Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Jaja, anderen de schuld geven ... ;-)
Maar hoe dan ook: k*t

Het is bijna niet te zien. Morgen gaat hij voor coating, misschien kunnen ze er daar wat mee, of spot repair oid...
Maar dat verhaal is nog wel grappig: zwager doet rondje, terug en dan parkeren, achteruit de donkere oprit in. Ik vraag nog: durf je het aan? Ja hoor! Ik heb immers groot rijbewijs, bla bla, efin hier het resultaat.
 
Vandaag de MS naar Tesla gebracht voor herstel van een kras op de linker achterportier (iemand langsgelopen tijdens het parkeren denk ik), een pit door op het linker voorscherm door een kiezel, herstellen van de afgebroken diffuser (chrome onder de achterbumper) en het stellen van de rechter achterportier.

Bij het helemaal indraaien van de voorwielen hoorde ik bij koud weer een harde tik dus dat gaan ze ook direct doen. Al met al ben ik de auto 4 dagen kwijt en rij ik deze week in een BMW 116, wel even wennen. Het leek overigens een stuk rustiger nu alle opleveringen van 2013 achter de rug zijn.
 
Vanavond lekke band gereden op de snelweg. Begon te fluiten en was binnen een paar seconden leeg. Best eng als je in de drukte met 130 km/u op de meest linker van vier banen zit. :eek:

Tesla roadside assistance gebeld. Kwam niet in NL terecht maar kreeg een Engelstalige meneer aan de telefoon (wat is hectometerpaaltje in het Engels...?). Hij wilde eerst weten of het om een fabrieksdefect ging of dat ik de lekke band zelf veroorzaakt had (bijv. door een nagel) en of ik dat kon checken!? :confused: Ja, ik ga wel even in het donker en de regen op de snelweg m'n band inspecteren... Nou, dan moest hij eerst even overleggen of ik wel recht had op roadside assistance. Dat bleek van wel, maar de auto kon maximaal 50 km gratis vervoerd worden; de rest op eigen kosten. Ik vind dat allemaal redelijk karig overkomen. Gelukkig was ik vergeten m'n anwb lidmaatschap op te zeggen dus deze maar eens gebeld. Die konden me gewoon naar huis slepen en vervangend vervoer geven en stelden geen ingewikkelde vragen. :smile:

image.jpg


image.jpg


Resultaat:

image.jpg


Een lege laadplek en een Opel Zafira als leenauto... :tongue:
Hoop dat de band te repareren is of dat een nieuwe op voorraad is, want zo fijn rijdt de Zafira nu weer niet...
 
Tesla roadside assistance gebeld. Kwam niet in NL terecht maar kreeg een Engelstalige meneer aan de telefoon (wat is hectometerpaaltje in het Engels...?). Hij wilde eerst weten of het om een fabrieksdefect ging of dat ik de lekke band zelf veroorzaakt had (bijv. door een nagel) en of ik dat kon checken!? :confused: Ja, ik ga wel even in het donker en de regen op de snelweg m'n band inspecteren... Nou, dan moest hij eerst even overleggen of ik wel recht had op roadside assistance. Dat bleek van wel, maar de auto kon maximaal 50 km gratis vervoerd worden; de rest op eigen kosten. Ik vind dat allemaal redelijk karig overkomen. Gelukkig was ik vergeten m'n anwb lidmaatschap op te zeggen dus deze maar eens gebeld. Die konden me gewoon naar huis slepen en vervangend vervoer geven en stelden geen ingewikkelde vragen.

...

Volgens mij een no-brainer om pechverhelpingscontract buiten Tesla Roadsite Assistance aan te houden / te onderschrijven. Gezien er geen contract is, alleen maar telefoonnummer en belofte van service kan dit wel eens een lege doos zijn. Vreemd trouwens dat nu gezegd wordt dat de bijstand maar tot 50 km geldt.
Ik heb een mail waarin op mijn vraag naar informatie over Tesla Roadsite Assistance sprake is van het dubbele.

Van: Mohomoud Ismail [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 30 oktober 2013 17:18
Aan: [email protected]
Onderwerp: Tesla Motors
Dear Patrick,
Roadside Assistance:
 Is a pan European service that covers any purchased Model S within the warranty zone in case of a breakdown (assistance).
Roadside Assistance is covered for the range of 100 km. Any additional km would be subject to the customer's approval and cost.
The Roadside Assistance policy follows the entire warranty zone.
....
 
Volgens mij een no-brainer om pechverhelpingscontract buiten Tesla Roadsite Assistance aan te houden / te onderschrijven. Gezien er geen contract is, alleen maar telefoonnummer en belofte van service kan dit wel eens een lege doos zijn. Vreemd trouwens dat nu gezegd wordt dat de bijstand maar tot 50 km geldt.
Ik heb een mail waarin op mijn vraag naar informatie over Tesla Roadsite Assistance sprake is van het dubbele.

Van: Mohomoud Ismail [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 30 oktober 2013 17:18
Aan: [email protected]
Onderwerp: Tesla Motors
Dear Patrick,
Roadside Assistance:
 Is a pan European service that covers any purchased Model S within the warranty zone in case of a breakdown (assistance).
Roadside Assistance is covered for the range of 100 km. Any additional km would be subject to the customer's approval and cost.
The Roadside Assistance policy follows the entire warranty zone.
....

Tja... Ik ga toch maar eens proberen voorwaarden of richtlijnen boven tafel te krijgen, want dit is natuurlijk wel erg vaag / arbitrair.
Omdat CBDS verzekeringen de pechhulp (die aanvankelijk op de offerte stond) geschrapt heeft, met als reden dat Tesla dit zelf aanbiedt, dacht ik dat pechhulp van derden niet meer nodig was. Met deze ervaring houd ik m'n anwb lidmaatschap nog even aan voor die paar tientjes...
 
Merijn,

Ik wens je veel succes. Mijn pogingen en die van enkele anderen die ik vroeg om hiernaar te vragen eindigden in doofpot/vergetelheid.
Ook in VS zijn (laatste check +/- midden november 2013 = meer dan 1 jaar na uitrol) deze voorwaarden niet ter beschikking. Ik zocht er naar om uit te vogelen of pechverhelping inderdaad nog nodig was nu CB die item uit hun aanbod geschrapt had.
Mijn onderzoek leidt tot conclusie: zeker niet overbodig. Heb hier eerder reeds een beschouwing aan gewijd in het item "Op vakantie met Tesla" en heb voor Belgen die het willen pechverhelping binnen Europa ter beschikking bij verzekeraar die over voldoende flatbeds beschikt.

Mocht je de voorwaarden/richtlijnen te pakken krijgen: ik hou mij aanbevolen om er een kopie van de ontvangen.
 
Zonet mijn MS opgehaald na het herstellen van een kras en wat andere dingen. Op de weg terug leek het alsof er een deur niet goed dicht was. Helaas blijkt de herstelde deur er niet goed in te hangen, is het raam niet helemaal dicht en de elektrische raambediening doet het niet in deur.

Morgen ben ik de auto dus weer kwijt en duimen dat het niet gaat stortregenen vannacht.
 
Zonet mijn MS opgehaald na het herstellen van een kras en wat andere dingen. Op de weg terug leek het alsof er een deur niet goed dicht was. Helaas blijkt de herstelde deur er niet goed in te hangen, is het raam niet helemaal dicht en de elektrische raambediening doet het niet in deur.

Morgen ben ik de auto dus weer kwijt en duimen dat het niet gaat stortregenen vannacht.

opgehaald bij Tesla ? Tilburg ? Kan toch echt niet....
 
Ik heb ook de Telsa Insurance. Daar staat een eigen risico van 500 Euro indien de schade niet door de dealer (lees: Tesla) wordt gerepareerd. Kun je met blikschade dan ook bij Telsa terecht? Zo niet, geldt dan het eigen risico? Lijkt me vreemd verhaal als op de website "geen eigen risico staat", maar in het kader van niet altijd even duidelijke polisvoorwaarden, toch de vraag...
 
Aaaaaah grrrrr gisteravond om 11 uur de MS terug gehad, alles weer helemaal perfect. Vanmorgen 100m voor mijn kantoor ben ik geschampt door een vrachtwagen. Gelukkig een getuige die alles zag gebeuren maar alles achter de rechter achterdeur (incl. velg) is beschadigd.

Het zit even niet mee op dit moment.

IMG_1042.JPG



IMG_1048.JPG


IMG_1049.JPG