Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Balen man! Maar het is toch niet jouw schuld? Dan wordt alle schade toch door de tegenpartij betaald? Zou raar zijn als het jou geld gaat kosten terwijl je niks aan kan doen. Sterkte šŸ€
De truuk is hier dat de verzekering je gaat vergoeden voor de dagwaarde, gebaseerd op een tabel die misschien voor corona nog relevant was, maar waar je nu geen evenwaardige Tesla mee kan kopen.

Dus ja, zo een ongeval kost je altijd geld als de wagen niet hersteld wordt...
 
De truuk is hier dat de verzekering je gaat vergoeden voor de dagwaarde, gebaseerd op een tabel die misschien voor corona nog relevant was, maar waar je nu geen evenwaardige Tesla mee kan kopen.

Dus ja, zo een ongeval kost je altijd geld als de wagen niet hersteld wordt...
In principe moet de verzekering altijd correct de herstelling vergoeden. Total loss is iets wat ze zelf uitgevonden hebben. Maar in praktijk is het moeilijk of zelfs helemaal niet af te dwingen. De ā€˜tabellenā€™ worden ook eenzijdig door hen gemaakt. Een 2PK kan niets meer waard zijn na een ongeval, maar voor jou persoonlijk veel waarde hebben. Als gadget, als ā€˜bedrijfskenmerkā€™ als je bedrijf ā€˜Ik doe het in mijn eendjeā€™ heetā€¦
Wat misschien kan helpen is dat er momenteel geen MS-en te bestellen zijn.
 
Mijn carrosseriehersteller heeft een viertal Model 3's die al enorm lang aan het wachten zijn op de linkervleugel boven het voorwiel šŸ˜­
De hersteller heeft twee maanden moeten wachten op de onderdelen. Nu bij demontage vastgesteld dat de koplamp ook vervangen met worden, dus nabesteld. Tesla kan er geen termijn op plakken. Ik hoop in elk geval dat ik geen maand of langer zonder de Tesla zit šŸ˜­
 
1 dec 2013 begon dit draadje met een velg beschadiging. Vandaag rij ik door een straat met circa 8 auto's aan 1 zijde waardoor er maar 1 rijrichting beschikbaar is of je moet de stoeprand pakken. Hoewel ik voorrang had heb ik eerst twee auto's laten komen en toen ben ik zelf gaan rijden. Is er iemand die toch gaat rijden en wuift dat ik wel de stoeprand kan pakken. Raam open en ik roep dat ik geen beschadigingen wil aan de velgen.
Hij rijdt netjes achteruit en geeft aan het probleem te herkennen. Top! Ik zeg dank je wel en ga naar huis. Half uurtje later moet ik vrouwlief ophalen. Letterlijk 2 straten verder waar ik al jaren met de auto de weg opdraai, draai ik nu wat strakker vanwege tegemoetkomend verkeer...... en mijn velg rechtsachter is beschadigd :mad: . Het geluid ging door merg en been.
Inmiddels heb ik met een zwarte lakstift de schade verstopt maar ik zie het nog steeds.... Na bijna 4 jaar geen schade aan de velgen....
 
  • Love
Reactions: SpeedyEddy
Probeer eens in Amsterdam te wonen. Dan kun je kiezen tussen schade aan je velgen aan 1 kant of schade aan spiegel of deur aan de andere kant. :)
mmmh, dan blijf ik liever in Nijmegen. Toen ik met de auto door smalle straten in de buurt van Pompei reed en links en rechts vliegen brommerrijders voorbij had ik al de gedachte: Wat leef ik rustig in oost Nederland.;)
 
Oh nee, wat is hier gebeurd. Er is een pitje onderin, steentje erop gekregen?
Barst tot bijna bovenin de achterruit, wat moet ik hier mee?
IMG_20220612_113150.jpg
 
Inmiddels staat mij Tesla sinds 7 april bij een schadebedrijf. Op dit moment is het wachten nog steeds op onderdelen. De laatste mail die deze week naar de schadebedrijf is gestuurd vanuit Tesla Amerika is dat ze het overzicht kwijt zijn en alle aanvragen hebben verwijderd. Met het verzoek om opnieuw bestelformulier in te vullen. Ook de Leasemaatschappij kan blijkbaar dit niet bespoedigen. Zijn er vergelijkbare ervaringen en misschien ideeƫn om dit te bespoedigen?