Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Als importeur van AlloyGator wil ik hier graag op reageren.
Een AlloyGator loopt nooit zomaar uit een wiel.
Er kunnen de volgende redenen zijn als dit gebeurt:

1 - Doorrijden naar schade
2 - Installatie op een ongeschikte velg-band
3 - Foutieve installatie

Ik wil dit graag onderzoeken wat de reden is. En ook kan ik betrokkene wellicht helpen.

1 - omdat betrokkene zegt dat hij niets geraakt heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook zo is.
Op internet lopen roepen zonder dat hij niets geraakt heeft zegt niets. Wij tonen vaak anders aan als we onderzoek doen.

2 - We hebben honderden Model 3’s met deze velgen van AlloyGators voorzien en laten voorzien.
Allemaal zonder problemen. Dus de velg band combo is geschikt.

3 - In geval van foutieve installatie wil ik dit graag kunnen aantonen. In dat geval kunnen wij de klant ook bijstaan.

Er AlloyGator komt nooit (ik zeg NOOIT) zomaar ineens los zoals betrokkene beweert. Ze zijn getest tot snelheden boven 300 Km/h. Een AlloyGator komt nooit “ineens” of “zomaar”los. Als een AlloyGator al loskomt, gaat dat heel langzaam, over meerdere honderden kilometers en dat is dus ruim vooraf zichtbaar. Een klant wordt altijd geïnstrueerd om de AlloyFators regelmatig te inspecteren op schade en loskomen. (Staat in de gebruiksaanwijzing)
In de meeste gevallen blijkt de oorzaak toch te liggen in doorrijden na schade.
We kunnen het vergelijken met het tegen een boom aan rijden met de bumper, die daardoor loskomt. Als je dan door blijft rijden, vliegt hij er op een gegeven moment ook af.
Ik zeg niet dat dat de reden is, echter kan ik niet leven met het statement dat AlloyGators zomaar loskomen. Als dat zo was, zou ik het product niet willen verkopen en ik zou heel veel geld kwijt zijn aan schadevergoedingen.

In ieder geval heb ik over dit geval ideeën, en ik zou betrokkene graag willen en kunnen helpen, maar op deze manier negatieve reclame maken helpt natuurlijk niet.
 
Last edited:
Als importeur van AlloyGator wil ik hier graag op reageren.
Een AlloyGator loopt nooit zomaar uit een wiel.
Er kunnen de volgende redenen zijn als dit gebeurt:
1 - Doorrijden naar schade
2 - Installatie op een ongeschikte velg-band
3 - Foutieve installatie

Ik wil dit graag onderzoeken wat de reden is. En ook kan ik betrokkene wellicht helpen.

1 - omdat betrokkene zegt dat hij niets geraakt heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook zo is.
Op internet lopen roepen zonder dat wij het gezien hebben zegt niets. Wij tonen vaak anders aan als we onderzoek doen.

2 - We hebben honderden. Model 3’s Deze velgen van AlloyGators voorzien en laten voorzien.
Allemaal zonder problemen.

3 - In geval van foutieve installatie wil ik dit graag kunnen aantonen. In dat geval kunnen wij de klant ook bijstaan.

Er AlloyGator komt nooit (ik zeg NOOIT) zomaar ineens los zoals betrokkene beweert. Ze zijn getest tot snelheden boven 300 Km/h. Een AlloyGator komt nooit “ineens” of “zomaar”los. Als een AlloyGator al loskomt, gaat dat heel langzaam, over meerdere honderden kilometers en dat is dus ruim vooraf zichtbaar. Een klant wordt altijd geïnstrueerd om de AlloyFators regelmatig te inspecteren op schade en loskomen. (Staat in de gebruiksaanwijzing)
In de meeste gevallen blijkt de oorzaak toch te liggen in doorrijden na schade.
We kunnen het vergelijken met het tegen een boom aan rijden met de bumper, die daardoor loskomt. Als je dan door blijft rijden, vliegt hij er op een gegeven moment ook af.
Ik zeg niet dat dat de reden is, echter kan ik niet leven met het statement dat AlloyGators zomaar loskomen. Als dat zo was, zou ik het product niet willen verkopen en ik zou heel veel geld kwijt zijn aan schadevergoedingen.
Ik heb je vanochtend al een mail gestuurd. De auto gaat vanmiddag langs de Tesla bodyshop voor een eerste evaluatie. Eventuele beelden kan ik je bezorgen (wellicht totdat de camera eraf wordt geslagen). Voor mij is dit alles niet geruststellend maar ik stel je reactie op prijs. En negatieve reclame? Mijn auto is wel ernstig beschadigd en we zijn ons rot geschrokken. Prove me wrong, graag zelfs, want ik zou het vreselijk vinden als iemand anders dit ook zou overkomen.
 
Last edited:
Ik heb je vanochtend al een mail gestuurd. De auto gaat vanmiddag langs de Tesla bodyshop. De beelden kan ik je bezorgen (wellicht totdat de camera eraf wordt geslagen). Voor mij is dit alles niet geruststellend maar ik stel je reactie op prijs.
Ik was de hele dag onderweg (vele lezers weten dat dat wel eens gebeurt bij mijn), vandaar dat ik niet op je mail heb kunnen reageren.
Ik zal dat nu per mail doen, om dit draadje niet onnodig te "vervuilen"
 
Last edited:
Nou, ik heb nog wel even een vraag. Ik heb ook alloygators, ook bij dealer geïnstalleerd, zelfde bandentype ook model3 maar ik heb helemaal geen ijzeren klemmetjes? Er zit wel beetje ruimte tussen maar ze zitten muurvast erin geslagen maar zonder klemmetjes. Zijn de klemmetjes het probleem? Ik twijfel om ze eraf te laten halen, heb al een paar horrorfotos gezien nu. Zullen er vast ook zijn zonder problemen maar je begint je toch af te vragen wat beter is....

Als ze dealer geplaatst zijn, is dealer importeur of fabrikant verantwoordelijk te houden? Sowieso tesla schade herstelling is langdurige ellende ;-/

Als ik naar de foto kijk lijkt alloygator al flink geschraapt te zijn op stuk wat er nog opzit. Misschien toch gevolg van eerdere heftige schraapschade?
 
Begrijp ik nu goed wanneer je met een AlloyGator een stoeprandje meepakt, je deze vervolgens moet laten controleren en mogelijk laten vervangen? En eigenlijk het advies is om niet te doorrijden omdat je dan vervolg schade kan krijgen? Een product wat je velg beschermt voor stoeprand schade, moet toch wel kunnen tegen aanraking met een stoeprand?

Dan kies ik er toch liever voor om 1x per jaar mijn velgen te laten repareren. Wordt wel een hele dure/tijdsintensieve bescherming.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Gaston and pvh
Begrijp ik nu goed wanneer je met een AlloyGator een stoeprandje meepakt, je deze vervolgens moet laten controleren en mogelijk laten vervangen? En eigenlijk het advies is om niet te doorrijden omdat je dan vervolg schade kan krijgen? Een product wat je velg beschermt voor stoeprand schade, moet toch wel kunnen tegen aanraking met een stoprand?

Dan kies ik er toch liever voor om 1x per jaar mijn velgen te laten repareren. Wordt wel een hele dure/tijdsintensieve bescherming.
Dat zou ik ook menen. Herbert Kats van Tesland (importeur van AlloyGators) heeft me juist inderdaad gemaild en ik zal met hem mogelijke TeslaCam beelden delen. Heb met hem afgesproken dat ik ook de informatie die uit de analyse voortkomt weer hier deel.
 
Hier ga ik mijn 3000ste post aan besteden ;)
Die dingen zijn gewoon gruwels, lelijk en overbodig. Gewoon rustig parkeren en je spiegels mee laten bewegen bij achteruit rijden... zie je de stoepranden en kan het niet fout gaan. Die dingen geven toch vaak het gevoel van "oh, ben toch beschermd dus hoef ik niet uit te kijken" Waarom zet je die dingen erop? Om je velgen mooi te houden.. voor wat als je ze lelijk gaat maken met beschermers.. Heb altijd het gevoel als ik die dingen zie dat die persoon niet kan parkeren en dat ze vroeger thuis op een bank zaten ingepakt in plastic.. Neem banden die over de velgen heen vallen en als je een keer dan schade hebt lak het bij tot de bandenwissel en laat het fixen voor 70 tientjes ofzo.
 
  • Like
Reactions: Paco and NielsT
Om je velgen mooi te houden.. voor wat als je ze lelijk gaat maken met beschermers..
Hoe bedoel je? :D

Beetle%20Bra.jpg
 
  • Funny
Reactions: job-lek and pvh
Als importeur van AlloyGator wil ik hier graag op reageren.
Een AlloyGator loopt nooit zomaar uit een wiel.
Er kunnen de volgende redenen zijn als dit gebeurt:

1 - Doorrijden naar schade
2 - Installatie op een ongeschikte velg-band
3 - Foutieve installatie

Ik wil dit graag onderzoeken wat de reden is. En ook kan ik betrokkene wellicht helpen.

1 - omdat betrokkene zegt dat hij niets geraakt heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook zo is.
Op internet lopen roepen zonder dat hij niets geraakt heeft zegt niets. Wij tonen vaak anders aan als we onderzoek doen.

2 - We hebben honderden Model 3’s met deze velgen van AlloyGators voorzien en laten voorzien.
Allemaal zonder problemen. Dus de velg band combo is geschikt.

3 - In geval van foutieve installatie wil ik dit graag kunnen aantonen. In dat geval kunnen wij de klant ook bijstaan.

Er AlloyGator komt nooit (ik zeg NOOIT) zomaar ineens los zoals betrokkene beweert. Ze zijn getest tot snelheden boven 300 Km/h. Een AlloyGator komt nooit “ineens” of “zomaar”los. Als een AlloyGator al loskomt, gaat dat heel langzaam, over meerdere honderden kilometers en dat is dus ruim vooraf zichtbaar. Een klant wordt altijd geïnstrueerd om de AlloyFators regelmatig te inspecteren op schade en loskomen. (Staat in de gebruiksaanwijzing)
In de meeste gevallen blijkt de oorzaak toch te liggen in doorrijden na schade.
We kunnen het vergelijken met het tegen een boom aan rijden met de bumper, die daardoor loskomt. Als je dan door blijft rijden, vliegt hij er op een gegeven moment ook af.
Ik zeg niet dat dat de reden is, echter kan ik niet leven met het statement dat AlloyGators zomaar loskomen. Als dat zo was, zou ik het product niet willen verkopen en ik zou heel veel geld kwijt zijn aan schadevergoedingen.

In ieder geval heb ik over dit geval ideeën, en ik zou betrokkene graag willen en kunnen helpen, maar op deze manier negatieve reclame maken helpt natuurlijk niet.
Kan aan mij liggen, maar ik vind dit antwoord behoorlijk 'aanvallend' en aanmatigend van toon.

Iets opener en meelevender (schade herstel zal aanzienlijk wat kosten en waarschijnlijk niet verzekerd zijn) naar een klant zou IK in ieder geval op prijs stellen.
 
Kan aan mij liggen, maar ik vind dit antwoord behoorlijk 'aanvallend' en aanmatigend van toon.

Iets opener en meelevender (schade herstel zal aanzienlijk wat kosten en waarschijnlijk niet verzekerd zijn) naar een klant zou IK in ieder geval op prijs stellen.

Kan wel de reactie begrijpen. Het is balen voor diegene die dit overkomt en logisch dat hij aangeeft dat voor hem nooit meer dit de oplossing zal zijn maar hij geeft wel gelijk aan dat hij adviseert aan iedereen nooit die dingen te kopen door wat er met hem is gebeurd. Het is en blijft een commercieel verhaal en investering van een verkoper en zeker een importeur. Als je product dan (denk echt wel onbedoeld) aan de schandpaal word genageld zonder verdere info, onderzoek of fact finding dan ga je aan het brood zitten van mensen en dat is nooit fijn. Ik spreek uit waarom ik die dingen niet zou kopen/// hierbij geef ik niet aan dat niemand die dingen zou moeten kopen.. Ik zou zeggen geef aan dat het is gebeurd op dit forum en je de dealer een e-mail hebt gestuurd. Een e-mail hoeft overigens ook niet binnen een paar uur te zijn beantwoord hé. Maar dat is een ander verhaal.
Afijn, hoop dat het duidelijk is waar het aan heeft gelegen... Succes @Astraltravel
 
  • Like
Reactions: nico180 and Tozz
Kan aan mij liggen, maar ik vind dit antwoord behoorlijk 'aanvallend' en aanmatigend van toon.

Iets opener en meelevender (schade herstel zal aanzienlijk wat kosten en waarschijnlijk niet verzekerd zijn) naar een klant zou IK in ieder geval op prijs stellen.

Dat is niet de bedoeling uiteraard. Ik probeer de emoties weg te laten en mij alleen door feiten te laten leiden. Maar zoals gezegd, ik kan niets beoordelen van een enkele foto en een statement. Ik wil het graag onderzoeken en dat doen we ook. Als importeur kennen wij onze verantwoordelijkheden en we lopen daar zekere niet voor weg.

Over het controleren na een aanraking met de stoep het volgende. Wij raden inderdaad aan om na een aanrijding met een stoep, te controleren of de AlloyGators er nog goed inzitten. In sommige gevallen, met name als je met een wiel van de stoep afgegleden bent, kunnen ze er inderdaad een stukje uitgetrokken worden. Dat is logisch en je moet ook rekening houden met de grote (centrifugaal) krachten die er op komen te staan.
Je rijdt achteruit en de bumper blijft achter een paaltje hangen en wordt losgetrokken. Daar rij je toch ook niet mee door? En als je dat wel doet en deze valt er een paart honderd kilometer later wel af. Is het dan een slechte bumper?

Maar terugkomend op bovenstaand verhaal. Op dit moment denk ik dat er iets fout gegaan is met de montage.
we gaan het uitzoeken en uiteraard: wordt vervolgt.
 
Begrijp ik nu goed wanneer je met een AlloyGator een stoeprandje meepakt, je deze vervolgens moet laten controleren en mogelijk laten vervangen?
Zoals ik de Alloygator altijd heb gezien is het bescherming die zorgt dat die zelf de impact opneemt en daardoor beschadigd en dus niet je velg. Ik kan me voorstellen dat je niet meer kunt garanderen dat zoiets blijft zitten bij ernstige beschadiging. Na een beschadiging vervang je de Alloygator, maar is je velg meestal nog in orde. Zoals @Herbie65 aangeeft zal je ook je bumper laten herstellen als je schade hebt gereden. Bij een Alloygator moet dat ook, maar je moet het natuurlijk wel hebben gemerkt.

Hier ga ik mijn 3000ste post aan besteden ;)
Die dingen zijn gewoon gruwels, lelijk en overbodig. Gewoon rustig parkeren en je spiegels mee laten bewegen bij achteruit rijden...
Ik hoef ze ook niet en heb de laatste 8 jaar geen velgschade gehad. Maar mijn vrouw heeft hele happen uit de velg en beweert nooit iets te hebben doorgehad. Ik kan me voorstellen dat mensen deze dingen installeren. Mede om de reden dat de 21" velgen snel beschadigen (en ook minder range, minder comfort en duurdere banden) heb ik gekozen voor een 19" velg. Mocht ik toch een keer iets raken (bijv. parkeergarage), dan heb je minder kans dat het fout gaat. Ze moesten eigenlijk een heel iets schuine stoeprand verplicht moeten stellen (wordt het ouderwetse stoepkanten ook makkelijker ;)). Dat zou zo veel velgschade schelen...

Dat is niet de bedoeling uiteraard. Ik probeer de emoties weg te laten en mij alleen door feiten te laten leiden.
Als leverancier is het begrijpelijk, maar als je dit als berijder gebeurt dan begrijp ik de frustratie ook maar al te goed. Je investeert juist in een product om je velgen te beschadigen en nu heeft hij schade aan zijn wagen die waarschijnlijk een stuk duurder is. Ik zou er ook flink ziek van zijn. Wel netjes dat je aanbiedt om het e.e.a. na te kijken.
 
Herbert, hoe zit het met die klemmetjes (zie post boven)??

Even mijn (hopelijk) laatste post over dit verhaal.
In de AlloyGators zitten RVS klemmetjes. Deze zitten achter de velg en zitten klem tussen de band en de velg. Ze zijn ervoor om de AlloyGator op zijn plaats te houden. De achterkant van de AlloyGator zit namelijk om de velg heen en deze zit stevig vastgeklemd tussen de velg en de opgepompte band.

In het geval van bovengenoemde schade (wij hebben detail foto's gezien) lijkt de installatie niet juist gebeurd te zijn. De klemmetjes zitten namelijk niet meer tussen de band en de velg, en ook de verlijming van de uiteinden van de AlloyGators is niet of slecht gebeurd.
Dit is erg belangrijk, zodat de AlloyGator een ring vormt.
Is het lijmen niet juist gebeurd, dan heb je gewoon een losse strip, i.p.v een ring.

Met andere woorden, AlloyGators komen nooit "zomaar" los van geschikte wielen.
 
  • Informative
Reactions: Refie
Even mijn (hopelijk) laatste post over dit verhaal.
In de AlloyGators zitten RVS klemmetjes. Deze zitten achter de velg en zitten klem tussen de band en de velg. Ze zijn ervoor om de AlloyGator op zijn plaats te houden. De achterkant van de AlloyGator zit namelijk om de velg heen en deze zit stevig vastgeklemd tussen de velg en de opgepompte band.

In het geval van bovengenoemde schade (wij hebben detail foto's gezien) lijkt de installatie niet juist gebeurd te zijn. De klemmetjes zitten namelijk niet meer tussen de band en de velg, en ook de verlijming van de uiteinden van de AlloyGators is niet of slecht gebeurd.
Dit is erg belangrijk, zodat de AlloyGator een ring vormt.
Is het lijmen niet juist gebeurd, dan heb je gewoon een losse strip, i.p.v een ring.

Met andere woorden, AlloyGators komen nooit "zomaar" los van geschikte wielen.
Ik kan dit relaas inmiddels bevestigen. Een andere bandenspecialist heeft de AlloyGators vanochtend gecontroleerd en verwijderd om herhaling van schade te voorkomen. Met de AlloyGator installateur wordt nu naar een oplossing gezocht. Voor de liefhebber
IMG_1896.jpg
nog even een foto van de printplaat die achter de camera unit zit.
 
  • Informative
Reactions: Herbie65
Als importeur van AlloyGator wil ik hier graag op reageren.
Een AlloyGator loopt nooit zomaar uit een wiel.
Er kunnen de volgende redenen zijn als dit gebeurt:

1 - Doorrijden naar schade
2 - Installatie op een ongeschikte velg-band
3 - Foutieve installatie

Ik wil dit graag onderzoeken wat de reden is. En ook kan ik betrokkene wellicht helpen.

1 - omdat betrokkene zegt dat hij niets geraakt heeft, wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook zo is.
Op internet lopen roepen zonder dat hij niets geraakt heeft zegt niets. Wij tonen vaak anders aan als we onderzoek doen.

2 - We hebben honderden Model 3’s met deze velgen van AlloyGators voorzien en laten voorzien.
Allemaal zonder problemen. Dus de velg band combo is geschikt.

3 - In geval van foutieve installatie wil ik dit graag kunnen aantonen. In dat geval kunnen wij de klant ook bijstaan.

Er AlloyGator komt nooit (ik zeg NOOIT) zomaar ineens los zoals betrokkene beweert. Ze zijn getest tot snelheden boven 300 Km/h. Een AlloyGator komt nooit “ineens” of “zomaar”los. Als een AlloyGator al loskomt, gaat dat heel langzaam, over meerdere honderden kilometers en dat is dus ruim vooraf zichtbaar. Een klant wordt altijd geïnstrueerd om de AlloyFators regelmatig te inspecteren op schade en loskomen. (Staat in de gebruiksaanwijzing)
In de meeste gevallen blijkt de oorzaak toch te liggen in doorrijden na schade.
We kunnen het vergelijken met het tegen een boom aan rijden met de bumper, die daardoor loskomt. Als je dan door blijft rijden, vliegt hij er op een gegeven moment ook af.
Ik zeg niet dat dat de reden is, echter kan ik niet leven met het statement dat AlloyGators zomaar loskomen. Als dat zo was, zou ik het product niet willen verkopen en ik zou heel veel geld kwijt zijn aan schadevergoedingen.

In ieder geval heb ik over dit geval ideeën, en ik zou betrokkene graag willen en kunnen helpen, maar op deze manier negatieve reclame maken helpt natuurlijk niet.
Al zou ik mij niet met deze discussie moeten bemoeien omdat het een zaak is tussen drie betrokken partijen, maar wil wel in belang van zowel de importeur als de betrokkene een opmerking maken. Het product zal wel goed zijn, maar als ik deze reactie lees in combinatie met wat de betrokkene aangeeft, dan komt bij mij de gedachte van een foutieve installatie naar boven. En na de rest van de posts te hebben gelezen lijkt een foutieve installatie een analysepercentage van > 90 te kunnen hebben.
 
Last edited: