Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels staat mij Tesla sinds 7 april bij een schadebedrijf. Op dit moment is het wachten nog steeds op onderdelen. De laatste mail die deze week naar de schadebedrijf is gestuurd vanuit Tesla Amerika is dat ze het overzicht kwijt zijn en alle aanvragen hebben verwijderd. Met het verzoek om opnieuw bestelformulier in te vullen. Ook de Leasemaatschappij kan blijkbaar dit niet bespoedigen. Zijn er vergelijkbare ervaringen en misschien ideeën om dit te bespoedigen?
Het is een leaseauto dus ik verwacht dat je een goede vervanging hebt gekregen? Jaren terug ten 'mijn' Mondeo diesel een serieus probleem had, kreeg ik tijdelijk een Volvo 850 T5R. Jammer genoeg maar voor 2 weken want ik werkte veel in Duitsland.
 
Ik heb twee maanden mogen wachten op onderdelen voor herstelling. Eenmaal ze begonnen merkten ze dat een paar extra stukken ik vervangen moeten worden. Nu weer weken aan het wachten zonder enige indicatie van Tesla hoe lang het zal duren. De herstellen geeft aan dat alle merken problemen hebben met toelevering, maar dat Tesla toch een heel ander niveau is. Heel triestig. Mijn vervangwagen is een Taigo, ook triestig.
 
Oh nee, wat is hier gebeurd. Er is een pitje onderin, steentje erop gekregen?
Barst tot bijna bovenin de achterruit, wat moet ik hier mee?

Online gemeld bij de verzekering (Centraal Beheer), direkt de melding "maak maar een afspraak bij een glaszetter", gedekt onder All Risk, alleen € 150 eigen risico. Heb het laten doen bij Autotaalglas. Het is een ruit van Saint-Gobain, ik heb nog geen Tesla logo gevonden. Waar zit dat normaal op de achterruit?
De ruit zelf kost € 850 euro.
 
Bij het parkeren op vakantie een 'afstapje' gemist. 2x vol op de rechter achter bumper geland. Uiteraard kras schade aan de onderkant, maar dat vind ik niet zo spannend. De bumper kwam echter ook los en heb hem op 1 punt na weer terug kunnen duwen, zie foto. Iemand ervaring mee?
PXL_20220815_143904689.jpg
 
Ondertussen: vreemde actie door Axa verzekeringen:
Brand van batterijen zonder batterijen laten zien om het gevaar van brandende batterijen te laten zien. :rolleyes:

 
Ik vermoed dat ik een jaartje geleden of zo ergens een boordsteen heb getikt met m'n deur, en dat de lak er nu van af schilfert. Je ziet ook de lak er rond vervormen.

Iemand enig idee of dit een nieuw gespoten deur gaat worden of het met een soort van spot repair kan gedaan worden? En best via verzekering regelen, of uit eigen zak?

3978452A-FB93-4BB6-B565-FEE7EF304492_1_105_c.jpeg
 
Ik vermoed dat ik een jaartje geleden of zo ergens een boordsteen heb getikt met m'n deur, en dat de lak er nu van af schilfert. Je ziet ook de lak er rond vervormen.

Iemand enig idee of dit een nieuw gespoten deur gaat worden of het met een soort van spot repair kan gedaan worden? En best via verzekering regelen, of uit eigen zak?

View attachment 878474
Dat lijkt mij op Aluminium corrosie. Dat moet goed behandeld worden anders is het direkt terug.
 
Nog geen schade, maar gisteren tijdens het rijden een harde knal van achter mijn rug. Alsof een grote ballon werd lek geprikt. Ik vermoed kortsluiting aan de laadunit die onder de achterbank zit. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik ben niet thuis, dus nog niet kunnen proberen of het laden nog werkt. Thnx.
 
Nog geen schade, maar gisteren tijdens het rijden een harde knal van achter mijn rug. Alsof een grote ballon werd lek geprikt. Ik vermoed kortsluiting aan de laadunit die onder de achterbank zit. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik ben niet thuis, dus nog niet kunnen proberen of het laden nog werkt. Thnx.
Maar 1 manier om het te weten.... ben benieuwd.
 
Nog geen schade, maar gisteren tijdens het rijden een harde knal van achter mijn rug. Alsof een grote ballon werd lek geprikt. Ik vermoed kortsluiting aan de laadunit die onder de achterbank zit. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik ben niet thuis, dus nog niet kunnen proberen of het laden nog werkt. Thnx.
Ik heb wel vaker een blikken knal uit het batterypack als er over of onderdruk in het batterypack ontstaat. Bij superchargen komt dat ook vaker voor
 
  • Like
Reactions: MaartenD