Maar waarom dan niet aangeven dat een diagnose wel gesteld kan worden, echter indien het probleem te maken heeft met de "niet-Tesla" onderdelen de diagnose kosten in rekening gebracht zullen worden?
Of is dat wat te flexibel/veelgevraagd?
Tsja, ik zou zeggen van niet, maar ik kan mij ook voorstellen dat Tesla niet met de klant in een wellus/nietus discussie wil belanden. Ze stellen in ieder geval hele duidelijke voorwaarden. Daar ben ik voorstander van. Anders krijg je denk ik snel verhalen in de trant van 'Tesla schuift 't af op niet-Tesla onderdelen'. En dat is misschien wel een menselijke conclusie als je een het diagnoseren bent, niet echt wat kan vinden, maar wel voor jou onbekende onderdelen ziet. Dan is het denk ik menselijk om te denken 'Zal wel aan de niet-Tesla onderdelen liggen'. Ik zie dat in mijn werkgebied in ieder geval vaak genoeg, dat een probleem wordt toegeschreven op het onbekende deel.
Ik begrijp heel goed dat het vervelend is dat je elke keer andere velgen moet monteren bij een SeC bezoek, maar ik snap de beweegredenen van Tesla ook. En zeker bij garantiekwesties waarbij de bewijslast in zekere zin bij Tesla ligt begrijp ik het nog beter dat ze eisen dat je overal Tesla onderdelen gebruikt.