Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Net gehoord van de leasemaatschappij dat ik een andere auto uit mag gaan zoeken... de kosten voor herstel van de (minieme!!) schade aan de Roadster zijn 33K:
11831670_887209144660372_484930524600796062_n.jpg
 
Is dat jouw auto? Ik zag het filmpje een paar weken (volgens mij) geleden langskomen op youtube als ik mij niet vergis.

In ieder geval heel vervelend dat de schade zo groot blijkt. Ook jammer dat Tesla de Roadster op dit moment niet verkoopt.

Dan zal deze ook wel total loss zijn: Tesla Roadster crash - YouTube :crying:

Dit filmpje hoort bij die ravage, als ik het goed heb. Niet schrikken!!
80edays - accident on electric race around the world - YouTube




Ik was inderdaad dat andere filmpje hier :) Mooi projectje voor een knutselaar... op Marktplaats staat al een tijd een Roadster 1.5 voorbumper en koplampen. Die schroef je er voor onder de 2000 euro zelf op en dan heb je weer een nagenoeg complete auto.
 

Ik weet het... precies wat ik zei toen ik het nieuws van die 33K hoorde.
Net afscheid genomen van de auto in Eindhoven. Er stond nog een Roadster, chassisnummer 000813, is die van een bekende hier?
Die had nog een tikkie meer schade, begreep ik van de hersteller. Onderdelen zijn schaars, er kwam zo te zien een motorkap op die in showrooms als kleurenvoorbeeld gefungeerd heeft, alle kleuren waren er op aanwezig.

Heb nu wel een betere blik kunnen werpen op het binnenste van de voorkant van de mijne, daar zie ik wel wat beschadiging aan het interne carbon, dus dat is sowieso wel een prijzige aangelegenheid.
 
Ik heb vorig weekend wat steenslag schade bijgewerkt met de lakstiften van Tesla. Op de donkergrijze velgen werkt dit perfect. Je ziet het verschil niet. Absoluut aan te raden dus. Op mijn multi-coat red Model S is het wat anders. Absoluut niet aan te raden. Het rood van de lakstift wijkt af van de kleur van de wagen zodat het resultaat eigenlijk slechter is na de "correctie".
 
Heb inmiddels twee deukjes van, umm, insecten inslag. Wel heel minimaal, juiste lichtinval nodig om ze zien. Maar toch... Iemand verder die dit heeft?

Deukjes van insecten? Vooraan op de frunk? Deukjes heb ik niet, wel een klein aantal putjes van steenslag (bumper, koplamp, frunk, voorruit). Alle andere schade (swirls & krassen) heb ik zelf veroorzaakt tijdens het wassen van de wagen en dit ondanks de 2 bucket methode. :crying: Ben benieuwd of dat met de Modesta coating nu kan vermeden worden. Vanavond heb ik mijn wagen terug na de behandeling bij "dokter Michel Swinnen".
 
Pfffff inmiddels meer dan 6 weken geen Tesla... [emoji22]
Kabelboom geraakt bij de reparatie, vervangen en nu powerstoring... [emoji47]
Auto is nu bij SeC Tilburg maar daar is lage bezetting dus nog steeds geen diagnose.
Auto is super, herstel enz is dramatisch: duur en langdurig... [emoji45][emoji36][emoji26]
 
Pfffff inmiddels meer dan 6 weken geen Tesla... [emoji22]
Kabelboom geraakt bij de reparatie, vervangen en nu powerstoring... [emoji47]
Auto is nu bij SeC Tilburg maar daar is lage bezetting dus nog steeds geen diagnose.
Auto is super, herstel enz is dramatisch: duur en langdurig... [emoji45][emoji36][emoji26]
Dat het lang duurt, vooruit, maar dat je niet met de allerhoogste prioriteit (na een week bijv) een 'echte' loaner krijgt vind ik persoonlijk erger...
 
Ik weet het... precies wat ik zei toen ik het nieuws van die 33K hoorde.
Net afscheid genomen van de auto in Eindhoven. Er stond nog een Roadster, chassisnummer 000813, is die van een bekende hier?
Die had nog een tikkie meer schade, begreep ik van de hersteller. Onderdelen zijn schaars, er kwam zo te zien een motorkap op die in showrooms als kleurenvoorbeeld gefungeerd heeft, alle kleuren waren er op aanwezig.

Heb nu wel een betere blik kunnen werpen op het binnenste van de voorkant van de mijne, daar zie ik wel wat beschadiging aan het interne carbon, dus dat is sowieso wel een prijzige aangelegenheid.
Ga je nu model S rijden ?