Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nu de theorie dat het niet door de belijning kwam, maar door een paar luttele meters 'uitbuiken naar links' van de afscheiding. Daar heeft AP op gereageerd met een stuurcorrectie, omdat de ultrasoonsensoren doorgaven dat de afstand tot de afscheiding groter was geworden. Die stuurcorrectie kwam op het moment dat de uitbuiking (bijna) voorbij was en gaf mij de ervaring van 'in de afscheiding gesmeten te worden'.
Zijn er ook foto's van die 'uitbuiking' van de afscheiding?
Hoe ik het nu lees, dan lijkt het mij waardevol dat Tesla hiervan kennis neemt. Hoe reageren bijvoorbeeld andere Tesla's op dat stuk weg op die uitbuiking...
 
Zijn er ook foto's van die 'uitbuiking' van de afscheiding?
Hoe ik het nu lees, dan lijkt het mij waardevol dat Tesla hiervan kennis neemt. Hoe reageren bijvoorbeeld andere Tesla's op dat stuk weg op die uitbuiking...

Als het goed is worden de beelden van zulke ongevallen automatisch doorgeseind zodat het 'systeem' ervan kan leren. Ik zou op dit moment AP ook nog niet vertrouwen op de zeer smalle rijstroken bij Duitse werkzaamheden, zonder beide handen bij het stuur. Het is geen FSD met HW3, maar slechts een assisent (die weliswaar steeds beter wordt - met soms een stapje terug - maar die nog lang niet perfect is).
 
Als het goed is worden de beelden van zulke ongevallen automatisch doorgeseind zodat het 'systeem' ervan kan leren. Ik zou op dit moment AP ook nog niet vertrouwen op de zeer smalle rijstroken bij Duitse werkzaamheden, zonder beide handen bij het stuur. Het is geen FSD met HW3, maar slechts een assisent (die weliswaar steeds beter wordt - met soms een stapje terug - maar die nog lang niet perfect is).
Mijn ervaring met AP1 zijn juist bij Duitse Baustellen heel goed. De linker rijstroken, vlak naast de meestal betonnen randen, zijn meestal maar iets breder dan 2 meter. Als ik met de Model S incidenteel niet op tijd naar de rechter rijbaan kan komen, heb ik al snel het zweet in mijn bilnaad staan. AP1 blijkt dat heel goed aan te kunnen. Soms staan alle ultrasoon sensoren in het rood maar de S blijft precies tussen de betonnen randen en de vrachtauto's op de rechterbaan rijden.
Met mijn handicap, ik beschik over een glazen prothese voor mijn linker oog, vertrouw ik meer op AP1 dan op mijn nog wel werkend rechter oog.
 
Het voordeel van een model 3 is dat sprake is van stalen plaatwerk, daar kan een beetje plaatwerker wel een stukje inlassen.

Een goede plaatwerker kan zelfs de meest complexe vormen uit een staalplaat maken en op auto lassen (zoals de linker koplamp van onze sunbeam alpine uit 1964).
 
Gisteren mijn Model X weer kunnen ophalen bij Serge van Ride & Shine detailing. Vorige maand heb ik een Q-park paaltje geraakt in de parkeergarage bij een iets te enthousiaste bocht... :mad: en een lelijke lakschade opgelopen aan de linkervoorzijde en de plastic bocht van de wielkast scheurde ook mee.


Afgelopen dagen bumper gespoten en ondanks dat het Pearl White is, zie je er werkelijk waar helemaal niets meer van. Omdat de auto daar toch enkele dagen weg zou zijn, maar gelijk een chrome delete laten verrichten. In één woord FANTASTISCH! :D

Alle chromen delen netjes in de satijnzwarte wrap, kleurt enorm goed bij de zwarte velgen. Ook de type aanduidingen laten verwijderen. de auto is ook netje gewassen en in showroomconditie, kan niet anders zeggen.

Dus ook voor schade moet je naar Serge!

Hieronder enkele foto's van het resultaat:

View attachment 414089

View attachment 414090
View attachment 414091
View attachment 414092
View attachment 414093
View attachment 414094

Een mooi resultaat en een mooie auto! Ik zie op je foto's dat je een sticker op je kentekenplaat hebt. Dat is beter dan het blauwe, maar helaas strafbaar. Laatst een video gezien waar iemand een aardige boete kreeg voor het rijden met zo'n sticker. Just a heads up :)
 
Wat is jouw estimate voor deze schade, Wim?

Voor wielkast + deurpaneel was ik bij een A6 al ruim 1200 kwijt. Vrees dat je zo richting de 2500 a 3000 gaat

97BDuUk.jpg

97BDuUk
 
Ik geloof de Telegraaf hier ook, wel een paar opmerkingen die deze statistieken kunnen veroorzaken:

- Tesla is relatief nieuw dus laat je vaker repareren
- Veel kilometers relatief voor een elektrische auto
- Wat dacht je van alle Tesla taxi's, logisch dat die vaker schade hebben

Het hoeft dus niet te zijn dat de bestuurder inadequaat is.
 
Dit keer ben ik geneigd De Telegraaf te geloven:

View attachment 438707
'Tesla koploper schade'

En toch zit ook hier weer een ondertoon in tegen elektrische auto's. Waar slaat de term 'Vaker herstel nodig dan benzine of dieselauto' nou weer op?

Dat wekt de indruk dat het iets te maken heeft met de aandrijflijn. Heeft de Renault Zoe of Nissan Leaf dan ook zoveel schade? de iPace?
Waarschijnlijk niet.
 
Ik geloof de Telegraaf hier ook, wel een paar opmerkingen die deze statistieken kunnen veroorzaken:

- Tesla is relatief nieuw dus laat je vaker repareren
- Veel kilometers relatief voor een elektrische auto
- Wat dacht je van alle Tesla taxi's, logisch dat die vaker schade hebben

Het hoeft dus niet te zijn dat de bestuurder inadequaat is.

Een factor is vast ook de geweldige acceleratie van de Tesla's. In de jaren 70 en 80 in Duitsland raakten de helft van de geproduceerde Porsche 911's total loss.
 
En toch zit ook hier weer een ondertoon in tegen elektrische auto's. Waar slaat de term 'Vaker herstel nodig dan benzine of dieselauto' nou weer op?

Dat wekt de indruk dat het iets te maken heeft met de aandrijflijn. Heeft de Renault Zoe of Nissan Leaf dan ook zoveel schade? de iPace?
Waarschijnlijk niet.
De Telegraaf voert de laatste maanden een stevige campagne tegen de energietransitie. Dreunende warmtepompen, botsende elektrische auto's, het wordt allemaal van de negatieve kant belicht. en lekker breed uitgemeten ;)