TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

S winterbanden op de X leggen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Mdobro, Dec 27, 2019.

1. Mdobro

Mdobro Member

Voor de wintersport zou ik eigenlijk mijn winterbanden van de classic S op de X willen gebruiken.
    Ik heb 19 inch velgen met winterbanden. Ik heb begrepen dat de velgen wel passen maar dat de bandenmaat buiten de specs van de X komen te liggen. De afwijking is meer dan 5%.
    Tegen welke problemen loop ik dan aan als ik ze er wel onder zet?
    * Snelheids aanduiding zal niet kloppen.
    * tpms sensoren werken niet (denk ik)

Beide punten lijken me voor een weekje te overkomen. Zie ik iets over het hoofd?

2. Janc

Janc Member

Zet ze maar eens naast elkaar dan zie je hoe groot het verschil is in hoogte.

3. DeHakkelaar

DeHakkelaar Active Member

De velgen passen er idd gewoon op kwa steek, kwa ET waarde zal het ook wel passen en of het past met de remklauwen van een X moet je even kijken. Als het vóór past, past het achter zeker.

Het verschil in snelheid zal 5,8% zijn als je de bandenmaten met elkaar vergelijkt.
    Lijkt me niet onoverkomelijk dus, ik zou het gewoon proberen.
    Als je overal dan toegestane snelheid aanhoudt krijg in ieder geval geen boete, je komt hoogstens iets later aan dan gepland ;)

Tenzij de Tesla zijn snelheid uit de gps gegevens haalt, dan heb je helemaal geen afwijking.
    Best kans dat de tpms sensoren gewoon werken trouwens en zo niet, dan maar een weekje niet.

4. Devils son

Devils son Active Member

Nooit boven de 2% afwijking gaan. ****s up abs, esp, enz.

Doe gewoon een wielenruil op marktplaats ofzo als je geld wil besparen.

5. Mdobro

Mdobro Member

Enige achtergrond dat de bandenmaat/wielmaat van invloed is op de ABS of ESP?

6. Devils son

Devils son Active Member

Eigenlijk vrij logisch: de auto haalt de snelheid die hij rijdt uit de omwentelingen. Dus de auto rijdt dan een andere snelheid dan waar hij mee rekent.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC