Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Auw! :( Buiten dat het enorm balen is, valt het schade bedrag mij op zich nog wel mee. Mogelijk is uitdeuken voldoende of moet er daadwerkelijk dingen vervangen worden?

Overigens kan Autopilot/TACC dit soort dingen voorkomen?

Helaas 1e generatie Tesla uit 2013 nog zonder Autopilot :-(

- - - Updated - - -

Oeh, balen!
Overigens heb je volgens de voorwaarden van de Delta Lloyd verzekering recht op gelijkwaardig vervangend vervoer.

Discussie gehad met DL. Zij verwijzen door naar schade bedrijf wat het vervangend vervoer regelt. Er is ook bijna nergens vervangend vervoer als Tesla te krijgen zegt men. En Tesla zelf geeft vaak ook niet thuis, omdat die de loaners nodig hebben voor service klanten.

- - - Updated - - -

Ik vind het wel veel geld. Het gevolg van een wit busje dat diens trekhaak achterin de motorklep van mijn Porsche parkeerde, was voor minder dan € 800,00 keurig gerepareerd. (nieuwe kentekenplaat, motorklep uitgedeukt plus klep en bumper opnieuw gespoten). Dader onbekend, dus geen verzekeringswerk.

Voor € 4.000,00 zou het toch haast een nieuwe klep moeten zijn en dat lijkt me ook wel wat overdreven.

Of is het de normale offerte + 100% Tesla toeslag, inmiddels?

Nieuwe bumper en ander plastic. Radiateur van de batterij cooling is vervangen. Motorkap kon nog uitgedeukt en opnieuw gespoten worden. En verder veel arbeidsloon enzo.
 
Helaas 1e generatie Tesla uit 2013 nog zonder Autopilot :-(

- - - Updated - - -



Discussie gehad met DL. Zij verwijzen door naar schade bedrijf wat het vervangend vervoer regelt. Er is ook bijna nergens vervangend vervoer als Tesla te krijgen zegt men. En Tesla zelf geeft vaak ook niet thuis, omdat die de loaners nodig hebben voor service.

Die van mij werd gerepareerd door de schade afdeling van Aston Martin / rolls royce. Toch benieuwd wat voor leenauto die klanten dan krijgen....
 
Overigens kan Autopilot/TACC dit soort dingen voorkomen?

Mogelijk wel, hier is een stukje uit de handleiding:

Als de Model S is uitgerust met Autopilot (zieOver Autopilot op pagina 69), controleren denaar voren gerichte camera en de radarsensorde rijstrook vóór de Model S. Dezecomponenten zijn ontworpen om de afstandvast te stellen tot elke auto, motor, fiets ofvoetganger die zich vóór de Model S bevindt.Wanneer een frontale botsing niet voorkomenkan worden, zorgt Automatisch remmen bijnoodstop ervoor dat de remmen automatischworden geactiveerd om de impact teverminderen.Wanneer de remmen worden geactiveerddoor Automatisch remmen bij noodstop,wordt op het instrumentenpaneel eenzichtbare waarschuwing getoond en hoort ueen signaal. Wellicht bemerkt u ook eenabrupte neerwaartse beweging van hetrempedaal. De remlichten gaan branden omachteropkomend verkeer te waarschuwen.Wanneer Automatisch remmen bij noodstopde rijsnelheid met 40 km/u heeft gereduceerdworden de remmen weer vrijgegeven. AlsAutomatisch remmen bij noodstop deremmen bijvoorbeeld activeert bij eensnelheid van 90 km/u worden de remmenvrijgegeven wanneer de snelheid isteruggebracht tot 50 km/u.Automatisch remmen bij noodstop is alleenactief wanneer de auto tussen de 8 en 140km/u rijdt.
 
Joehoe ... Mijn motor is gerepareerd terug van Tesla SeC naar schadebedrijf. Vrijdagmiddag pas weer klaar: inbouwen, onderbeplating, weer uitlijnen, testen/proefrijden, poetsen... Voelt weer als tijdens de bestelperiode... Wachten wachten wachten...
 
20150819_102615_resized.jpg

20150819_110053_resized.jpg

20150819_141556_resized.jpg

Een tijdje terug was er iemand die een deur tegen mijn achterscherm gezet had, gevolg: lelijk deukje precies op de knik.
Volgens Tesla en ABS Splinter niet te repareren zonder uit te deuken en te spuiten.
Ik was vorige week bij een klant waar ik Erwin van Home tegen kwam.
Hij heeft het deukje er uitgehaald zonder te spuiten. Erg grote vakman. Aanrader.
Hij doet het in Almere, of op locatie.
En een stuk goedkoper dan bij een schadebedrijf. Afhankelijk van de schade €90,-
 
Oeh, balen!
Overigens heb je volgens de voorwaarden van de Delta Lloyd verzekering recht op gelijkwaardig vervangend vervoer.

je hebt helemaal nergens recht op als de schade niet verhaalbaar is.... Mag je "gelukkig" zijn met alles wat het schadebedrijf kan inzetten voor weinig geld. Deze vervangend vervoer optie zoals bij operational lease ooit zo gebruikelijk nemen we zakelijk niet meer, kost meer dan het oplevert. Een goede korting bij een autoverhuurbedrijf heb je meer aan, dan heb je ook nog keuze in wat te rijden (behalve Tesla's dan). Wordt in het algemeen ook netjes voorgereden bij de schadehersteller en afgehaald.
 
je hebt helemaal nergens recht op als de schade niet verhaalbaar is.... Mag je "gelukkig" zijn met alles wat het schadebedrijf kan inzetten voor weinig geld. Deze vervangend vervoer optie zoals bij operational lease ooit zo gebruikelijk nemen we zakelijk niet meer, kost meer dan het oplevert. Een goede korting bij een autoverhuurbedrijf heb je meer aan, dan heb je ook nog keuze in wat te rijden (behalve Tesla's dan). Wordt in het algemeen ook netjes voorgereden bij de schadehersteller en afgehaald.
Toch wel hoor, ik lees in de voorwaarden van Delta Lloyd geen onderscheid tussen eigen schuld schade of verhaalbaar. Tijdens reparatie heb je recht op vergelijkbaar vervangend vervoer. De kosten daarvan (en van de reparatie) worden door de verzekering betaald.

Interessant issue is brandstof: ik kreeg van Groeneveld een BMW 1 op benzine. Kost me zo'n 100 euro per week aan brandstof. Toch een extra schadepost van zo'n 300 euro in de 3 weken dat mijn auto weg was voor reparatie. Nou had ik het geluk dat mijn auto in dezelfde periode toch al was ingepland voor vervanging van de drive unit, dus Tesla heeft me na een week een vervangende Tesla aangeboden. Was ik erg blij mee...
 
Advies van collega's Tesla rijders.

Achterbumper schade door hekje. Schade 813 euro. Verhalen op verzekering of zelf dokken om no claim te houden en eigen risico. Tesla verzekering via Paulowski, Muller en Partners (DL)

Die 813 euro zou zomaar je premieverhoging kunnen zijn als je dit claimt, tenzij je maximaal schadevrije jaren hebt. Maar de DL polis doet niet aan schadevrije jaren dacht ik. Ik zou je tussenpersoon om advies vragen, daar is hij/zij voor.
 
Advies van collega's Tesla rijders.

Achterbumper schade door hekje. Schade 813 euro. Verhalen op verzekering of zelf dokken om no claim te houden en eigen risico. Tesla verzekering via Paulowski, Muller en Partners (DL)
Om die redenen inderdaad maar beter zelf dokken, premie stijgt meteen met ongeveer dat bedrag (ik heb dezelfde verzekering).
Maar wel bij de reparateur om een betere prijs vragen, omdat het geen verzekeringswerk is. :cool: