Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Is het nou zoveel moeite om even die lens te krabben, zo groot is ie nou ook weer niet!

You are missing the point.
Ik wil zeggen dat je moet oppassen met het zomaar even uitlenen van je MS.
Iedereen rijdt onmiddellijk met een Golfje weg, alle knopjes zijn direct te vinden.
Maar bij een Tesla zijn een aantal zaken flink afwijkend van wat wij gewend zijn.
Dat kan er toe leiden dat je meer met het scherm bezig bent dan met de weg, met alle gevaren van dien.
 
You are missing the point.
Ik wil zeggen dat je moet oppassen met het zomaar even uitlenen van je MS.
Iedereen rijdt onmiddellijk met een Golfje weg, alle knopjes zijn direct te vinden.
Maar bij een Tesla zijn een aantal zaken flink afwijkend van wat wij gewend zijn.
Dat kan er toe leiden dat je meer met het scherm bezig bent dan met de weg, met alle gevaren van dien.

ik heb eigenlijk minder moeite om mijn S uit te lenen, dan mijn vorige wagens.

met de S moeten ze enkel 'gas' geven. wat kan er fout gaan ?
met een ICE moeten ze ontkoppelen, schakelen, toerental bewaken etc. daar kunnen ze makkelijker een verkeerde handeling doen en brokken maken.

(maar ze moeten natuurlijk wel op de baan blijven, en nergens tegenaan rijden.:wink:)
 
You are missing the point.
Ik wil zeggen dat je moet oppassen met het zomaar even uitlenen van je MS.
Iedereen rijdt onmiddellijk met een Golfje weg, alle knopjes zijn direct te vinden.
Maar bij een Tesla zijn een aantal zaken flink afwijkend van wat wij gewend zijn.
Dat kan er toe leiden dat je meer met het scherm bezig bent dan met de weg, met alle gevaren van dien.
Ik heb wel vaker dat men mijn humor niet begrijpt...
 
Zojuist een tesla rijder gesproken die op een 2 baansweg geschuurd werd aan de linkerkant door een andere auto.
De Tesla werd Total loss verklaard. Nu was er wel flink blikschade maar bij een dure ICE was dit toch wel gewoon gerepareerd.
De bestuurder heeft wel een nieuwe auto besteld maar valt dan wel in 4% bijtelling!!
 
Door schuren total-loss? Kan me maar moeilijk voorstellen, zal dan economisch total-loss zijn (tenzij het schuren in een enorme crash uitmondde). Ik zou als eigenaar toch op reparatie aandringen, vanwege de bijtelling en ongetwijfeld wachttijd op een nieuwe.

Wel boeiende case: als het beleid zou zijn (van Tesla en/of verzekeraar) om een MS het schade al vrij snel total-loss te verklaren, is het risico dus groter op financiele schade (bijtelling) voor de eigenaar.
 
Door schuren total-loss? Kan me maar moeilijk voorstellen, zal dan economisch total-loss zijn (tenzij het schuren in een enorme crash uitmondde). Ik zou als eigenaar toch op reparatie aandringen, vanwege de bijtelling en ongetwijfeld wachttijd op een nieuwe.

Wel boeiende case: als het beleid zou zijn (van Tesla en/of verzekeraar) om een MS het schade al vrij snel total-loss te verklaren, is het risico dus groter op financiele schade (bijtelling) voor de eigenaar.

En dus word het nog belangrijker dat Centraal Beheer z.s.m. met de verzekering tegen deze extra bijtelling komt. Hier is al naar gevraagd door diverse mensen en daar schijnt CB ook inderdaad mee te komen.
Ik heb zelf nog niets van CB gehoord.
 
Zojuist een tesla rijder gesproken die op een 2 baansweg geschuurd werd aan de linkerkant door een andere auto.
De Tesla werd Total loss verklaard. Nu was er wel flink blikschade maar bij een dure ICE was dit toch wel gewoon gerepareerd.
De bestuurder heeft wel een nieuwe auto besteld maar valt dan wel in 4% bijtelling!!

Ik zou deze fiscale schade proberen te verhalen op de veroorzaker van het ongeval
 
Sterretje in de voorruit. Vandaag bij Carglass laten repareren. Staan ineens 5 monteurs de ramen te wassen. Hadden nog niet een tesla gehad.
Niet bij Centraal Beheer verzekerd? Ik heb een putje in de voorruit en wilde deze laten repareren. Van CB kreeg ik te horen dat dit bij de dealer moet. Is voor mij geen probleem omdat hij toch nog langs het servicecenter moet.
 
Ik zit wel bij CB. Ze stonden gewoon in het lijstje van verzekeraars. Hoor het wel als het niet goed was. Volgens mij brengen ze hem van Tesla dan naar Carglass
Zou me niet verbazen. Vermoed dat ik gewoon een medewerker aan de lijn had, die ook alleen maar leest dat alle reparaties door de dealer uitgevoerd moeten worden en daar ook glasherstel onder verstaat.
 
Sterretje in de voorruit. Vandaag bij Carglass laten repareren. Staan ineens 5 monteurs de ramen te wassen. Hadden nog niet een tesla gehad.

Ik had gisteren precies hetzelfde bij Carglass Utrecht. Iedereen kwam erbij staan.

- - - Updated - - -

Door schuren total-loss? Kan me maar moeilijk voorstellen, zal dan economisch total-loss zijn (tenzij het schuren in een enorme crash uitmondde). Ik zou als eigenaar toch op reparatie aandringen, vanwege de bijtelling en ongetwijfeld wachttijd op een nieuwe.

Wel boeiende case: als het beleid zou zijn (van Tesla en/of verzekeraar) om een MS het schade al vrij snel total-loss te verklaren, is het risico dus groter op financiele schade (bijtelling) voor de eigenaar.

Uiteraard heeft hij aangedrongen op reparatie. Maar in dit geval was het een leaseauto, en dan bepaalt de leasemaatschappij dus wat er gaat gebeuren. De leasemaatschappij heeft al 75% afgeschreven van de boekwaarde en dan ben je al snel total loss. Waarschijnlijk levert het wrak zelfs nog meer op dan de boekwaarde.
 
Ik had gisteren precies hetzelfde bij Carglass Utrecht. Iedereen kwam erbij staan.

- - - Updated - - -



Uiteraard heeft hij aangedrongen op reparatie. Maar in dit geval was het een leaseauto, en dan bepaalt de leasemaatschappij dus wat er gaat gebeuren. De leasemaatschappij heeft al 75% afgeschreven van de boekwaarde en dan ben je al snel total loss. Waarschijnlijk levert het wrak zelfs nog meer op dan de boekwaarde.
Pfff... toch blij dat ik alleen financial lease heb gekozen...
 
Zo, mijn auto is weer gerepareerd. Hele nieuwe achterklep gekregen. Aluminium schijnt zeer lastig te repareren te zijn. Overigens was ook het monteren van een nieuwe klep geen a-b-c-tje. Raam was heel lastig om te zetten. Enfin, resultaat ziet er piekfijn uit.
Met dank aan het schadebedrijf.
 
Deze keer een prettige ervaring voor het schadetopic. Ik had zo'n twee maanden geleden mijn twee rechter velgen (21 inch) fors beschadigd aan een stoeprand, toen ik de tweede Model S eigenaar in mijn stadje wilde gaan begroeten. Baalde enorm.

Gisteren was ik bij Tesla voor een paar kleine dingetjes zoals nieuwe mistlampen (gratis voor de Signatures, top!) en het verhelpen van een fluittoontje bij het panodak. Ik vertelde de monteur over de beschadigde velgen en hij zei dat ze wel even een spot repair-team konden laten langs komen om offerte te maken. Toen ik thuis was met de geleende witte Model S (ook top dat er nu Models S als loaner zijn!) werd ik gebeld. Het zou €200 kosten incl. BTW. Ik gaf het groene licht.

Aan het einde van de middag ging ik mijn auto weer ophalen. Alles gefixt met uitzondering van het fluittoontje. Ondanks veel zoeken en proberen was het nog niet gelukt de oorzaak daarvan te achterhalen. Dus wordt de auto eind deze maand gratis opgehaald om verder te zoeken (ze wilden niet dat ik er weer voor naar Tilburg zou moeten rijden). Ik krijg dan weer een loaner (heb voor de Roadster gekozen). Tesla vond het erg jammer dat ze het nog niet hadden kunnen oplossen en daarom kreeg ik het aanbod dat zij de kosten van de spot repair voor hun rekening nemen. Wow! Wat een service! En ze hadden de auto ook nog eens, na het vragen van mijn toestemming, gewassen (met de hand!). Dat schijnt nu zelfs een standaardservice te zijn. Ze hebben er twee mensen voor!

Tesla is echt goed bezig. Als ik al geen Tesla-fan voor het leven was, dan was ik het nu wel geworden. :biggrin:
 
Last edited: