Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Samen inkopen: Rijvaardigheidstraining circuit Lelystad Prodrive Academy

This site may earn commission on affiliate links.
Wie doet er mee met een gezamenlijke inkoop van een rijvaardigheidstraining van Prodrive Academy in Lelystad op zondag 25 augustus 2019?

Omdat ik zelf al een tijdje een rijvaardigheidstraining wil volgen om mijn eigen rijvaardigheid te verbeteren ben ik na de aanschaf van mijn Model 3 LR op zoek gegaan. Ik kom uit bij de rijvaardigheidstraining van Prodrive academy (Rijvaardigheidstraining | Prodrive Academy | Rijtrainingen).

Prodrive academy accepteert echter geen individuele inschrijvingen meer, alleen groepen. Ik heb een offerte bij ze opgevraagd voor een groep van 6-10 personen, zie attachment.

De doelstelling van de training in het kort:
- Veiligere verkeersdeelname;
- Inzicht in de relatie tussen snelheid en remafstand;
- Inzicht in het belang van voldoende afstand houden;
- Inzicht in gevaarlijke situaties en leren hoe hierop te anticiperen;
- Vergroten van risicobewustwording;
- Aanleren van schadevrij vooruit en achteruit manoeuvreren;
- Aanleren van juiste zithouding, spiegelafstelling zonder dode hoek.

De offerte komt voor 10 deelnemers uit op een totaalbedrag van € 2073,80. Inclusief btw en lunch. Omdat ik als organisator er best wat werk aan heb (offerte uitvragen, toestemming moderatoren regelen, deze tekst schrijven, inschrijvingen en betalingen afhandelen en zo meer) houd ik wat marge. Ik hoef en wil er geen winst op maken, maar zelf (ongeveer) kosteloos deelnemen lijkt me redelijk.

Qua planning kwam ik uit in augustus/ september en in een weekend omdat mij dat goed schikt. In september was geen plek meer bij Prodrive, dus is het zondag 25 augustus 2019 geworden.

De annuleringsvoorwaarden zijn vrij simpel: 21 dagen van tevoren kan alles kosteloos geannuleerd worden, daarna komen er allerlei kosten bij kijken.

Voorgesteld tijdsschema
  1. Nu: inventariseren animo, aanmelden op volgorde van binnenkomst.
  2. Eind juli (Of eerder bij een volle groep): ik vraag om betaling.
  3. Vrijdag 2 augustus (of eerder als iedereen heeft betaald): Ik betaal aan Prodrive academy. Heeft niet iedereen betaald dan annuleer ik en stort ik diezelfde dag alles terug.
  4. Zondag 25 augustus: Om 08:30 starten we in Lelystad met de training!
Met 8, 9 of 10 deelnemers kom ik dan op het volgende staatje:
DeelnemersOffertePrijs p.p.
[TH][TR1][TD]8[/TD][TD]€ 2021,80[/TD][TD]€ 288,-[/TD][/TR1][TR2][TD]9[/TD][TD]€ 2047,80[/TD][TD]€ 255,-[/TD][/TR2][TR3][TD]10[/TD][TD]€ 2073,80[/TD][TD]€ 230,-[/TD][/TR3][/th]
[TH]

Als je mee wil doen stuur mij dan even een PM bericht met de volgende gegevens:
Voornaam, achternaam, telefoonnummer, e-mailadres en de melding dat je graag meedoet op zondag 25 augustus 2019 in Lelystad. Ik vond het ook leuk om te weten welke auto je rijdt maar die gegevens heb ik niet echt nodig. Als er zich meer mensen aanmelden dan er plek is maak ik een wachtlijst.

Ik gebruik de gegevens alleen voor contact over deze rijvaardigheidstraining. Na afloop van de training verwijder ik de gegevens weer van mijn schijf.

Vragen die ik van tevoren al verwacht en de antwoorden erbij:

Doen er alleen Tesla’s mee?
Dat is wel mijn plan, maar de inschrijving staat ook open voor andere auto’s.

Heeft de trainer verstand van Tesla’s?
Prodrive academy heeft zelf 3 Tesla’s (2x Model S en 1x Model X). Alle trainers zijn uitgebreid getraind op de Tesla’s.

Rijd ik in mijn eigen auto?
Ja, je neemt zelf je eigen auto mee.

Ben ik (extra) verzekerd?
Ja, zie de offerte en algemene voorwaarden welke zijn bijgevoegd. Korte versie: € 1000,- eigen risico maximum vergoeding € 20.000,- en catalogusprijs niet boven € 150.000,-.

Mag ik ook iemand meenemen?
Ja, meld die persoon aan met dezelfde gegevens (Voornaam, achternaam, telefoonnummer, e-mailadres).

Wat als ik op het laatst toch niet blijk te kunnen?
Dan kun je altijd iemand anders in jouw plaats laten gaan. Als er een wachtlijst is dan kan ik je in contact brengen met iemand op de wachtlijst.

Kan ik na 2 augustus nog besluiten om mee te doen?
Als er nog plek is in de groep ja, anders niet.

Stel er is animo voor 8 deelnemers, dus ik betaal € 288,- maar later meldt zich nog iemand aan, krijg ik dan een deel van mijn geld terug?
Ja, dan zal ik dat terugstorten of meenemen naar Lelystad.

Krijg ik ook een factuur met BTW?
Nee, ik organiseer het als privé persoon, ik kan wel een kwitantie voor je maken voor he betaalde bedrag maar kan dus geen btw vermelden.

Waar kan ik laden / hoeveel is het verbruik op de dag zelf?
Je verbruik op de dag zelf zal in kWh relatief weinig zijn, want je rijdt maar weinig kilometers. Er zijn 2 22 kW stations beschikbaar en er is een Fastned langs de A6. Bij het kantoor zijn nog 2 destination chargers.

Heb je toestemming van de moderatoren?
Ja heb ik geregeld.

Mijn vraag staat er niet bij?
Stel hem in het forum of stuur mij een PM.

Ik heb de offerte en algemene voorwaarden bijgevoegd als attachment.[/th]
 

Attachments

  • BKR.2019.RVT.LaurensSmit (1).pdf
    1.5 MB · Views: 50
  • AVW Prodrive Training BV_06112018.pdf
    219.4 KB · Views: 48
Ik heb dit meerdere malen gedaan met allerlei verschillende auto's. Is echt een aanrader. Je leert je auto, de grenzen (van je auto én van jezelf) beter kennen. Daarnaast is het ook leuk om met gelijkgestemden een gezellig dagje te hebben. Overigens lag bij de trainingen die ik heb gedaan meer de focus op zo mooi en goed (lees: hard) mogelijk rond te gaan.
Verzekering zou ik mij niet teveel zorgen om maken, voordat je de baan opgaat worden er goede afspraken gemaakt. Er zaten tijdens genoemde daagjes altijd wel wat malloten tussen maar brokken zijn er nooit gemaakt.

@Laurens_S: zijn er al veel aanmeldingen?
 
Heb ditzelfde initiatief ook eens gedaan bij mijn andere hobbymerk. Puur uit liefde voor het merk en de community georganiseerd, zonder marges. Wel zo leuk/eerlijk, je krijgt als het goed is al korting op groepen waar je dan zelf ook van kunt profiteren :).

My 2 cents
 
Super leuk alleen doe niet mee. Principieel tegen dat het voor jou voor niets moet zijn. Ik zal ook een offerte opvragen en hier aanbieden met een eerlijke verdeling onder alle deelnemers incluis mijzelf. Scheelt al snel 10%

Just my 2 cents

Point taken, ik verander mijn plan, en betaal net als iedereen gewoon zelf ook mee. Ik zat er denk ik wat te zakelijk / makkelijk in ;-)

Dus dan wordt het als volgt:

Bij 8 deelnemers inclusief mijzelf: € 2021,80 / 8 . = € 252,- p.p.
Bij 9 deelnemers inclusief mijzelf: € 2047,80 / 9 = € 227,- p.p.
Bij 10 deelnemers inclusief mijzelf: € 2073,80 / 10 = € 207,- p.p.
 
Ha leuk, nog een zeiler! Vorig jaar dapper gestart? Wij (vksj) zijn in de haven een biertje gaan drinken.

Ja dapper gestart en gefinisht.
Met donder en bliksem, storm en stilte, regen en zonneschijn. Maar daardoor ook heel mooi. Wel een koude natte nacht.
IMG-20180825-WA0004.jpg


En on topic: Gestart in Lelystad, daar hebben ze ook rijvaardigheid training.