Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het idee dat schadeherstelbedrijven het heel snel gooien op beschikbaarheid van onderdelen om hun eigen drukte te verbloemen. Mijn achterbumper (aantal onderdelen vervangen) was binnen 1 week hersteld. De witte M3 voorbumper van een vriend van mij in Utrecht in totaal 3 weken doorlooptijd. Het kan gewoon wel, de wachttijd licht echt niet altijd aan Tesla.
 
Eerder vandaag moeten uitwijken voor een scooter die veel te hard om de bocht kwam rijden. Tikte mijn rechter buitenspiegel tegen een spiegel van een geparkeerde auto. Zag bij de andere auto geen schade, maar ik heb er een 'veegkras' aan over gehouden. Zie de foto. Dit lijkt me wel iets wat ik met een scratch remover kan verwijderen. Iemand ervaring hiermee?
 

Attachments

  • IMG_0595.jpg
    IMG_0595.jpg
    418.9 KB · Views: 163
Eerder vandaag moeten uitwijken voor een scooter die veel te hard om de bocht kwam rijden. Tikte mijn rechter buitenspiegel tegen een spiegel van een geparkeerde auto. Zag bij de andere auto geen schade, maar ik heb er een 'veegkras' aan over gehouden. Zie de foto. Dit lijkt me wel iets wat ik met een scratch remover kan verwijderen. Iemand ervaring hiermee?
Polishen met Commandant 4 kan een niet al te diepe kras prima wegwerken.
 
  • Like
Reactions: NielsA
En vandaag was ik aan de beurt... verkeer op de Noordring Rotterdam stond "ineens" stil... insuremytesla en ABS Schadeherstel niet meer te bereiken, maandag weer bereikbaar. Wel een beroerde tijd, vrees dat ik hem even kwijt ben....

Gezien de klap viel de schade me nog mee. De Ford Transit waar ik met 50km/uur en 2500kg op vloog zag er niet uit, zat tot halverwege in de kreukels.... Ben ik toch wel blij met zo'n auto.

View attachment 485758

Reed je op AP?
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Eerder vandaag moeten uitwijken voor een scooter die veel te hard om de bocht kwam rijden. Tikte mijn rechter buitenspiegel tegen een spiegel van een geparkeerde auto. Zag bij de andere auto geen schade, maar ik heb er een 'veegkras' aan over gehouden. Zie de foto. Dit lijkt me wel iets wat ik met een scratch remover kan verwijderen. Iemand ervaring hiermee?

Beetje slechte foto, maar van wat ik er van kan zien, ben ik er redelijk zeker van dat je dit er gewoon uit kan polijsten. Met wat Wim zegt, Commandant (Wim is nog van de oude stempel ;-) , of anders rijd je even langs een detailer, die fixt het in nog geen 5 minuutjes voor je.
Als je een iets te grote korrel polijstmiddel gebruikt gaat blanke lak in eerste instantie wat dof worden (is op te lossen door lichter te gaan). Nummer 4, wat Wim zegt, is een redelijke fijne korrel. Moet geen kwaad kunnen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
En vandaag was ik aan de beurt... verkeer op de Noordring Rotterdam stond "ineens" stil... insuremytesla en ABS Schadeherstel niet meer te bereiken, maandag weer bereikbaar. Wel een beroerde tijd, vrees dat ik hem even kwijt ben....

Gezien de klap viel de schade me nog mee. De Ford Transit waar ik met 50km/uur en 2500kg op vloog zag er niet uit, zat tot halverwege in de kreukels.... Ben ik toch wel blij met zo'n auto.

View attachment 485758

"Ineens stil"... ofwel je zat te bumperkleven of niet op te letten. Fijn voor die bestuurder voor je... Ging AP / EAB niet af?
 
  • Like
Reactions: Marker78
Eerder vandaag moeten uitwijken voor een scooter die veel te hard om de bocht kwam rijden. Tikte mijn rechter buitenspiegel tegen een spiegel van een geparkeerde auto. Zag bij de andere auto geen schade, maar ik heb er een 'veegkras' aan over gehouden. Zie de foto. Dit lijkt me wel iets wat ik met een scratch remover kan verwijderen. Iemand ervaring hiermee?

Als u langs rijd kijk ik er even naar dan zien we gelijk of het kan.
Gaat u zelf "hannesen" kan ook maar ik denk dat wij het sneller voor elkaar hebben.

U kunt gewoon contact met ons opnemen.
www.rideandshinedetailing.nl
 
  • Like
Reactions: NielsA
  • Like
Reactions: Xfrank
Vanavond moest ik dringend weg en ben ik op mijn eigen oprit met de model S tegen onze eigen Berlingo gereden.:confused:
View attachment 488214 View attachment 488215 View attachment 488216 View attachment 488218
Als ik nu in de toekomst de berlingo ga vervangen door de cybertruck heb in waarschijnlijk geen schade aan de Cybertruck, maar veel meer aan de modelS.
Dilemma, dilemma...o_O
Je kunt dit heel redelijk bij Elon in de schoenen schuiven. Want het geluid van je achterste parkeersensoren over de voorspeakers afspelen werkt niet echt mee om alert te zijn op een obstakel aan de achterzijde! Veel succes!
 
  • Like
Reactions: Heavy Rain
Vanavond moest ik dringend weg en ben ik op mijn eigen oprit met de model S tegen onze eigen Berlingo gereden.:confused:
View attachment 488214 View attachment 488215 View attachment 488216 View attachment 488218
Als ik nu in de toekomst de berlingo ga vervangen door de cybertruck heb in waarschijnlijk geen schade aan de Cybertruck, maar veel meer aan de modelS.
Dilemma, dilemma...o_O

Oeps, hopelijk zijn verzekeringen anders in België. Laatst gelezen dat je in NL niet snel vergoeding krijgt als je tegen een van je eigen auto’s rijdt.
Aanrijding op eigen terrein en autoverzekering | Autoverzekering vergelijken
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Oeps, hopelijk zijn verzekeringen anders in België. Laatst gelezen dat je in NL niet snel vergoeding krijgt als je tegen een van je eigen auto’s rijdt.
Aanrijding op eigen terrein en autoverzekering | Autoverzekering vergelijken
Dat is hier ook zo. Misschien is er een kans omdat de ene op de zaak staat en de andere prive. Maar ik denk dat het hier de moeite niet gaat zijn om de verzekering in te schakelen. De berlingo is al een oud ding dat enkel dient om achter de hoek naar de paarden te rijden.
 
Beetje slechte foto, maar van wat ik er van kan zien, ben ik er redelijk zeker van dat je dit er gewoon uit kan polijsten. Met wat Wim zegt, Commandant (Wim is nog van de oude stempel ;-) , of anders rijd je even langs een detailer, die fixt het in nog geen 5 minuutjes voor je.
Als je een iets te grote korrel polijstmiddel gebruikt gaat blanke lak in eerste instantie wat dof worden (is op te lossen door lichter te gaan). Nummer 4, wat Wim zegt, is een redelijke fijne korrel. Moet geen kwaad kunnen.

Ben zelf aan de slag gegaan eerder vandaag. Met G3 Professional Scratch Remover van Farécla. Zie (wederom niet erg goede, sorry) foto’s van voor en na. Overigens betreft dit een tweede, kleinere veegkras die ik eerder over het hoofd heb gezien. De grotere veegkras verdween ook als sneeuw voor de zon met dit spul. Blij mee.
 

Attachments

  • 7FEC1A91-2C9F-40DB-9849-F002F9DC6EBC.jpeg
    7FEC1A91-2C9F-40DB-9849-F002F9DC6EBC.jpeg
    468 KB · Views: 127
  • DAF98927-74F1-4634-BBC8-5F314693D30C.jpeg
    DAF98927-74F1-4634-BBC8-5F314693D30C.jpeg
    478.6 KB · Views: 147
  • Like
Reactions: JMOL
Ben zelf aan de slag gegaan eerder vandaag. Met G3 Professional Scratch Remover van Farécla. Zie (wederom niet erg goede, sorry) foto’s van voor en na. Overigens betreft dit een tweede, kleinere veegkras die ik eerder over het hoofd heb gezien. De grotere veegkras verdween ook als sneeuw voor de zon met dit spul. Blij mee.

Top! Fijn man, hele opluchting zeker ;)
 
Helaas zijn mijn vriendin en ik, gisteravond betrokken geweest bij een ongeval. Wij wilden stoppen voor een oranje verkeerslicht. De auto achter ons remde niet (hard genoeg) en ramde de Model 3 Performance waar wij in zaten. Gelukkig zijn wij er goed van af gekomen met alleen wat nek, rug en hoofdpijn. De auto heeft wel een flinke klap gekregen. Helaas zijn de TeslaCam beelden niet top omdat het ongeval net gebeurde toen er door de Tesla nieuwe clips gemaakt werden (dit gebeurt elke minuut). We missen net een paar seconden voor het ongeval en op de twee belangrijkste camera's missen we zelfs de klap. Dit zou toch opgelost moeten kunnen worden in een volgende update?!

Ik heb een paar screenshots toegevoegd van het laatste frame van de eerste clip en het eerste frame van de laatste clip. Er missen echt een paar seconden.

Front vertical.jpg Left vertical.jpg Rear vertical.jpg

Auto's botsen bij verkeerslichten op de Hondsrugweg in Emmen — Emmen112

DSC_1056.jpg


Denken jullie dat dit gerepareerd gaat worden? Het wiel heeft waarschijnlijk een harde klap gekregen.
 
He, dat is vervelend.. Wat stom joh, zo'n niet oplettende drol die dit dan veroorzaakt.. Schaamde die zich niet de ogen uit zn kop?
Als het frame niet verbogen is lijkt mij de schade nog wel te repareren.. Maar denk dat het afwachten wordt. Je ziet vaak van de buitenkant niet alle schade.
 
Helaas zijn mijn vriendin en ik, gisteravond betrokken geweest bij een ongeval. Wij wilden stoppen voor een oranje verkeerslicht. De auto achter ons remde niet (hard genoeg) en ramde de Model 3 Performance waar wij in zaten. Gelukkig zijn wij er goed van af gekomen met alleen wat nek, rug en hoofdpijn. De auto heeft wel een flinke klap gekregen. Helaas zijn de TeslaCam beelden niet top omdat het ongeval net gebeurde toen er door de Tesla nieuwe clips gemaakt werden (dit gebeurt elke minuut). We missen net een paar seconden voor het ongeval en op de twee belangrijkste camera's missen we zelfs de klap. Dit zou toch opgelost moeten kunnen worden in een volgende update?!

Ik heb een paar screenshots toegevoegd van het laatste frame van de eerste clip en het eerste frame van de laatste clip. Er missen echt een paar seconden.

View attachment 497003 View attachment 497004 View attachment 497005

Auto's botsen bij verkeerslichten op de Hondsrugweg in Emmen — Emmen112

View attachment 497006

Denken jullie dat dit gerepareerd gaat worden? Het wiel heeft waarschijnlijk een harde klap gekregen.

Heftig, heb precies dezelfde meegemaakt 5 jaar geleden. Ook zonder beelden sta in je recht, van achteren aangereden worden is zo bewezen, je gelijk krijgen is wat anders. Met nekklachten kan ik je enkel heeeeeeel veel rust adviseren. De komende tijd ook zeker niet sporten etc. Sterkte