Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb net eur 10 geïnvesteerd is een cosmetische fix. Daarna een offerte laten maken voor herstel. Die was EUR 400 lager dan de vorige :)
En 5 weken eerder.
Tesla is tot op zekere hoogte zelfherstellend. Mijn vrouw reed ooit door een muur. Veel schade, maar bijna onzichtbaar op wat krassen van vallende stenen na. De bumper keerde na decimpact terug. Tussen het voorval en de herstelling heeft niemand een opmerking gemaakt. Ik reed ooit achteruit de oprit af met de passagiersdeur nog een beetje open (dacht dat alarmen met de gordel te maken hadden). De deur raakte een schuttingpaal en ging niet meer toe wegens achteraan naar beneden gezakt. Bouten van de scharnieren gelost, deur opgetild en scharnieren weer vastgeschroefd. Deur paste weer perfect.
 
  • Love
Reactions: nico180
Follow up:
ik ben in shock. Deze paar krasjes/deuk zouden eur 1400 ex. btw moeten kosten om te herstellen.
...
Follow-up:
Een rondje shoppen heeft de reparatieduur van 3 dagen teruggebracht naar 1 dag en de kosten met 45% verlaagt. De wachttijd tot reparatie ging ook nog eens terug van 7 weken naar 'over 2 dagen'.

Ik zie geen kleurverschillen met andere onderdelen anders dan de bumper, maar dat verschil voorspelt iedereen en was er al omdat Tesla de bumper een keer heeft laten spuiten na 'afleverkrassen'.

Voor een beetje lakschade of een kleine deuk zou ik dus maar goed rondkijken.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Hi,

Recentelijk hebben twee aardige mensen mijn deuren een tikje gegeven. Nu links achter en rechts achter een deukje. Weet iemand in de omgeving Flevoland een locatie met goede ervaringen / reviews tegen een eerlijke prijs om beide te laten uitdeuken ? Minimale tot geen lakschade - dat kan ik zelf denk ik wel oplossen met een lakstift.

Daar over gesproken, krijg je niet standaard een lak reparatie set bij een Model 3 ?

Hoor het graag !
 
Hi,

Recentelijk hebben twee aardige mensen mijn deuren een tikje gegeven. Nu links achter en rechts achter een deukje. Weet iemand in de omgeving Flevoland een locatie met goede ervaringen / reviews tegen een eerlijke prijs om beide te laten uitdeuken ? Minimale tot geen lakschade - dat kan ik zelf denk ik wel oplossen met een lakstift.

Daar over gesproken, krijg je niet standaard een lak reparatie set bij een Model 3 ?

Hoor het graag !
Zoek eens op "uitdeuken zonder spuiten" of "spotrepair" in jou regio. Ik heb een kleine parkeerdeuk op deze manier voor 15 (!) Euro laten herstellen. Nou is dat misschien wel heel goedkoop, maar voor 50 euro moet het wel lukken als deuk kleiner is dan 2 euromunt.
 
Zoek eens op "uitdeuken zonder spuiten" of "spotrepair" in jou regio. Ik heb een kleine parkeerdeuk op deze manier voor 15 (!) Euro laten herstellen. Nou is dat misschien wel heel goedkoop, maar voor 50 euro moet het wel lukken als deuk kleiner is dan 2 euromunt.
Bij wie was dat en waar?
en de vraag van Guido101 te beantwoorden. Bij mijn M3 zat er GEEN lak reparatieset bij.
 
Ik had wat kleine krasjes op wielkast linksachter -geen idee hoe die ontstaan zijn maar gok een touché tijdens een parkeeractie van een ander-, en putjes onderop het bestuurdersportier doordat ik zelf de deur tegen een paaltje aan zwiepte ondanks dat ik het zag staan toen ik het parkeervak inreed. Conference calls maken meer kapot dan je lief is...

Zelf aan de slag gegaan met lakstiften (kleur en blank). Niet heel subtiel achteraf, dus ik moest daarna corrigeren met waterproof schuurpapier 2000. Resultaat was wel bevredigend, maar het is nog niet perfect. Ik weet alleen niet wat ik nu zie: zit er nog steeds te veel blanke lak op, of heb ik juist te veel eraf geschuurd. Zie de bijgesloten foto's. Iemand een idee hoe nu verder? Ik wil namelijk niet in zo'n cyclus terechtkomen dat je fouten blijft corrigeren.. Bij voorbaat dank voor het advies!

Van de krasjes op de wielkast heb ik geen situatie voor foto. Overigens denk ik dat de grote witte plek op het portier nog een te veel aan blanke lak is: soortgelijke situatie had ik op wielkast ook, en daar hielp iets meer schuren.

Nogmaals bij voorbaat dank!
 

Attachments

  • IMG_2156.jpg
    IMG_2156.jpg
    629.4 KB · Views: 123
  • IMG_3130.jpg
    IMG_3130.jpg
    460.2 KB · Views: 80
  • IMG_3131.jpg
    IMG_3131.jpg
    523.9 KB · Views: 74
  • Like
Reactions: job-lek
Nou na 8 maanden is het raak en mag ik mij ook hier melden.

gisteren avond rond 21:00 reed ik op een binnenweg en manoeuvreerde er een scooter zich op mijn rij baan zonder te kijken en tikte daardoor mijn rechter buiten spiegel even hard aan. Ik dit pas goed door na het bekijken van mijn dashcam beelden. Ik was best ff geschrokken vervelende nu ook dat er geen spoor te bekennen was van de scooter rijder.

hebben jullie ervaring hier mee met het versturen van de beelden naar de verzekering? Ik heb ook maar een melding gemaakt bij de politie die zouden mij binnen 48 uur bellen met de vervolg stappen.

spiegel heeft ook voor wat krassen en putjes gezorgd op m’n rechter portier en rechter raam.
 
Nou na 8 maanden is het raak en mag ik mij ook hier melden.

gisteren avond rond 21:00 reed ik op een binnenweg en manoeuvreerde er een scooter zich op mijn rij baan zonder te kijken en tikte daardoor mijn rechter buiten spiegel even hard aan. Ik dit pas goed door na het bekijken van mijn dashcam beelden. Ik was best ff geschrokken vervelende nu ook dat er geen spoor te bekennen was van de scooter rijder.

hebben jullie ervaring hier mee met het versturen van de beelden naar de verzekering? Ik heb ook maar een melding gemaakt bij de politie die zouden mij binnen 48 uur bellen met de vervolg stappen.

spiegel heeft ook voor wat krassen en putjes gezorgd op m’n rechter portier en rechter raam.

Jammer van de schade. Gewoon contact opnemen met de verzekering en zeggen dat je beelden hebt, ze zullen je dan wel vertellen wat je hiermee moet doen. Kenteken van de scooter staat hopelijk op je dashcam beelden? Politie inschakelen ook goed idee, zij kunnen dan de eigenaar achterhalen, mits je het kenteken hebt natuurlijk. Anders wordt het lastig ben ik bang, zelfs met de beelden.
 
Jammer van de schade. Gewoon contact opnemen met de verzekering en zeggen dat je beelden hebt, ze zullen je dan wel vertellen wat je hiermee moet doen. Kenteken van de scooter staat hopelijk op je dashcam beelden? Politie inschakelen ook goed idee, zij kunnen dan de eigenaar achterhalen, mits je het kenteken hebt natuurlijk. Anders wordt het lastig ben ik bang, zelfs met de beelden.

Ja dat was ik er dus vergeten bij te melden, de kenteken van de scooter krijg ik maar niet scherp van DC beelden... dus ik baal hier ontzettend van...
 
Bij Briançon heeft een Fransman met een dappere inhaalpoging de rechter spiegel eraf gereden. Netjes papieren ingevuld maar verschil van mening over wie aansprakelijk is. Mooie opname van, mag de verzekeraar op kauwen.
Liever met spiegel verder dus naar dichtsbijzijnde ‘Tesla body shop’: 3 uur rijden, wel mooi uitzicht en een lege peage. Nieuwe hing er vlot aan. 888 euro zonder lak (moet toch nog wat met de deur gebeuren in NL, pakken ze hem wel mee).
Had geluk overigens dat hij op voorraad was. Man vertelde dat onderdelen krijgen van Tesla 2-8 weken duurt, als Tesla ze op voorraad heeft. Zo niet, undefined. Zaak stond ook vol met Tesla’s in uiteenlopende staten van treurigheid: scheve wielen, korte neusjes en een die eruit zag alsof hij in een centrifuge had gezeten. Tesla ook in Frankrijk flink gegroeid, ze hadden het beredruk.
Vanavond met goed zicht en 2020.28.6 terug naar de lage landen en maar het papierwerk verder afmaken.