Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Het was mijn beurt, kennelijk ...
:mad:

Vraagje: weet iemand een goede hersteller in of bij 010?
 

Attachments

  • IMG_5342.JPG
    IMG_5342.JPG
    326.2 KB · Views: 103
Last edited:
Ook eerste schade mogen lijden vandaag met een opkuisdag van de straat samen met de buren, georganiseerd door de stad Antwerpen.
Buurvrouw zet haar fiets voor mijn geparkeerde wagen op straat, en deze valt met het stuur plat op de voorkant :(. Deuk en krasjes tot gevolg, waarschijnlijk terug spuiten en uitblutsen indien mogelijk (niet al te diepe blutsen). Vandaag op de kop 4maand eigenaarschap...

Daarvoor hebben mensen een familiale verzekering zeker? Ik hoop dat dit snel kan worden gerepareerd door een SeC, of moet ik meteen bij een carrossier zijn?


Foto is te groot voor upload, zal proberen een kleinere versie te maken.

Ik heb van Tesla en mijn verzekeraar 3 adressen gekregen: het eerder vernoemde De Buck in Sint Denijs Westrem, Cryns in Mortsel (Cryns Carrosserie Center - Modern Craftsmanship) en ook nog eentje in Anderlecht. Dat zijn blijkbaar de enige waar ze mee samenwerken.
 
Vorige week was het blijkbaar mijn beurt voor schade :-(
Vrachtwagen beweerde dat hij rechtdoor reed op het vak links van mij, maar de beelden van mijn dashcam tonen iets anders.
Hopelijk worden de videobeelden ook als bewijs aanvaard...
IMG_20170509_174454.png

De schatting van Cryns Carrosserie Center: 10 werkdagen voor reparatie.
 
Vorige week was het blijkbaar mijn beurt voor schade :-(
Vrachtwagen beweerde dat hij rechtdoor reed op het vak links van mij, maar de beelden van mijn dashcam tonen iets anders.
Hopelijk worden de videobeelden ook als bewijs aanvaard....

Jazeker, die strekken tot bewijs in een civiele procedure en ook in een strafrechtproces. Althans in NL, en ook in B (uitspraak Rb Leuven 9 maart 2016)

Edit: dit wil niet zeggen dat er voor de gebruiker geen problemen zouden kunnen optreden m.b.t privacywetgeving, maar dat staat los van de vrije bewijskracht die de beelden hebben.
 
Last edited:
Vorige week was het blijkbaar mijn beurt voor schade :-(
Vrachtwagen beweerde dat hij rechtdoor reed op het vak links van mij, maar de beelden van mijn dashcam tonen iets anders.
Hopelijk worden de videobeelden ook als bewijs aanvaard...
Tjee, goed dat je die dashcam hebt zeg!
Het zal denk ik niet tegen je werken.
Ben benieuwd wat de uitkomst is, houd ons svp op de hoogte!
 
Tjee, goed dat je die dashcam hebt zeg!
Het zal denk ik niet tegen je werken.
Ben benieuwd wat de uitkomst is, houd ons svp op de hoogte!

Mijn zoon was de voorste in een botsing van 3.
Hij werd zachtjes aangetikt.
Omdat het spitsuur was en ze op de linkerbaan reden, reed hij door naar een veilige plek.
Degene die achterop gebotst was, volgde echter niet.

Ik ben met de film naar de politie die de eigenaar heeft opgespoord. Ze had niet gemerkt dat ze haar voorganger had geraakt doordat ze zelf een harde klap van achter kreeg.
De politie gaf aan dat de beelden overduidelijk waren en adviseerden haar het minnelijk op te lossen.
Aldus gebeurde. Schade, inclusief eigen risico, is door de verzekering van de tegenpartij betaald.
 
Op de terugweg van een wederom geslaagde E-Rally dag, stuitert er een voorwerp, welke eerder geraakt is of afkomstig is van een invoegend voertuig, zo tegen de rechterkant van mijn bumper/koplamp :(
View attachment 227809
Balen!

Mijn kras aan de achterzijde via Fixico bij Stern in Rotterdam gerepareerd (250 eur)
Die zagen zware steenslag op dezelfde plek als op jouw foto, is direct hersteld voor 125 eur incl btw.