
Ja, dat is één effect dat voor meer huidige eigenaren gaat spelen. Ook het op de markt komen van Model S met betere specs (110 kWh accupack, 4WD, bijvoorbeeld) gaat zo'n effect hebben.
Plus nog een paar meer prijsdrukkende effecten (gedane versnelde afschrijving, mogelijke aanschafsubsidie op nieuwe aanschaf, inmiddels stuk duurdere kWh) die ik afgelopen dinsdagavond al ter overdenking aan simonsmidt mee gaf.
 
Update:

  • Ik ben bij de Tesla showroom in Brussel mijn licht op gaan steken over demo's. Niet echt interessant omdat de demo's alle opties hebben waardoor ze als 2ehands nog steeds rond de 90k gaan kosten. Precies wat ik zou moeten spenderen aan een nieuwe S85, volgens mijn eigen configuratie. Te veel voor een/deze particulier....
  • Daardoor zijn de S'en die op gaspedaal.nl en autoscout24 ook te duur.
  • Die Zwitsere S van mobile.de ziet er wel interessant uit. Ik heb alleen nog geen antwoord gekregen of het 21" zijn. Zo te zien wel, alhoewel mijn voorkeur uit gaat naar 19" met luchtvering. Heeft er iemand tips om deze te importeren?
  • Bedankt PaulusdB. Jij hebt me deze vraag doen stellen. Misschien nog ff w88 dan...

Simon
 
Ja, dat is één effect dat voor meer huidige eigenaren gaat spelen. Ook het op de markt komen van Model S met betere specs (110 kWh accupack, 4WD, bijvoorbeeld) gaat zo'n effect hebben.
Plus nog een paar meer prijsdrukkende effecten (gedane versnelde afschrijving, mogelijke aanschafsubsidie op nieuwe aanschaf, inmiddels stuk duurdere kWh) die ik afgelopen dinsdagavond al ter overdenking aan simonsmidt mee gaf.
In Nederland speelt nog want anders mee: Alle in 2013 op kenteken gezette modellen vallen voor een periode van 60 maanden na afgifte van het kentenbewijs onder het 0% tarief voor fiscale bijtelling. Vanaf 2014 is dat 4%. Het is niet veel, maar in totaal scheelt het voor een €100k model zo'n €10400. Voor een auto van een jaar oud is dat altijd nog €8320; Er zijn mensen die daar een hele auto voor kopen...
 
Ik heb twee weken geleden een offerte aangevraagd voor een Tesla, leertijd tegen eind mei , er was een stockmodel ( annulatie ) die 90 % beantwoorde aan mijn Tesla . Uiteindelijk deze besteld , twee weken gelden, volgende week mag ik hem ophalen . voordeel was dat ik deze aan een lagere dollarkoers had + extra korting stockwagen
 
Er zijn inderdaad "koopjes" te doen ; peterkr heeft waarschijnlijk het model dat ik wou net voor mijn neus weggekaapt ;) Maar de vrienden in Tesla Tilburg & Aartselaar hebben hun best gedaan om me een mooie (met autopilot) wagen aan de hand te doen ; begin deze week besteld; binnen enkele weken aan de voordeur. De stockwagens worden nog verkocht aan de oude prijs + eventueel een korting. Goed uitkijken en de configs vergelijken is de boodschap. Ik heb een wagen die 110% voldoet aan mijn wensen (juiste kleur/juist interieur/juiste packs + air suspension (dat is dus die +10%) )

30% korting is wel enorm; ik heb het eerder over 10-11%
 
In afwachting van mijn P85D heb ik mijn huis te koop gezet (dat we gaan verhuizen speelt ook wel mee....:wink: ) en staat mijn P85 nu op Autoscout:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/266247156?asrc=st|as

Om zeker te stellen dat deze auto ook dit jaar meedoet aan de e-rally ( http://www.e-rally.eu/ ) zal ik de deelname (zolang er nog plaatsen over zijn) van de koper van de auto betalen.
Een kleine aanbrengpremie of korting (en niet karting wat de spellcheck er steeds van wil maken....) voor forumleden is natuurlijk bespreekbaar.
 
Last edited:
Keertje karten met forum members is ook leuk, goed idee John ;)
En voor jouw 'oude' auto houden we wel een plekje vrij in de E-rally, toch? Succes met de verkoop.

En ook voor de nieuwe P85D hoop ik toch.....:biggrin:. Echter, aangezien er mensen zijn die er problemen mee zouden hebben dat ik er 2 zou hebben (vrienden, fiscus, bankier....) staat ook die (wat minder prominent) te koop. Even afwachten welke verkocht wordt, zodat ik daarna weet met welke ik dit jaar de kortste routes tussen de punten kan rijden....