Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ouch, voor het eerst in mijn leven een aanrijding veroorzaakt, zag op een donkere kruising waar ik links wilde afslaan in de miezerige regen de Kangoo van rechts niet aankomen en tikte deze aan. Plastic voorzijde is ter ziele. De Kangoo total loss denk ik. Gelukkig geen persoonlijk letsel.

Nu maar kijken of alles beetje knap hersteld kan worden, hij staat namelijk te koop. De nieuwe S wordt over ca. 4 weken verwacht....
 

Attachments

  • IMG_2071.jpg
    IMG_2071.jpg
    187.8 KB · Views: 90
Vervelend!.
zou best eens te maken kunnen hebben met de brede A stijl, waardoor als een object van rechts (of links aan de andere kant) onder een bepaalde hoek op je af komt het net achter die stijl zit op het moment dat je die kant op kijkt.. heb de afgelopen jaren in het najaar al meerdere keren meegemaakt dat ik een fietsers gewoon niet had gezien. Ging gelukkig (noch net) goed so far.
 
Ouch, voor het eerst in mijn leven een aanrijding veroorzaakt, zag op een donkere kruising waar ik links wilde afslaan in de miezerige regen de Kangoo van rechts niet aankomen en tikte deze aan. Plastic voorzijde is ter ziele. De Kangoo total loss denk ik. Gelukkig geen persoonlijk letsel.

Nu maar kijken of alles beetje knap hersteld kan worden, hij staat namelijk te koop. De nieuwe S wordt over ca. 4 weken verwacht....
Zoals de Amerikanen zeggen: 'that'll buff right out' ... nieuwe bumper van 12k€ en hij is weer als nieuw :confused:;)
 
Vervelend!.
zou best eens te maken kunnen hebben met de brede A stijl, waardoor als een object van rechts (of links aan de andere kant) onder een bepaalde hoek op je af komt het net achter die stijl zit op het moment dat je die kant op kijkt.. heb de afgelopen jaren in het najaar al meerdere keren meegemaakt dat ik een fietsers gewoon niet had gezien. Ging gelukkig (noch net) goed so far.

Klopt helemaal, de dode hoek is door de stand van de A-stijlen best groot. Ik kom altijd iets uit de stoel (naar voren) om er 'omheen' te kijken.

@Anco Erg vervelend, maar gelukkig alleen blikschade.
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Deze week ook een fietser mee genomen bij afslaan rond punt. Begreep niet hoe het kon want ik had dezelfde fietser 100 m eerder nog gentlemansgewijs laten oversteken aan een oversteekplaats voor fietsers.
A-stijl dus.
Gelukkig geen letsel. Wel diepe kras met vervorming van aluminium id deur. Maar dat de fietser niets heeft, is in deze het voornaamste.
 
Soms verdwijnt er een hele auto in die A-stijl. :eek:
Gelukkig nog steeds goed afgelopen
Ik heb dit ook enkele malen gehad. Wordt bij mij nog wat lastiger omdat ik met één oog kijk, ik kijk dus helemaal niet om de stijl heen.
In tegenstelling tot wat de meeste rijders doen, voorover leunen, ga ik met met mijn hoofd wat naar rechts. Daarbij zit ik al behoorlijk achteruit, ligfietser hé, en kijk meestal meerdere keren naar rechts.
 
Ik heb dit ook enkele malen gehad. Wordt bij mij nog wat lastiger omdat ik met één oog kijk, ik kijk dus helemaal niet om de stijl heen.
In tegenstelling tot wat de meeste rijders doen, voorover leunen, ga ik met met mijn hoofd wat naar rechts. Daarbij zit ik al behoorlijk achteruit, ligfietser hé, en kijk meestal meerdere keren naar rechts.
Je gaat met de tijd mee Wim! De 'jeugd van tegenwoordig' ligt ook in de auto. Vaak liggen hun rugleuningen zowat op de achterbank. Nu alleen nog een 'hoody' Wim! :cool:

Maar terug on topic. Afgelopen week op de A20 in langzaam rijdend verkeer bij het wisselen van de linker naar de rechter rijstrook heeft een rechts passerende motorrijder vakkundig met stuurhandle en schakel pedaal mijn portieren bewerkt. Reactie van de motorrijder na een P opgezocht te hebben: "ik rij al 2 weken motor......mijn vrienden hadden al gezegd het moest er eens van komen" :confused:
 
Je gaat met de tijd mee Wim! De 'jeugd van tegenwoordig' ligt ook in de auto. Vaak liggen hun rugleuningen zowat op de achterbank. Nu alleen nog een 'hoody' Wim! :cool:

Maar terug on topic. Afgelopen week op de A20 in langzaam rijdend verkeer bij het wisselen van de linker naar de rechter rijstrook heeft een rechts passerende motorrijder vakkundig met stuurhandle en schakel pedaal mijn portieren bewerkt. Reactie van de motorrijder na een P opgezocht te hebben: "ik rij al 2 weken motor......mijn vrienden hadden al gezegd het moest er eens van komen" :confused:
Oei...En zo te zien lig je er ook echt wakker van!

:D
 
Dat verhaal van de A-stijl zou wel eens goed kunnen kloppen, in combi met de donkere kruising in regenachtig weer. Naar rechts gekeken en echt niet gezien. Weer wat geleerd voor de toekomst. Er is overigens geen blikschade, volgens mij kwestie van vervangen kunststof bumper, mits de balk achter de bumper ok is.
 
Je gaat met de tijd mee Wim! De 'jeugd van tegenwoordig' ligt ook in de auto. Vaak liggen hun rugleuningen zowat op de achterbank. Nu alleen nog een 'hoody' Wim! :cool:

Maar terug on topic. Afgelopen week op de A20 in langzaam rijdend verkeer bij het wisselen van de linker naar de rechter rijstrook heeft een rechts passerende motorrijder vakkundig met stuurhandle en schakel pedaal mijn portieren bewerkt. Reactie van de motorrijder na een P opgezocht te hebben: "ik rij al 2 weken motor......mijn vrienden hadden al gezegd het moest er eens van komen" :confused:
Mijn rugleuning staat inderdaad zover achterover dat ik de achterbank niet kan omklappen.
Naar van die schade. Ik moet toegeven dat ik soms behoorlijk schrik van motorrijders die je in de file links en rechts om de oren vliegen.
 
Hoe lang duurt dat eigenlijk, dat schadeherstel? 3 weken geleden van links aangereden door een Audi A3 (wij reden door groen, kwamen van rechts op een voorranggskruissing etc. .) 6K schade aan de spatborden wielkast, bumper, motorkap, sensoren, en verlichting....


Maar goed, intussen staat mijn auto (D70) nu al 3 weken bij de schadehersteller te wachten op onderdelen van Tesla. Is het normaal dat dat zolang duurt?
 
Hoe lang duurt dat eigenlijk, dat schadeherstel? 3 weken geleden van links aangereden door een Audi A3 (wij reden door groen, kwamen van rechts op een voorranggskruissing etc. .) 6K schade aan de spatborden wielkast, bumper, motorkap, sensoren, en verlichting....

Maar goed, intussen staat mijn auto (D70) nu al 3 weken bij de schadehersteller te wachten op onderdelen van Tesla. Is het normaal dat dat zolang duurt?
Ja, dat is helaas normaal. Tesla heeft het onderdelen management nog niet op orde. Jammer, want onderdelen management is geen 'rocketscience'. Het is voor Tesla ook heel duur, vaak moeten ze die periode een loaner verstrekken en heel veel telefoontjes van ongeduldige wachtenden behandelen.
Tesla zou toch moeiteloos de regelmatig bij een aanrijding te vervangen onderdelen op voorraad kunnen hebben. Gewoon een kwestie van minimum en maximum voorraad.
De schadebedrijven die voor Tesla werken vervangen uitsluitend onderdelen, uitdeuken is er niet bij. Is er een onderdeel niet, dan is het wachten geblazen.

De Duitse industrie loopt jaren achter op Tesla waar het gaat om innovatie. Waar de Duitsers wel goed in zijn is ... onderdelen management.
Ik heb met mijn verschillende Audi S6 auto's nooit langer dan een dag hoeven wachten op onderdelen. Zelfs de complete vervanging van de beide nogal exclusieve schijfremsystemen achter, was in een dag gepiept.