Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Oops Simon, dat is een heftige. Gelukkig geen serieuze verwondingen.
Als ik de schade zo zie, zal het op het randje zijn of ie nog te repareren is. Hangt er vooral van af of het chassis vervormd is of niet.
Ik schat de schade in op tussen 25 en 30 mille. Laat je hier t.z.t. weten hoe het afloopt? Ben benieuwd of mijn inschatting - weer - juist is of niet.
ik weet niet of je je mijn schade kunt herinneren? Leek me minder Groot, en herstelkosten waren zo'n 45000 euro. Grote kans dus op total loss bij een auto van 3 jaar oud .
 
ik weet niet of je je mijn schade kunt herinneren? Leek me minder Groot, en herstelkosten waren zo'n 45000 euro. Grote kans dus op total loss bij een auto van 3 jaar oud .
Ik heb toen geen 'begroting' gemaakt. Wel lopen bij een Tesla de kosten razendsnel op. Als de accu moet worden vervangen en er ook wat schade is aan plaatwerk en rijdend gedeelte dan is het al snel over en uit.
 
Oops Simon, dat is een heftige. Gelukkig geen serieuze verwondingen.
Als ik de schade zo zie, zal het op het randje zijn of ie nog te repareren is. Hangt er vooral van af of het chassis vervormd is of niet.
Ik schat de schade in op tussen 25 en 30 mille. Laat je hier t.z.t. weten hoe het afloopt? Ben benieuwd of mijn inschatting - weer - juist is of niet.
Wilco
 
  • Like
Reactions: herb_k
Ik lees dit nu pas Simon (kreeg wel een heads-up van een ander forumlid): blij dat er geen gewonden waren, en ik ben ook onder de indruk van de Tesla-service - je na vijf minuten bellen om te vragen hoe het gaat, en je mee te geven dat de batterij ongehavend is, wow!
 
Ik heb toen geen 'begroting' gemaakt. Wel lopen bij een Tesla de kosten razendsnel op. Als de accu moet worden vervangen en er ook wat schade is aan plaatwerk en rijdend gedeelte dan is het al snel over en uit.
bij mij was het eigenlijk alleen plaatwerk (primair twee deuren, maar de hele zijkant is vervangen). Accu was niet geraakt, en wielen ook niet. Maar door de airbags moet ook een groot deel van het interieur worden vervangen, en dan lopen de kosten snel op.
 
Wow Simon, dat is schrikken! Blij te lezen dat er geen erge verwondingen zijn, ook niet bij de tegenpartij. Maar een tesla zo zien, dat doet wel pijn :( Hoe was de andere auto er aan toe?
Ik hoop dat je niet te lang zonder Tesla zit! Heel veel sterkte!
 
Jeetje, gelukkig komen jullie er goed vanaf! Was 1 van de hoofdredenen om een tesla te kopen voor mij...
Enkele maanden :eek:in een andere auto en dan ga je weer des te meer apprecieren hoe goed die tesla wel is:p
Sterkte in die periode!
 
op een t-splitsing aan de voorkant geraakt. Alle airbags zijn er uit gekomen met een knal en een witte gaswolk in de auto tot gevolg. Behalve brandplekken op mijn pols heb ik verder niets. Ook de tegenpartij, die door zijn snelheid 3 rijvakken is overgeschoten en tegen een stoplicht tot stilstand is gekomen, mankeerde niets.
wow, best pittig zo te zien hoor @simonsmidt wel goed te horen dat er geen zwaar letsel is.
 
1. Jemig Simon, wat ongelooflijk vervelend voor je (aanvankelijk ander woord gebruikt, zelf tijdig ge-edit;-). Maar het allerbelangrijkst: geen verwondingen en kwetsuren...

Sterkte met de situatie!

2. Ik schrik toch weer van de genoemde herstelkosten. Ik hoop dat dat in de nabije toekomst gaat normaliseren want anders zie ik nog wel wat andere problemen opdoemen.
 
Who heftige beelden Simon.
Begin dit jaar vrijwel hetzelfde gehad. Zelfs de brandwond klinkt bekend.

In mijn geval €26500 schade incl BTW wat 5 maanden geduurt heeft.

Mochten er onderdelen een lange levertijd hebben vraag dan of er andere vergelijkbare onderdelen zijn. In mijn geval was bovenkant van het dashboard niet leverbaar. Uiteindelijk bleek er een zelfde model te zijn met een ander bestelnummer welke maar 1 week levertijd had.
 
Simon, is er al wat bekend over het schadebedrag/per total/etc? Inmiddels al een tijdje verder en was wel benieuwd...
Expert heeft er 3 weken over gedaan om tot het besluit te komen dat een tweede expert een contra-expertise moet doen vanwege de hoge waarde van de Tesla... Staat nog steeds bij de garage dus, zoals ie er 3 weken geleden neergepoot is.
Aangezien ik een goede verzekering heb waardoor ik bijna de nieuwwaarde terug krijg denk ik niet dat ie total loss verklaard wordt. Ik verwacht dit jaar geen nieuws meer. :mad:
 
  • Informative
Reactions: S-19910