Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag schade ontdekt aan het rechterachterlicht. Niet zo goed zichtbaar maar zijn kleine barstjes. Ik heb geen weet van een incident, dus waarschijnlijk door derden veroorzaakt toen ik er niet bij was. Sentry staat meestal op maar geen hits.
Daarom en omdat het op 2 verschillende plaatsen is en verder nergens schade aan de carrosserie wou ik hier toch eens vragen of er nog mensen zijn met dergelijke schade. Misschien is het dan wel door de hitte ontstaan. De linkse schade lijkt vanuit het verluchtingsgaatje te vertrekken.
Geen first world problem en ik ga het ook niet laten herstellen als er verder geen problemen ontstaan.
IMG_0110.jpeg
IMG_0111.jpeg
 
Zucht.. Pech vandaag met de liftgate in een parkeergarage. Ik zag wel dat het plafond (ventilatiebuis om precies te zijn) te laag was, maar dacht dat ik hem met de hand kon tegenhouden. Dat heb ik ook eerder gedaan. Ditmaal drukte de liftgate er echter doorheen en raakte de ventilatiebuis nog harder dan als ik niet had ingegrepen. Ik denk achteraf dat ik te vroeg gestopt ben met tegenkracht geven, omdat ik dacht dat de liftgate al gestopt was. Eenmaal thuis nog een paar geprobeerd, en liftgate blijkt handmatig met wisselend succes tegen te houden te zijn. Schade valt mee: klein deukje zonder kras. Vanwege de plek, op de ‘spoiler’, echter goed zichtbaar. Moet ik nog vier jaar tegenaan kijken en dan alsnog misschien voor dokken bij inleveren. Ga om een quote vragen voor reparatie. Iemand ervaring hiermee en een idee hoeveel dit zou kunnen gaan kosten?
 

Attachments

  • IMG_9173.jpeg
    IMG_9173.jpeg
    292.3 KB · Views: 61
  • IMG_9174.jpeg
    IMG_9174.jpeg
    385.8 KB · Views: 72
Zucht.. Pech vandaag met de liftgate in een parkeergarage. Ik zag wel dat het plafond (ventilatiebuis om precies te zijn) te laag was, maar dacht dat ik hem met de hand kon tegenhouden. Dat heb ik ook eerder gedaan. Ditmaal drukte de liftgate er echter doorheen en raakte de ventilatiebuis nog harder dan als ik niet had ingegrepen. Ik denk achteraf dat ik te vroeg gestopt ben met tegenkracht geven, omdat ik dacht dat de liftgate al gestopt was. Eenmaal thuis nog een paar geprobeerd, en liftgate blijkt handmatig met wisselend succes tegen te houden te zijn. Schade valt mee: klein deukje zonder kras. Vanwege de plek, op de ‘spoiler’, echter goed zichtbaar. Moet ik nog vier jaar tegenaan kijken en dan alsnog misschien voor dokken bij inleveren. Ga om een quote vragen voor reparatie. Iemand ervaring hiermee en een idee hoeveel dit zou kunnen gaan kosten?

Beetje lastig te zien en ik weet niet of die koffer van staal is of aluminium.

Wat ik wel weet is dat er bizarre dingen mogelijk zijn met spot-repair waarbij ze het deukje er uittrekken.

Ik had een nasty deukje in een aluminium paneel waarvan ik dacht dat lukt nooit maar €100 later was het weg.

Even een vakman naar laten kijken dus.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: NielsA and Maarten
Zucht.. Pech vandaag met de liftgate in een parkeergarage. Ik zag wel dat het plafond (ventilatiebuis om precies te zijn) te laag was, maar dacht dat ik hem met de hand kon tegenhouden. Dat heb ik ook eerder gedaan. Ditmaal drukte de liftgate er echter doorheen en raakte de ventilatiebuis nog harder dan als ik niet had ingegrepen. Ik denk achteraf dat ik te vroeg gestopt ben met tegenkracht geven, omdat ik dacht dat de liftgate al gestopt was. Eenmaal thuis nog een paar geprobeerd, en liftgate blijkt handmatig met wisselend succes tegen te houden te zijn. Schade valt mee: klein deukje zonder kras. Vanwege de plek, op de ‘spoiler’, echter goed zichtbaar. Moet ik nog vier jaar tegenaan kijken en dan alsnog misschien voor dokken bij inleveren. Ga om een quote vragen voor reparatie. Iemand ervaring hiermee en een idee hoeveel dit zou kunnen gaan kosten?
Een Originele Performance spoiler op monteren!
 
Beetje lastig te zien en ik weet niet of die koffer van staal is of aluminium.

Wat ik wel weet is dat er bizarre dingen mogelijk zijn met spot-repair waarbij ze het deukje er uittrekken.

Ik had een nasty deukje in een aluminium paneel waarvan ik dacht dat lukt nooit maar €100 later was het weg.

Even een vakman naar laten kijken dus.
Ergens op een Reddit forum gelezen dat het staal is. Dan zou het mogelijk moeten zijn om het deukje eruit te trekken hoop ik. Inderdaad even langs een Sec en/of vakman. Kan ik ook vragen naar noodzaak (roestvorming) en prijs van herstel van wat steenslag lakschade op de ‘motorkap’.
 
Ik ben niet zo van het pimpen. En als ik een spoiler had willen hebben, had ik een Performance geleased. Kan dit voor het eerst in mijn leven zeggen zonder te liegen. De geneugten van een hogere leasebijdrage van de werkgever, en Tesla prijsverlagingen.. 😉
Mee eens hoor! Had het zelf ook niet gedaan.

Zelfs de service medewerker die met zijn Y RWD kwam had een originele spoiler gemonteerd. Het kan dus wel ;-)
 
  • Like
Reactions: NielsA
Zucht.. Pech vandaag met de liftgate in een parkeergarage. Ik zag wel dat het plafond (ventilatiebuis om precies te zijn) te laag was, maar dacht dat ik hem met de hand kon tegenhouden. Dat heb ik ook eerder gedaan. Ditmaal drukte de liftgate er echter doorheen en raakte de ventilatiebuis nog harder dan als ik niet had ingegrepen. Ik denk achteraf dat ik te vroeg gestopt ben met tegenkracht geven, omdat ik dacht dat de liftgate al gestopt was. Eenmaal thuis nog een paar geprobeerd, en liftgate blijkt handmatig met wisselend succes tegen te houden te zijn. Schade valt mee: klein deukje zonder kras. Vanwege de plek, op de ‘spoiler’, echter goed zichtbaar. Moet ik nog vier jaar tegenaan kijken en dan alsnog misschien voor dokken bij inleveren. Ga om een quote vragen voor reparatie. Iemand ervaring hiermee en een idee hoeveel dit zou kunnen gaan kosten?

Ik had bij mijn Model X op de achterklep (tussen het T-logo en de bovenrand van de achterklep) een hele nare deuk zitten. Ook geen lakschade maar wel een behoorlijke punt-deuk. Een vakman heeft deze er uit kunnen trekken. Bizar.

VRAAGJE: Heeft de Model Y, net zoals de X, sensoren in de achterklep zitten die waarneemt hoe ver de klep open kan?
 
Ga om een quote vragen voor reparatie. Iemand ervaring hiermee en een idee hoeveel dit zou kunnen gaan kosten?
Langs geweest bij een door Tesla erkende schadehersteller. Niet goedkoop helaas: zo'n €600 excl. BTW. Hele klep moet dan gespoten worden vanwege de plek van deukje op de 'kraag.' Nieuwe badge dan ook, al is dat maar €25. Hij gaf wel aan dat er ook herstellers zijn die voor lokaal lakherstel zouden gaan. Persoonlijk zou ik dat prima vinden: gaan ze bij inleveren echt niet zien. De vraag is zelfs of ze dit gaan zien / in rekening gaan brengen.

Ik zou het ook kunnen aangeven bij de LM: eigen risico bij eerste schademelding is op kosten van de baas lees ik nu. Vraag is wel of de LM in dat geval zeker weten tot herstel overgaat. Zo niet, dan is het zonde van die gratis eerste eigen risico. Weet iemand hoe LM's hier mee omgaan? Geen ervaring met dit soort situaties.

Liet de hersteller ook de steenslag putjes en wat krasjes door onzorgvuldig verwijderen vogelpoep zien, en toen gaf hij aan dat lak op moderne auto's (niet alleen van Tesla) een stuk zwakker is dan in het verleden. En hoewel het niet slim was van me om die vogelpoep met een vochtig doekje te verwijderen, had dat met oudere auto's van een degelijk merk niet zo snel lakschade opgeleverd.
 
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik