Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag op ons eiland in het oog van de storm gezeten. Enkele pannen kapot en een nokvorst losgelaten.
Het complete asbest dak van een bijgebouwtje van onze buren is over onze carport gevlogen en op onze oprit terecht gekomen. De Fiat 500X van onze andere buren die een parkeerplaats op ons erf hebben, is wel flink beschadigd.
Ook onze nieuwe zonnepanelen zijn bekrast, maar alleen oppervlakkig.
De Model S is onbeschadigd gebleven.
 
Vandaag op ons eiland in het oog van de storm gezeten. Enkele pannen kapot en een nokvorst losgelaten.
Het complete asbest dak van een bijgebouwtje van onze buren is over onze carport gevlogen en op onze oprit terecht gekomen. De Fiat 500X van onze andere buren die een parkeerplaats op ons erf hebben, is wel flink beschadigd.
Ook onze nieuwe zonnepanelen zijn bekrast, maar alleen oppervlakkig.
De Model S is onbeschadigd gebleven.

niet fijn, hopelijk kost het allemaal niet te veel om te maken en komt de brandverzekering vlot tussen !
 
Wow...ik had de foto al gezien van onderaf maar kon nog niet geloven dat het geen Photoshop was....:eek:
Deze toch? Voor wie m nog niet gezien had.

5FA099B9-C546-4462-A6DF-22AB5645A925.jpeg
 
  • Like
Reactions: robertvg
Bij ons gelukkig ook de Tesla's onbeschadigd al zijn er wel 2 andere auto's beschadigd door 88 Zonnepanelen op ons pand die deels naar beneden zijn gekomen. Vandaag wordt helaas de hele installatie van het dak verwijderd. Alles is krom, beschadigd etc. 25KWp minder opbrengst op dit moment. Hopelijk wordt alles snel hersteld en kunnen we de Tesla's weer met zonne energie laden. De foto is genomen aan het begin van de storm :-(

IMG_4737.jpg
 
Het is echt bizar hoeveel foto's en films ik gisteren heb gezien van wegwaaiende panelen van platdak systemen.
Installateurs hebben daar nog wat te leren en verbeteren zo te zien.
Volledig vrijstaande systemen zijn gevoelig voor over- en onderdruk die ontstaat bij zware windstoten.
Op ons eiland zijn gisteren windstoten van 134 km/u gemeten. Het naast de carport gelegen schuurtje van de buren is alle asbest dakplaten kwijt geraakt.
Mijn vlak daarboven gelegen flatfusion LG systeem gaf geen krimp.
Waarschijnlijk heeft het aan alle zijden afgesloten zijn van dit systeem een positieve rol gespeeld.
 
Ons systeem was aan de achterzijde ook gesloten, maar heeft niet mogen baten. Gisteren was extreem. Ik neem het de leverancier niet kwalijk. Nu wel zorgen dat het weer netjes afgehandeld wordt
Met het extremer worden van het klimaat denk ik toch dat zonnepanelen zwaarder verankerd moeten worden. Ik zou ze liever vastschroeven dan afhankelijk zijn van betonnen gewichten.
 
Allemaal makkelijk gezegd. voorruit komt origineel van Tesla, en dan kost ie dit. Niet los op de markt verkrijgbaar. Verder wil de verzekering dat het via erkende schadebedrijven gaat. en ja, het kan vast goedkoper, maar dan moet ik het uit eigen zak betalen.

Ik heb op mijn A6 een Carglass achterruit (niet origineel Audi). Sindsdien lekt er water in achterklep (komt er bij de witte lampjes in de klep weer uit, dus elke APK nieuwe armatuurtjes, in en de dealer viel zelfs op dat het raam enkele mm's te klein is en niet lekker aansluit. Dealer begon er uit zichzelf over dat het wel leek alsof het raam te klein was

Kortom, ik zou geen "white label" ramen gebruiken.
 
Misschien ook een mooi moment om die Tesla roof eens extra onder de aandacht te brengen.
Tesla Solar Roof
Cookies op AD.nl | AD.nl

Zelf heb ik gelukkig geen schade, wel ben ik altijd al voorstander geweest om zonnepanelen extra stevig vast te zetten op een dak. Heb in Nederland wel vaker extreem weer (ook in de vorm van hagel e.d.)gezien en verwacht de komende 25+ jaar vast nog wel eens iets dergelijks mee te maken.
 
Eigenlijk of topic (gelukkig)
Maar toch lijkt het hier het beste.
Deze middag was het bijna mijn beurt. :eek:Aan het rijden op de autosnelweg richting Kortrijk op AP. Ik was even niet op de weg aan het letten toen ik opgeschrikt werd daar het alarm en het fors beginnen afremmen . Toen ik opkeek zag ik voor mijn neus de vrachtwagen. De rest zijn reflexen van mezelf.
De beelden van de dashcam doen geen eer aan het werkelijke spectakel. Bijna tegen de vrachtwagen. Bijna tegen de vangrails en de Porsche, schreeuwende banden, slippen....
Een paar gelukjes waren aan mijn zijde:
Droog wegdek. Hoge temperaturen. Vrije weg links en rechts naast me. Baanvaste auto met laag zwaartepunt. Nog enige reflexen op mijn leeftijd en het sturen nog niet echt afgeleerd ondanks AP.;)
We zullen dit maar als een "wakeup call" beschouwen.
 
Eigenlijk of topic (gelukkig)
Maar toch lijkt het hier het beste.
Deze middag was het bijna mijn beurt. :eek:Aan het rijden op de autosnelweg richting Kortrijk op AP. Ik was even niet op de weg aan het letten toen ik opgeschrikt werd daar het alarm en het fors beginnen afremmen . Toen ik opkeek zag ik voor mijn neus de vrachtwagen. De rest zijn reflexen van mezelf.
De beelden van de dashcam doen geen eer aan het werkelijke spectakel. Bijna tegen de vrachtwagen. Bijna tegen de vangrails en de Porsche, schreeuwende banden, slippen....
Een paar gelukjes waren aan mijn zijde:
Droog wegdek. Hoge temperaturen. Vrije weg links en rechts naast me. Baanvaste auto met laag zwaartepunt. Nog enige reflexen op mijn leeftijd en het sturen nog niet echt afgeleerd ondanks AP.;)
We zullen dit maar als een "wakeup call" beschouwen.
dat was erg spannend
 
  • Like
Reactions: Xfrank