Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

S/X eigenaars: wil je al upgraden?

Welke refresh S/X kies je?

  • Model S long range

    Votes: 23 28.8%
  • Model S Plaid

    Votes: 6 7.5%
  • Model S Plaid +

    Votes: 6 7.5%
  • Model X long range

    Votes: 7 8.8%
  • Model X Plaid

    Votes: 4 5.0%
  • Ik wil zeker niet upgraden

    Votes: 34 42.5%

  • Total voters
    80
This site may earn commission on affiliate links.
Yes! Overweeg mijn huidige SP100DL te gaan vervangen voor de MS Plaid+. Klinkt misschien raar maar ik ben zo bang dat ik mijn zonnedakje errug ga missen :( Los daarvan; mooi interieur maar vooral de range spreekt me enorm aan. Slaat nergens op voor die twee keer autovakantie per jaar maar gelukkig ben ik nog steeds irrationeel als het me uitkomt :)
 
  • Funny
Reactions: Adm and Maarten
Onze Model S 85, 2015 die vorig jaar is afgeschreven, ga ik inruilen voor een model S PLAID. deze beslissing had ik al genomen in oktober. Maar mocht de refresh me tegenvallen , dan had ik geannuleerd. Maar voor mij voldoet de refresh volledig aan mijn verwachtingen.

Ik loop zachtjes tegen mijn pensioen aan, en ga nog een laatste auto op de zaak afschrijven. ;)

Met de huidige S is het ook een beetje lastig geworden om roadtrips of vakanties te doen, wegens het beperkte bereik en het trage laden.

De laatste tijd namen we daardoor dikwijls de M3. Die heeft dan weer minder ruimte en is voor mij minder comfortabel.
 
Nu een model x p100d en een model 3 performance.

De X is onze familie wagen. Die zou ik nu niet vervangen voor een X plaid, daarvoor zie ik te weinig voordelen op het gebied van het accupakket. Over een X plaid plus met een aanmerkelijk hoger bereik zou ik wel gaan twijfelen, maar gelukkig hoef ik die afweging (nog?) niet te maken.

De 3 rijd ik enkel zakelijk. Ik moet bekennen dat ik enige gedachten heb gehad over het inruilen van deze auto op een S plaid plus. Dat is echter weer voorbij, in deze tijden van thuiswerken vind ik het kopen van een nieuwe zakelijke auto nog wat prematuur: het zou mij verbazen indien ik de afgelopen 10 maanden meer dan 5000 zakelijke kilometers heb gereden.

De “normale” S, X en plaid versies overweeg ik überhaupt niet, ik denk dat de kans groot is dat deze binnenkort ook afstappen van batterij pack met 18650 cellen.
 
Nu een model x p100d en een model 3 performance.

De X is onze familie wagen. Die zou ik nu niet vervangen voor een X plaid, daarvoor zie ik te weinig voordelen op het gebied van het accupakket. Over een X plaid plus met een aanmerkelijk hoger bereik zou ik wel gaan twijfelen, maar gelukkig hoef ik die afweging (nog?) niet te maken.

De 3 rijd ik enkel zakelijk. Ik moet bekennen dat ik enige gedachten heb gehad over het inruilen van deze auto op een S plaid plus. Dat is echter weer voorbij, in deze tijden van thuiswerken vind ik het kopen van een nieuwe zakelijke auto nog wat prematuur: het zou mij verbazen indien ik de afgelopen 10 maanden meer dan 5000 zakelijke kilometers heb gereden.

De “normale” S, X en plaid versies overweeg ik überhaupt niet, ik denk dat de kans groot is dat deze binnenkort ook afstappen van batterij pack met 18650 cellen.
Wacht een jaar en ze zijn 20% goedkoper :D
 
Ik heb mijn X pas van 18/12. Ik ben zeker niet teleurgesteld want ik heb midden oktober besteld voor dat de verhoging van de prijs is doorgevoerd dus wat mij betreft heb ik een prima deal gedaan aan een prima wagen waarmee ik de komende 5 jaar verder kan.

Voor het exterieur zou ik het in ieder geval niet doen gezien dit minimaal is gewijzigd.

Het interieur vind ik wel zeer geslaagd en ik zal zeker wel eens een testrit doen. Al is het maar om het nieuwe stuur eens uit te proberen.

Maar ik ben vooral benieuwd welke actieradius de X zal krijgen met de 4680 cellen.

Is er trouwens iets geweten over de interieurverlichting ? Da's zowat het enige wat ik wat minder vind in de huidige versies.

Maar verder klaag ik zeker niet. Zalige wagen om mee te cruisen.
 
Zou de nieuwe X nog steeds last hebben van accelleration shudder? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Exterieur zie ik eigenlijk alleen verschil in de neus (onderste deel). En de velgen. Dat is dan eenvoudig te retrofitten naar de huidige X.

Yoke stuur is wel mooi, maar echt super onhandig. Probeer de richtingaanwijzer maar eens te vinden als het stuur gedraaid is.