Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Dank voor de tip, ik had nog nooit van het fonds gehoord.

Ingediend: afgewezen. Argument: ik heb geen getuigenverklaring waarin staat dat de auto onbeschadigd het parkeervak inreed. Dus is niet bewezen dat de schade in het parkeervak is ontstaan.

Tja, dan niet...
Ik kan mij voorstellen dat een vriend van jou heeft gezien dat je onbeschadigd hebt geparkeerd destijds?
 
ik mag helaas nu ook wat posten hier. Gisteren op een grote kruising. Groen licht. auto voor mij en links van mijn (stonden vooraan bij stoplicht) bleven stilstaan, vast me de telefoon in de weer. Auto links toetert, auto voor mij trekt hard op, ik trek ook op, auto links nog druk aan het appen ofzo, auto erachter toetert nog een keer enorm lang. De auto voor maakt na 4m gereden te hebben een noodstop op de kruising.........ik vol op de rem maar dat haalde ik dus niet meer. Auto was trouwens al eerder aan het remmen dan ik met mijn poot bij het pedaal was. De bestuurder wist niet hoe, maar schrok zich kapot en uit paniek remde hij. Was erg geschrokken. Zit alleen een gat van een trekhaak. Nummerboord lag er ook af en 1 parkeersensor was naar binnen gevallen. Nieuwe bumper en klaar is kees gok ik. Bij hem was de trekhaak krom, camera kapot en bumper kapot.
 

Attachments

  • IMG_20200115_195559375.jpg
    IMG_20200115_195559375.jpg
    302.9 KB · Views: 124
Het geheel klinkt mij nogal in de oren als een brake check door de voorligger, mogelijk omdat hij dacht dat dussssss langdurig aan het claxoneren was. Dat zou een overtreding zijn, kan dat niet gevolgen hebben voor schuldvraag/aansprakelijkheid?
 
  • Like
Reactions: Bas.
Het geheel klinkt mij nogal in de oren als een brake check door de voorligger, mogelijk omdat hij dacht dat dussssss langdurig aan het claxoneren was. Dat zou een overtreding zijn, kan dat niet gevolgen hebben voor schuldvraag/aansprakelijkheid?
In dat geval zijn er twee schuldigen, degene die onnodig remt en degene die niet heeft kunnen remmen binnen de afstand waarover de weg vrij en te overzien is.
 
Aansprakelijkheid kop-staartbotsing - JBL&G

De acherligger is niet per definitie aansprakelijk.
upload_2020-1-16_11-57-23.png


Als die ander zegt dat er een goede reden was om te stoppen is het aan jou om te bewijzen dat dat niet zo was. Lijkt me erg lastig.

"Bestuurder is heel erg geschrokken van het harde en lange getoeter, zag niet zo gauw waarom dat was en is voor de zekerheid op de rem gaan staan." Zoiets?
 
View attachment 498918 View attachment 498919

Zucht...Volvomuts die niet op zat te letten......
Schade TeslaM3_G-175-LZ_3.jpg

Update: Holy F*ck...Niet alleen mag niet zomaar elk schadebedrijf iets doen aan een Tesla, maar ALS ze al iets mogen doen, dan moet het ook direct 'goed'...Denk dat bij ieder ander merk dit een gevalletje uitdeuken, bijwerken en spuiten maar zou zijn geweest, maar nee, er moet gewoon een heel nieuw achterpaneel in! De ABS vestiging waar ik van de Leasmij naar toe moest, kon niet aangeven of dat dan vanaf de B-stijl is, dat hoor ik nog van de ABS vestiging die dit mag doen....
 
Vanavond moest ik dringend weg en ben ik op mijn eigen oprit met de model S tegen onze eigen Berlingo gereden.:confused:
View attachment 488214 View attachment 488215 View attachment 488216 View attachment 488218
Als ik nu in de toekomst de berlingo ga vervangen door de cybertruck heb in waarschijnlijk geen schade aan de Cybertruck, maar veel meer aan de modelS.
Dilemma, dilemma...o_O
Deze week de opgelopen schade van het stomme voorval hierboven, laten herstellen. Meteen ook het schade gevalletje van de trip naar Portugal laten herstellen. Deze avond de tesla weer opgehaald. Gewoon bij de plaatselijke Peugeot carrosserie achter de hoek laten herstellen.. Twee deuken in de achterkant, deuk en krassen in de rechter achter flank. 2 sensoren herplaatsen ( had ik zelf met ducktape hersteld) achterkant, zijflank en bumper herspoten. De factuur heb ik nog niet ontvangen , maar het bestek was 700€ a750€ Ik ben er best tevreden mee:)
20200116_165519.jpg
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB