Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ken jij de oorzaak dan al ?
Ben er ook nog niet van overtuigd dat dit een Tesla is, na het zien van deze andere foto.
Sterker nog - het is een Honda. Weer veel leed niettemin...
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2016-07-02 om 12.08.34.png
    Schermafbeelding 2016-07-02 om 12.08.34.png
    2.2 MB · Views: 164
Deze is slechter afgelopen vrees ik... Autopilot toch maar even uit laten? VID on Twitter
Ten eerste is dat geen Tesla volgens mij, want ik zie een tankvulling in het bodywork.
Ten tweede, is het de bedoeling dat de thread een verzamelplaats wordt van ongelukken van (niet-forumleden met) Tesla's? Ik dacht dat het een thread was om eigen schade te delen en om advies te vragen, maar geen leedvermaak-achtige compilatie van Tesla ongelukken...
 
Maar Fred, over twee vakken parkeren kan echt niet. Ik kan je alvast verklappen dat ik in dergelijke gevallen m er zo krap mogelijk naast zet met mijn passagierskant

Beter is: zoek een hoekvak zodat je aan max 1 kant een auto te gast hebt.
Ik kan je op meerdere parkings in Gent aantonen dat je met je wielen over de lijn staat langs 2 kanten. Dus parkeerplaatsen zijn gewoon te klein gemaakt. Dus parkeer ik me er ook op 2. Waarom niet als je niet anders kan? Als de spiegels open klappen raken ze gewoon de wagen naast jou.

Grotendeels van de mensen hebben geen respect voor andermans wagen. Boem, deur er tegen. Zo al meerdere putjes en 1000den euro's later in mijn jonge leven is mijn respect voor anderen hun parkeerplaats ook gedaald en denk ik aan mijn eigen...

Ook parkeer ik de tesla niet achteruit omdat er ook teveel mensen op de motorkap gaan zitten of tegen hangen voor foto's. Je krijgt schrik als je jouw dashcam 24/7 op motion detection laat staan.

Hier trouwens veel steenslag en nog altijd geen spot repair sticks beschikbaar in titanium metalic bij tesla
 
Ook parkeer ik de tesla niet achteruit omdat er ook teveel mensen op de motorkap gaan zitten of tegen hangen voor foto's. Je krijgt schrik als je jouw dashcam 24/7 op motion detection laat staan.

Die les heb ik ook geleerd. 3 krassen van een halve meter op mijn motorkap. Gelukkig zaten ze enkel in de Modesta zodat ze er volledig uit te polieren waren. Vanaf dan parkeer ik mijn wagen, waar mogelijk, ook altijd met zijn neus vooruit. Dan is het wel opletten voor je diffuser neus vooraan. De afstandmeting van de sensoren wil nogal eens optimistisch zijn omdat ze de boordstenen niet kunnen zien. En als je naast een boordsteen gaat staan is achteruit parkeren minder risicovol dan vooruit parkeren. Moeilijke keuzes. :confused:
 
Helaas terug OT:
Op een smal straatje een spiegelbotsing gehad. :mad:
Ik moet zeggen dat wij toch sterke spiegels hebben. Mijn omhulsel is op wat krasjes na intact gebleven terwijl de Volvo V70 spiegel helemaal eraf lag. Ik denk dat het inklapmechanisme in deze 'meewerkt'. En dat werkt ook nog steeds, alleen de spiegel zelf is aan vervanging toe. Morgen maar ff naar het Sec.
 
Boem patat, in een situatie waarbij echt alles mis loopt bij het achteruitrijden gewoon knal op een busje gereden. Het was dan nog gewoon voor mijn eigen deur bij het uitrijden van mijn garage. Het busje stond geparkeerd aan de overkant van de straat, normaalgezien uitrit van twee garagepoorten en meestal staat daar dus niemand. Het busje was duidelijk zichtbaar in de achteruitkijkspiegel en op het in your face middenconsole scherm, en natuurlijk gingen er ook biepjes aan (maar er stond muziek op, iets wat ik normaal gezien tijdens manoeuvres uit zet), maar ik was enkel maar in mijn linker achteruitkijk spiegel aan het zien, en ik zag daar geen busje, ik ging er van uit dat er niets stond geparkeerd. Of de Model S nu eigenlijk zelf nog een remming heeft gedaan betwijfel ik, die liet gewoon toe dat ik volop ergens op in rijdt. Nu het oude VW busje heeft wel wat meer schade. Het ergste vooral is het schaamtegevoel van gewoon knal op iets te rijden waarop een andere bestuurder aan het kijken is. Het was gewoon een geval van mij spoeden en niet de gewoonlijke controles te doen, dat was de eerste keer, en meteen ook prijs, en hopelijk de laatste keer.
 

Attachments

  • IMG_3454.JPG
    IMG_3454.JPG
    317.1 KB · Views: 82
Helaas terug OT:
Op een smal straatje een spiegelbotsing gehad. :mad:
Ik moet zeggen dat wij toch sterke spiegels hebben. Mijn omhulsel is op wat krasjes na intact gebleven terwijl de Volvo V70 spiegel helemaal eraf lag. Ik denk dat het inklapmechanisme in deze 'meewerkt'. En dat werkt ook nog steeds, alleen de spiegel zelf is aan vervanging toe. Morgen maar ff naar het Sec.
Bij het SeC in Zaventem ben ik weer eens geweldig geholpen. Zonder afspraak langs gegaan om naar de spiegel te laten kijken. Ze hebben het direct vervangen. De facturatie nam meer tijd in beslag dan de vervanging ;)
Prijs is wel ff schrikken voor alleen een spiegeltje..... 167 euro :eek:
 
Balen! Maar ik heb erger gezien op het forum.
Ziet er naar uit dat je niet zal hoeven te wachten op onderdelen van Tesla: geluk bij een ongeluk.:rolleyes:

Hij gaat binnen bij Cryns in Mortsel, de geprefereerde partner van Tesla in Vlaanderen. Ik neem aan dat ze daar inderdaad de bumper zullen herstellen ipv vervangen. En de deuk in de kofferklep zullen uitblutsen. Al valt nog te bekijken of deze niet wat verschoven is aan de naden want die lopen niet meer zo mooi als de bedoeling is denk ik. Met mijn vorige auto, een Nissan Leaf, heeft ook eens een motorrijder volop ingereden achteraan, die bumper is toen ook hersteld ipv vervangen en dat viel niet op. Al ben ik nu wel een véél grotere mierenneuker dan bij mijn Leaf ;) Ik heb vooral schrik voor de paint job aangezien het een Pearl White is.

Nog geen week na mijn Modesta behandeling trouwens... kan weer terug!
 
Boem patat, in een situatie waarbij echt alles mis loopt bij het achteruitrijden gewoon knal op een busje gereden. ....... en natuurlijk gingen er ook biepjes aan (maar er stond muziek op, iets wat ik normaal gezien tijdens manoeuvres uit zet) ...

En maar klagen dat Spotify het zo slecht doet ;)

Sorry @KristofL, ik kon het niet laten om er een grapje over te maken

Schade is natuurlijk nooit fijn, hopelijk ziet je S er binnenkort weer strak uit!
 
Helaas ben ik ook aan de beurt in dit draadje :( Bij het uitrijden van een garage een te korte bocht gemaakt en de garage deur geraakt wat een pijnlijk geluid veroorzaakte en een lelijk diepe kras die doorloopt over de achterdeur en achterpaneel. Volgens ABS Splinter in Amsterdam noord zou ik rekening moeten houden met zo'n 2000 euro schade.

Wat ik me afvroeg is of ik dit nou verzekeringswerk moet maken of niet? Ik zit bij delta loyd en heb dit soort dingen nog nooit eerder aan de hand gehad. Hoe zat het ook alweer met premieverhoging etc? Moet je 2000 gewoon zelf betalen of is het toch handiger om dit via de verzekering te regelen?

 
Ben geen expert, maar je kan het volgens mij melden, laten afhandelen bij de verzekering, en vervolgens weer aan hun terugbetalen voor het vervallen van het polisjaar. Dan ga je niet op achteruit in je bonus malus en gaat je premie niet omhoog. Maar je moet wel afwegen wat je meer kost: zelf betalen of de premieverhoging naar de toekomst toe. als tijdens de reparatie blijkt dat het toch meer kost dan je budget dan hou je het bij de verzekering, anders dok je er alsnog zelf voor.
Just my not so well informed opinion.
 
  • Like
Reactions: ivog
Helaas ben ik ook aan de beurt in dit draadje :( Bij het uitrijden van een garage een te korte bocht gemaakt en de garage deur geraakt wat een pijnlijk geluid veroorzaakte en een lelijk diepe kras die doorloopt over de achterdeur en achterpaneel. Volgens ABS Splinter in Amsterdam noord zou ik rekening moeten houden met zo'n 2000 euro schade.

Wat ik me afvroeg is of ik dit nou verzekeringswerk moet maken of niet? Ik zit bij delta loyd en heb dit soort dingen nog nooit eerder aan de hand gehad. Hoe zat het ook alweer met premieverhoging etc? Moet je 2000 gewoon zelf betalen of is het toch handiger om dit via de verzekering te regelen?
Kon je het rempedaal niet vinden? Heb ooit samen met mijn broer beide rechterportieren van zijn saab vervangen. Langs een betonnen paaltje 'geschuurd' door zijn vrouw. Het antwoord op de hoe en waarom vragen bleek een 'no go area'. :cool:

On topic: Bij Delta Lloyd (althans via PM&P) is het stijgen van de premie heel overzichtelijk, zoek dat maar eens op in je polis.
Mijn zelf veroorzaakte parkeerschade (incl. die van tegenpartij) heb ik in 2014 geclaimd bij Centraal Beheer. Dit leidde tot een verhoogde premie bij Delta Lloyd gedurende het eerste jaar na overgang, 2015, nu niet meer. Als het bij die ene schade blijft, is claimen dus voordeliger...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: ivog and HWS