Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Van de zomer in Zwitserland onderweg naar Italië kam er iemand tegen mijn achterbumper aan.
Inmiddels zijn ze met de auto bezig, nieuwe onderbumper, bumper spuiten en achterklep een vouw eruit halen en spuiten.
Van afstand zag je het bijna niet :)

Komt allemaal goed beetje jammer dat het allemaal zoveel tijd kost.


photo_2020-09-15_20-44-41.jpg photo_2020-09-15_20-44-50.jpg photo_2020-07-05_18-05-50.jpg
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Mijn vrouw zag vanmiddag een 50cm hoge betonnen plantenbak over het hoofd. "Hoe dan? Met de achteruitrijcamera en dat grote scherm?" vroeg ik nog.. maar ze heeft geleerd bij het achteruitrijden over haar schouder te kijken.. Is dat niet een optie, om ook een scherm op de hoedenplank te monteren?

Kosten nieuwe bumper (gat is door-en-door): €1350 ex btw.
View attachment 588506 View attachment 588507
Die is nog prima te repareren hoor.
Ook als het gat door en door is.
 
Hahaha, sorry. Typen met iphone is soms (vaak) onoverzichtelijk en Nederlands is niet mijn sterkste punt.
Buitenlandse familie valt mee (Ik ben zelf Belg / Hong kongs) maar schoonfamilie zijn Duits / Iraans :confused:
En naar Iran rijden met een tesla is geen optie :p
(Denk ook niet dat ik ver zou geraken zonder nieuwe extra schade...)

Maar ontopic, zojuist velg binnengebracht voor hersteling.
Maar na het herstellen van velg, moet ik de wagen laten uitlijnen en band laten balanceren?
Het band werd reeds gebalanceerd zaterdag tijdens wisselen van nieuwe banden (schade was paar uur daarna...)
Balans zullen ze vast wel even gratis willen checken en lijkt me heel stug dat er zoveel materiaal af is of bijkomt dat dat buiten marge raakt. Uitlijnen is een ander verhaal, maar gezien de schade (paar krasjes toch?) zou ik dat alleen doen als hij zijwaarts een voelbare tik heeft gehad
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
Balans zullen ze vast wel even gratis willen checken en lijkt me heel stug dat er zoveel materiaal af is of bijkomt dat dat buiten marge raakt. Uitlijnen is een ander verhaal, maar gezien de schade (paar krasjes toch?) zou ik dat alleen doen als hij zijwaarts een voelbare tik heeft gehad
Ja, tijdens rijden trekt het niet naar links of rechts en 't stuur logo staat recht in midden bij rechtrijden.
Inderdaad, het was geen harde tik maar meer geschraap met 1-2km/u aan een hoge borduur :(
 
Balans zullen ze vast wel even gratis willen checken en lijkt me heel stug dat er zoveel materiaal af is of bijkomt dat dat buiten marge raakt. Uitlijnen is een ander verhaal, maar gezien de schade (paar krasjes toch?) zou ik dat alleen doen als hij zijwaarts een voelbare tik heeft gehad

Niet eens, de krachten lopen flink op als je er rustig tegen aan rijdt. Dat ervaar je niet als een tik. Ik zou zeker de ophanging visueel laten inspecteren. Zeker gezien er veel aluminium onderdelen gebruikt worden waar heel snel scheuren in kunnen ontstaan. Kleine afwijkingen kunnen over 30.000km rollen flinke afwijkingen aan je banden geven.
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Maurice1 and EddieW
Niet eens, de krachten lopen flink op als je er rustig tegen aan rijdt. Dat ervaar je niet als een tik. Ik zou zeker de ophanging visueel laten inspecteren. Zeker gezien er veel aluminium onderdelen gebruikt worden waar heel snel scheuren in kunnen ontstaan. Kleine afwijkingen kunnen over 30.000km rollen flinke afwijkingen aan je banden geven.
Ja, ik ga morgen laten uitlijnen na terug monteren van herstelde velg en laten nakijken bij tesla Aartselaar (afspraak reeds gemaakt Dinsdag na uitbrander van mijn SO :oops: )
 
OMG...give me a break :(

Vorige zondag nog auto gewassen en alles was in orde...behalve het velg.... en vandaag nog eens auto wassen (veel stof door carport) zag ik dit van een kras.
Op werk parkeren kan al niet want daar geraakt 2 wagens naast mekaar...en thuis zeker niet.
Ik ging wel 2 keer boodschappen doen gedurende de week maar die blackvue dashcam beelden zijn al overgeschreven...

Wrap met coating is nog geen 2 maanden oud :mad:
Lijkt op een winkelkar of zoiets

WhatsApp Image 2020-09-21 at 12.16.17.jpeg
WhatsApp Image 2020-09-21 at 12.27.12.jpeg
WhatsApp Image 2020-09-21 at 12.31.03.jpeg
 
OMG...give me a break :(

Vorige zondag nog auto gewassen en alles was in orde...behalve het velg.... en vandaag nog eens auto wassen (veel stof door carport) zag ik dit van een kras.
Op werk parkeren kan al niet want daar geraakt 2 wagens naast mekaar...en thuis zeker niet.
Ik ging wel 2 keer boodschappen doen gedurende de week maar die blackvue dashcam beelden zijn al overgeschreven...

Wrap met coating is nog geen 2 maanden oud :mad:
Lijkt op een winkelkar of zoiets

View attachment 590481 View attachment 590482 View attachment 590483
Wat ontzettend zonde. Zo jammer dat de dader dan niet een brief o.i.d. achterlaat. Met Blackvue kan je botsing detectie aanzetten en extra gevoelig in parkeer stand. Had je die dan niet aan? Die worden dan als "event" opgeslagen en niet overschreven....zolang het kan....
 
  • Informative
Reactions: Mel85
Wat ontzettend zonde. Zo jammer dat de dader dan niet een brief o.i.d. achterlaat. Met Blackvue kan je botsing detectie aanzetten en extra gevoelig in parkeer stand. Had je die dan niet aan? Die worden dan als "event" opgeslagen en niet overschreven....zolang het kan....
Het botsing detectie staat aan maar overgesaved wegens meerdere events tijdens banden wissel & uitlijnen :(
 
Last edited: