Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Daarnaast nog netjes de directeur van Carglass aan de telefoon met zijn excuses en bedankte mijn dat ik de moeite heb genomen om de ervaring op de mail te zetten. Hij gaat het intern bespreken en hoopt ervoor te zorgen dat er voortaan beter gecommuniceerd gaat worden. Het kost even wat tijd maar het geeft dan wel een goed gevoel dat je na de negatieve "ervaringen" wel wordt gehoord en dat er wat mee gedaan wordt. :)
Jammer dat er vaak toch druk moet worden uitgeoefend naar de directie van een bedrijf. Ik had 9 jaar een probleem met een lagedruk storing in mijn warmtepomp. Na 9 jaar gedoe met zo nu en dan resetten e.d. een brandbrief geschreven naar de importeur. Wel gelijk de druk maar flink opgevoerd met een dreigement de koop te ontbinden.
De volgende morgen direct de directie aan de telefoon. Diezelfde middag een zeer ervaren fabrieksmonteur thuis die het euvel in een uurtje definitief oploste.
 
Jammer dat er vaak toch druk moet worden uitgeoefend naar de directie van een bedrijf. Ik had 9 jaar een probleem met een lagedruk storing in mijn warmtepomp. Na 9 jaar gedoe met zo nu en dan resetten e.d. een brandbrief geschreven naar de importeur. Wel gelijk de druk maar flink opgevoerd met een dreigement de koop te ontbinden.
De volgende morgen direct de directie aan de telefoon. Diezelfde middag een zeer ervaren fabrieksmonteur thuis die het euvel in een uurtje definitief oploste.

Dan heb jij meer geduld dan ik, 9 jaar! :eek:. Wel fijn dat het opgelost is.
 
Inmiddels bijna een week verder en helaas nog geen ruit vervangen. :mad: Werd ondanks de beloftes verschillende personen door Carglass elke keer niet terug gebeld waarna ik gisterenavond maar eens een mail ben gaan dichten die ik gestuurd heb naar één van de directeuren. Ik kon geen ander mailadres op hun website kon terugvinden, vandaar. Gisterenavond gelijk een reactie dat hij het vanochtend eerste werk zou oppakken en dat hij me voor 13.00 uur zou terugbellen om de situatie te verhelderen.

Warempel vanochtend een vriendelijke mevrouw aan de telefoon met haar verontschuldigingen en het probleem wilde oplossen. Zij gaf aan dat de voorruit bij Tesla vandaan moest komen en dat ze bij Carglass de camera niet kunnen kalibreren en de wagen daarvoor naar Tesla moet. Op zich geen verrassing maar in de eerdere telefoongesprekken kreeg ik de indruk dat ze dat wel konden. Toen aangegeven dat mijn wagen morgen bij Tesla in Duivens staat voor wat puntjes en we dat gelijk kunnen doen als het bij Tesla past. Geeft de vriendelijke mevrouw aan dat zijn dan ook de ruit kunnen vervangen bij Tesla in Duiven zodat ik niet twee keer de Tesla kwijt ben. Hèhe, eindelijk iemand aan de telefoon die kan (mee)denken! o_O

Zij geeft aan dat ze het één en ander even gaat afstemmen met Tesla en me dan zal terugbellen. Binnen een uur een nette mail ontvangen dat het geregeld is. Nu even wachten op morgen en hopen dat het ook allemaal goed komt. Maar het blijkt wel geregeld te kunnen worden mits je maar de juiste persoon aan de telefoon krijgt.

Daarnaast nog netjes de directeur van Carglass aan de telefoon met zijn excuses en bedankte mijn dat ik de moeite heb genomen om de ervaring op de mail te zetten. Hij gaat het intern bespreken en hoopt ervoor te zorgen dat er voortaan beter gecommuniceerd gaat worden. Het kost even wat tijd maar het geeft dan wel een goed gevoel dat je na de negatieve "ervaringen" wel wordt gehoord en dat er wat mee gedaan wordt. :)

Mooi dat het goed komt en goed om te weten dat Tesla dus zelf de camera moet kalibreren.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Mooi dat het goed komt en goed om te weten dat Tesla dus zelf de camera moet kalibreren.

Ja, maar waarom maakt Tesla dan geen deal met zo'n partij voor ruitschade net zoals de hebben met verschillende schadebedrijven? Dan hoeven wij eigenaren niet eerst een ruitschadebedrijf voor het vervangen van de autoruit, en aansluitend weer naar Tesla voor het kalibreren van de camera. Kost gewoon veel tijd om heen en weer te rijden en tijd om alles af te stemmen. Tesla levert zelf de ruit, laat een expert komen die de ruit netjes aanbrengt, waarna ze zelf weer de camera kunnen kalibreren zodat alles weer werkt zoals het hoort. Zo houdt Tesla de kwaliteit in eigen hand en zo ook ons als tevreden klanten.
 
Mij
Ja, maar waarom maakt Tesla dan geen deal met zo'n partij voor ruitschade net zoals de hebben met verschillende schadebedrijven? Dan hoeven wij eigenaren niet eerst een ruitschadebedrijf voor het vervangen van de autoruit, en aansluitend weer naar Tesla voor het kalibreren van de camera. Kost gewoon veel tijd om heen en weer te rijden en tijd om alles af te stemmen. Tesla levert zelf de ruit, laat een expert komen die de ruit netjes aanbrengt, waarna ze zelf weer de camera kunnen kalibreren zodat alles weer werkt zoals het hoort. Zo houdt Tesla de kwaliteit in eigen hand en zo ook ons als tevreden klanten.
Mijn voorruit is twee jaar terug vervangen bij Tesla Tilburg; door Carglass.
Alles netjes geregeld door Tesla.
 
Mijn voorruit wordt binnenkort vervangen bij ABS Splinter (één van de geautoriseerde Tesla schadeherstellers). Geen camera's te calibreren op een Classic, maar ik zal eens vragen of ze bij een AP model dit als one-stop-shop zouden kunnen fixen. Al is het maar als excuus om Renske weer eens te spreken...
 
Ik werd door Tesla door Tesla in Duiven toch echt eerst terugverwezen naar mij verzekering om na te zien met welke autoruitvervangbedrijf (3x woordwaarde) ze een relatie hebben, en dan daar het te gaan regelen. Uiteindelijk was dat ook Carglass die mij de schijn wekte zelf de camera te kalibreren. Nu wordt het dus toch bij Tesla opgelost omdat ik toch al een afspraak had staan, gelukkig. Anders had ik alsnog een afspraak moeten maken en dat zal dan weer even geduurd kunnen hebben omdat ze de afspraak van vorige week naar deze week verzet hebben omdat ze een personeelstekort hebben. Wat ik alleen even wil aangeven, is dat Tesla hier de regie beter zelf kan houden om voor ons als eigenaren een omslachtig verhaal te besparen voor het vervangen van een vooruit.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Mijn eerste schade door een steen op de weg. Juist op de dak stijl ik had ze liever in de ruit gekregen. :oops:
Gebeld naar de bekende verzekering voor Tesla, 1450 Euro vrijstelling :eek: waarom heb je dan nog een omnium hé alleen voor volledig verlies.
2016-10-06 12.39.49.jpg
2016-10-06 12.39.52.jpg
2016-10-06 12.39.49.jpg
 
Je ziet dan ook haast geen Euro-spec Tesla's als schadewagen aangeboden op publieke sites.
Of het is een gesloten circuit tussen Tesla en de gecertificeerde herstellers of Tesla fungeert als zwart gat en haalt ze uit de roulatie. In beide gevallen niet bevorderlijk voor de restwaarde van de 'wrakken' en daarmee uiteindelijk de verzekeringspremies.
 
Je ziet dan ook haast geen Euro-spec Tesla's als schadewagen aangeboden op publieke sites.
Of het is een gesloten circuit tussen Tesla en de gecertificeerde herstellers of Tesla fungeert als zwart gat en haalt ze uit de roulatie. In beide gevallen niet bevorderlijk voor de restwaarde van de 'wrakken' en daarmee uiteindelijk de verzekeringspremies.
Nee, ik kon niets vinden. In de US zijn ze er wel.... Misschien is er hier niet genoeg vraag, of Tesla gebruikt de onderdelen zelf - dat zou me ook niet verbazen.