Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade kleding door gordels - 'nog nooit gezien meneer'

This site may earn commission on affiliate links.
google is my friend: dit probleem bestaat kennelijk al jaren. en surprise, ook in andere auto's. vandaar o.a. de eindeloze lijst seat-belt protectors op Amazon.

en persoonlijke verhalen:How to Stop Your Clothes Pilling tot fraaie zelfgebreide oplossingen Winwick Mum: Crochet car seat belt cover

heb hier zelf geen last van gehad ooit, net zoiets als de gaatjes die "spontaan" rond de navel in T-shirts vallen. overkomt veel mensen blijkbaar en ligt aan de riemgesp.

wellicht dat een iets andere stoelpositie de wrijving wat vermindert. de kunststof garens van de riem kunnen op bepaalde stoffen werken als schuurpapier kennelijk. Een veranderde aanspanning of materiaal zie ik nog niet 123 toegepast worden.

Ik heb de riem beschermers steeds aanzien als een hulp tegen het insnijden ter hoogte van de hals. Zo pas ik het alleszins toe bij mijn zoontje op de achterbank.
Uiteraard kan je die ook gebruiken om dit probleem te verhelpen... maar het feit dat de gordel de kleding ook degelijk kleding beschadigd is nieuw voor mij - in al mijn vorige wagens nooit last van gehad. (Renault, Chrysler, Mercedes, Citroën, Alfa, Saab, Mini, BMW,...)

Vermoedelijk speelt de positionering van de stoel het pluizen wel in de hand. Bij de Tesla heb je ook geen mogelijkheid om de schouderhoogte van de gordel te veranderen. Verder zit ik ook vrij ver naar achteren door mijn lengte. Maar dit is dan weer allemaal verschillend voor mijn vrouw...