Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals ik er in het draadje Groupbuy: Dashcam BlackVue DR650GW-2CH 64GB € 345,- incl. BTW al verteld heb, heeft gisteren een onverlaat tegen de voorbumper gezeten.

IMG_4142.JPG


Zojuist het schadeformulier maar ingevuld en doorgestuurd naar mijn assurantiepersoon. Morgen maar weer naar het schadebedrijf voor de reparatie. :(

Nou heeft @Xfrank een "babe-magnet" naar zijn zeggen, maar die van mij trekt nu voor de tweede keer in een paar maanden een complete auto aan. Waar zit die knop daar ik dat uit kan zetten want wordt er nu wel een beetje flauw van. :mad:
 
Last edited:
  • Love
Reactions: PimEffting
Zoals ik er in het draadje Groupbuy: Dashcam BlackVue DR650GW-2CH 64GB € 345,- incl. BTW al verteld heb, heeft gisteren een onverlaat tegen de voorbumper gezeten.

Zojuist het schadeformulier maar ingevuld en doorgestuurd naar mijn assurantiepersoon, en morgen maar weer naar het schadebedrijf voor de reparatie. :(

Nou heeft @Xfrank een "babe-magnet" naar zijn zeggen, maar die van mij trekt nu voor de tweede keer in een paar maanden een complete auto aan. Waar zit die knop daar ik dat uit kan zetten want wordt er nu wel een beetje flauw van. :mad:

Dat is mooi kl... Als het toch niet verhaalbaar is: fixico.nl zeker bij kleine schades. Behalve schade ook nog premieverhoging gaat serieus in de papieren lopen...
 
Dat is mooi kl... Als het toch niet verhaalbaar is: fixico.nl zeker bij kleine schades. Behalve schade ook nog premieverhoging gaat serieus in de papieren lopen...

Ik ga ervanuit dat de schade toch te verhalen is want ik heb het hele voorval met het kenteken en het aangezicht van de bandiet toch op beeld. Mag er toch vanuit gaan dat de Politie mij, of in dit geval mijn verzekering, de adresgegevens van de eigenaar zal verstrekken zodat hij aansprakelijk gesteld kan worden. Daarbij heb ik begrepen, dat hij 12 of 24 uur de tijd had om zich alsnog vrijwillig op het Politiebureau te melden. Doet hij dat niet, dan is hij strafbaar, en zal hij door de Politie op het bureel ontboden worden. Heeft het voorval voor hem nog een wat groter en vervelender staartje gekregen.
 
@Desiré Erg vervelend, die schade. En wat is het een kleine moeite om even een berichtje achter te laten. Maar ja, die no-claim, hè. Goed dat je alles op beeld hebt, met name voor de verzekering. Anders wordt het het qua premie voor volgend jaar een 'feest'.

Ben wel erg benieuwd wat de politie gaat doen, want deze schades zijn niet bepaald prioriteit (wat wel?). Volgens mij is doorrijden na een ongeval een misdrijf, maar als er geen persoonlijke schade is dan tilt de politie daar niet zo zwaar aan. Een verklaring van 'maar agent, ik heb toch echt he-le-maal niets van de aanrijding gevoeld/gemerkt' volstaat dan om geen verdere, gerechtelijke stappen te ondernemen. Zo heb ik het helaas zelf een keer aan den lijve ondervonden. Maar wellicht pakt de politie in dit geval wél door. Houd ons maar op de hoogte!
 
@Desiré Erg vervelend, die schade. En wat is het een kleine moeite om even een berichtje achter te laten. Maar ja, die no-claim, hè. Goed dat je alles op beeld hebt, met name voor de verzekering. Anders wordt het het qua premie voor volgend jaar een 'feest'.

Ben wel erg benieuwd wat de politie gaat doen, want deze schades zijn niet bepaald prioriteit (wat wel?). Volgens mij is doorrijden na een ongeval een misdrijf, maar als er geen persoonlijke schade is dan tilt de politie daar niet zo zwaar aan. Een verklaring van 'maar agent, ik heb toch echt he-le-maal niets van de aanrijding gevoeld/gemerkt' volstaat dan om geen verdere, gerechtelijke stappen te ondernemen. Zo heb ik het helaas zelf een keer aan den lijve ondervonden. Maar wellicht pakt de politie in dit geval wél door. Houd ons maar op de hoogte!
Het is voor de Politie een ABC-tje om de dader te pakken. Zeker als ie er mijn zijn kop opstaat. Doorrijden na een aanrijding wordt door Politie en Justitie zeker opgepakt en stevig aangerekend. En zou de Politie niet aan de gang te krijgen zijn, dan een briefje aan het OM sturen. Vindt de Politie niet leuk, maar werkt absoluut.
Wim - oud politieman - S.
 
Dat ABC-tje klopt helemaal @Wim S., en zo zou het ook moeten gaan, maar de werkelijkheid is helaas en vaak wat anders. En niet alleen bij dit soort aanrijdingen, maar ook bij ander 'minder gewenst' gedrag in onze samenleving.
Veel mensen weten helaas niet dat de Politie het Openbaar Ministerie, de Officier van Justitie en de Rechter Commissaris, als baas heeft.
Als de Politie zou moeten opsporen en ze zeggen dat ze andere prioriteiten hebben, dat is meestal de dooddoener, dan levert een verwijzing naar het OM meestal een heel andere houding op. Meestal krijg ik de Hermandad dan, zuchtend, wel aan het werk ;)
 
Ik ben ook benieuwd of ik de Nijmeegse bromsnorren doen wat ze moet doen. Beter als dit kan ik het niet op een presenteerblaadje aangeven. Ze hoeven alleen hun systemen te raadplegen en hoeven echt geen naar veldwerk te doen. Ik houd jullie wel op de hoogte. ;)
 
Zojuist van het politiebureau terug waar de betreffende agent snel de dader uit hun systeem viste. De betreffende heer is telefonisch met de feiten geconfronteerd waarna hij snel bekende en toestemming gaf om zijn gegevens aan mij te mogen geven. Deze kan ik dan weer doorsturen naar mijn verzekering zodat ze hem aansprakelijk kunnen stellen. Hij is door oom agent er wel even uitdrukkelijk op gewezen dat hij doorgereden is na de aanrijding zonder zich kenbaar te maken wat een strafbaar feit is. Aangezien ik vanochtend in een goede bui was, maar besloten het hele dossier maar niet door te laten sturen naar het openbaar ministerie want dan zou hij een strafblad krijgen wat ik dan toch ook weer wat te spannend vind. Case closed.
 
Goed geregeld! Het kan dus wel, mijn achting voor de politie is weer iets toegenomen. De dader blijft overigens een flapdr#l. Hij wist dus heel goed dat hij jouw auto had geraakt en is heel bewust weggereden. Jouw keus om er geen zaak van te maken is erg nobel. De dader komt er goed mee weg, maar of hij zich de volgende keer wel zal bedenken, is nog maar de vraag.

Fijn voor je dat de verzekering het nu op kan pakken. Scheelt jou een schade en houdt een eventuele premieverhoging voor volgend jaar hopelijk binnen de perken.
 
Ik heb wel mijn weekje. :( Gisteren onderweg in Duitsland en hoor ik een "knap".

IMG_4148.JPG


Ik hoorde dus wel de ruit barsten maar niet de impact van de steen. Ben blij dat hij op de voorruit is gekomen en niet op de raamstijl want ik denk dat de Modesta coating niet zo sterk is dat het dit soort impacts kan doorstaan. Tesla zelf doet geen ruiten vervangen dus via mijn verzekering bij Carglass uitgekomen. Moesten wel de voorruit bestellen. Ik hoop dat het allemaal weer netjes wordt, dat straks de AP het ook nog zo goed doet en ze de camera juist weer terug monteren.
 
Ik heb wel mijn weekje. :( Gisteren onderweg in Duitsland en hoor ik een "knap".

View attachment 196617

Ik hoorde dus wel de ruit barsten maar niet de impact van de steen. Ben blij dat hij op de voorruit is gekomen en niet op de raamstijl want ik denk dat de Modesta coating niet zo sterk is dat het dit soort impacts kan doorstaan. Tesla zelf doet geen ruiten vervangen dus via mijn verzekering bij Carglass uitgekomen. Moesten wel de voorruit bestellen. Ik hoop dat het allemaal weer netjes wordt, dat straks de AP het ook nog zo goed doet en ze de camera juist weer terug monteren.

Daar moet je inderdaad goed op letten, ik heb namelijk ooit begrepen via dit forum dat Tesla de camera moet kalibreren bij het vervangen van een voorruit. Ik zou het even navragen.
 
De betreffende medewerkster van de SeC in Duiven had hier verder niets over opgemerkt. Bij het maken van de afspraak bij Carglass gaf men aan dat men het kalibreren ook regelt. Heb voor de zorgvuldigheid nog even gebeld met de Support, en diue geven ook aan dat Carglass dat moet kunnen. Dus ik ga er maar even vanuit dat dit goed komt.

Mocht dat niet zijn, dan heb ik volgende week sowieso een afspraak bij de SeC in Duiven staan. Helaas is deze afspraak gisteren verzet van vandaag naar volgende week dinsdag omdat men een "personeelsprobleem" heeft. Voor mij geen ramp maar geeft toch wel aan dat ze het moeilijk hebben met het aantrekken van servicemonteurs. Waar is het trouwens niet dat het aantrekken van goed technisch personeel een probleem is.
 
Waar is het trouwens niet dat het aantrekken van goed technisch personeel een probleem is.
:rolleyes: Inderdaad...
Ik heb "collega's" die opeens niet meer komen opdagen, die denken de klepel gevonden te hebben maar niet eens beseffen waar dat voor dient, die aanname op aanname blijven maken in plaats van deze te verifiëren, waardoor ik uiteindelijk met andermans fouten en overgebleven werk opgezadeld word.
 
Ik heb wel mijn weekje. :( Gisteren onderweg in Duitsland en hoor ik een "knap".

View attachment 196617

Ik hoorde dus wel de ruit barsten maar niet de impact van de steen. Ben blij dat hij op de voorruit is gekomen en niet op de raamstijl want ik denk dat de Modesta coating niet zo sterk is dat het dit soort impacts kan doorstaan. Tesla zelf doet geen ruiten vervangen dus via mijn verzekering bij Carglass uitgekomen. Moesten wel de voorruit bestellen. Ik hoop dat het allemaal weer netjes wordt, dat straks de AP het ook nog zo goed doet en ze de camera juist weer terug monteren.

Inmiddels bijna een week verder en helaas nog geen ruit vervangen. :mad: Werd ondanks de beloftes verschillende personen door Carglass elke keer niet terug gebeld waarna ik gisterenavond maar eens een mail ben gaan dichten die ik gestuurd heb naar één van de directeuren. Ik kon geen ander mailadres op hun website kon terugvinden, vandaar. Gisterenavond gelijk een reactie dat hij het vanochtend eerste werk zou oppakken en dat hij me voor 13.00 uur zou terugbellen om de situatie te verhelderen.

Warempel vanochtend een vriendelijke mevrouw aan de telefoon met haar verontschuldigingen en het probleem wilde oplossen. Zij gaf aan dat de voorruit bij Tesla vandaan moest komen en dat ze bij Carglass de camera niet kunnen kalibreren en de wagen daarvoor naar Tesla moet. Op zich geen verrassing maar in de eerdere telefoongesprekken kreeg ik de indruk dat ze dat wel konden. Toen aangegeven dat mijn wagen morgen bij Tesla in Duivens staat voor wat puntjes en we dat gelijk kunnen doen als het bij Tesla past. Geeft de vriendelijke mevrouw aan dat zijn dan ook de ruit kunnen vervangen bij Tesla in Duiven zodat ik niet twee keer de Tesla kwijt ben. Hèhe, eindelijk iemand aan de telefoon die kan (mee)denken! o_O

Zij geeft aan dat ze het één en ander even gaat afstemmen met Tesla en me dan zal terugbellen. Binnen een uur een nette mail ontvangen dat het geregeld is. Nu even wachten op morgen en hopen dat het ook allemaal goed komt. Maar het blijkt wel geregeld te kunnen worden mits je maar de juiste persoon aan de telefoon krijgt.

Daarnaast nog netjes de directeur van Carglass aan de telefoon met zijn excuses en bedankte mijn dat ik de moeite heb genomen om de ervaring op de mail te zetten. Hij gaat het intern bespreken en hoopt ervoor te zorgen dat er voortaan beter gecommuniceerd gaat worden. Het kost even wat tijd maar het geeft dan wel een goed gevoel dat je na de negatieve "ervaringen" wel wordt gehoord en dat er wat mee gedaan wordt. :)