Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
In België zou ik dit voor de rechtbank trekken : Remmen voor een hond
Ik zie het verschil met een mens namelijk niet echt voor de achterligger. Met genoeg afstand houden zou dit ook geen probleem zijn.
Helemaal eens! Wij hebben een kleine hond niet te verwarren met een groot konijn maar wel gelijk qua grootte.
Ook in NL zou ik het aanvechten. Maar het is wel een juridisch grijs gebied.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik heb ooit een Golden Retriever aangereden. Die kwam een huis uit gerend, en ik zag die pas als die tussen 2 auto’s de straat op rende. Ik reed misschien 30 km/h en stond een autolengte verder stil.
De hond leek gekwetst aan de schouder, en de baasjes waren er direct bij Om ook de ongevalsaangifte in te vullen. Mijn bumper was beschadigd en een koplamp scheen helemaal verkeerd.
Dit kon ik echt niet vermijden.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Prijzen en systeem rond schade herstel voor tesla gaat echt he-le-maal nergens over kwam ik vandaag achter..

Een bestelwagen heeft op de parking achteruit met trekhaag een deuk(je) in bumper gereden. Is verzekeringswerk naar waar het om gaat is dat offerte van 'erkende hersteller' richting de 2k gaat. Dat is beyond absurd. Vroeger wel regelmatig auto's laten bijwerken voor doorverkoop en wel een idee van prijzen maar dit is echt heel extreem. Zag hierboven hele bumper voorbij komen voor 1000-1300 of die ligit nieuw is of van klapper is getrokken is ook 2 natuurlijk.

Terecht dat verzekeringspremies door het dak gaan. Punt is dat je, volgens opgave van de schadehersteller, zelf of als derde kennlijk geen bodyparts bij Musk z'n club kunt bestellen. Je zit aan erkende dealer / schade boer vast. Dat soort vendor lock in is, zeker tegen dit soort prijzen en 'verval garantie' legal hocus pocus bezwerings forumlerings tillerij.

Verstager en EU zou ook meer gas moeten geven op right to repair zoals John Deere in de US is overkomen en nu onlangs er terecht ook class action zaken tegen Tesla van start is gegaan (klik voor o.a. deze en waar bovendien dit forum onder pt 92 p. 21 ook nog in voor komt;) ) los van de direct schade maakt bezit minder aantrekkelijk en de auto gebruikt veel minder waarde.

En ja, dat er voor de tesla afdeling speciaal curtains hangen, eigen equipment en aparte afzuiging (want alu) en incl opleiding zal allemaal. Maar is feitelijk BS.
Maar als je een pleisterje moet laten plakken hoeft dat ook niet in een volledig bezette operatiekamer met anesthesie & the works. Kan bwvs ook op de hoek van het bureau.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Prijzen en systeem rond schade herstel voor tesla gaat echt he-le-maal nergens over kwam ik vandaag achter..

Een bestelwagen heeft op de parking achteruit met trekhaag een deuk(je) in bumper gereden. Is verzekeringswerk naar waar het om gaat is dat offerte van 'erkende hersteller' richting de 2k gaat. Dat is beyond absurd. Vroeger wel regelmatig auto's laten bijwerken voor doorverkoop en wel een idee van prijzen maar dit is echt heel extreem. Zag hierboven hele bumper voorbij komen voor 1000-1300 of die ligit nieuw is of van klapper is getrokken is ook 2 natuurlijk.

Terecht dat verzekeringspremies door het dak gaan. Punt is dat je, volgens opgave van de schadehersteller, zelf of als derde kennlijk geen bodyparts bij Musk z'n club kunt bestellen. Je zit aan erkende dealer / schade boer vast. Dat soort vendor lock in is, zeker tegen dit soort prijzen en 'verval garantie' legal hocus pocus bezwerings forumlerings tillerij.

Verstager en EU zou ook meer gas moeten geven op right to repair zoals John Deere in de US is overkomen en nu onlangs er terecht ook class action zaken tegen Tesla van start is gegaan (klik voor o.a. deze en waar bovendien dit forum onder pt 92 p. 21 ook nog in voor komt;) ) los van de direct schade maakt bezit minder aantrekkelijk en de auto gebruikt veel minder waarde.

En ja, dat er voor de tesla afdeling speciaal curtains hangen, eigen equipment en aparte afzuiging (want alu) en incl opleiding zal allemaal. Maar is feitelijk BS.
Maar als je een pleisterje moet laten plakken hoeft dat ook niet in een volledig bezette operatiekamer met anesthesie & the works. Kan bwvs ook op de hoek van het bureau.
Dat is bizar!
Ik heb een stoep geraakt met m'n voorbumper. Neem het voor eigen rekening. Ze verwarmen de bumper, trekken 'm strak en spuiten gedeeltelijk. € 700. Nemen ze nog een paar kleine cosmetische plekjes mee ook
 
  • Like
Reactions: ERvee
Oh, valt best mee hoor.. ik heb een deukje net onder mijn achterklep. Volgens de erkende Tesla schadefixers is dat niet te fixen en moet het paneel worden vervangen. Daarom moet de de gehele zijkant eraf. Kosten: 7k.

Deuk is naar schatting 5cm.

Ik kijk nog wel even bij een niet erkende Teslatoko
 
Oh, valt best mee hoor.. ik heb een deukje net onder mijn achterklep. Volgens de erkende Tesla schadefixers is dat niet te fixen en moet het paneel worden vervangen. Daarom moet de de gehele zijkant eraf. Kosten: 7k.

Deuk is naar schatting 5cm.

Ik kijk nog wel even bij een niet erkende Teslatoko
Dat is goed doorgerekend!

Ik had schade aan voor- en achterkant (bumper voor, frunk, koffer, bumper achter, sensoren) = 7,6K
Bij een herstelbedrijf erkend door de leasing....(en wss Tesla)
 
Vraagje: steenslag op de bumper voor of heeft er iemand getoucheerd? Ik denk het eerste, maar ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
 

Attachments

  • 511C579D-B9C7-4A17-AE73-DAC3F5466E31.jpeg
    511C579D-B9C7-4A17-AE73-DAC3F5466E31.jpeg
    355.5 KB · Views: 108
@NielsA Van wat je zo op de foto kan zien, kan het beide. Ik zie verticale veegsporen, denk er al een vinger of doekje overheen gehaald? Kan een object zijn dat er rechtstandig tegenaan gezet is (als het ware tegenaan gedrukt), lijkt geen bumper maar kan wel een trekhaak/winkelwagen/pedaal van een fiets of wat dan ook zijn geweest. Een steen(tje) tijdens het rijden kan ook.
 
  • Like
Reactions: NielsA
@NielsA Van wat je zo op de foto kan zien, kan het beide. Ik zie verticale veegsporen, denk er al een vinger of doekje overheen gehaald? Kan een object zijn dat er rechtstandig tegenaan gezet is (als het ware tegenaan gedrukt), lijkt geen bumper maar kan wel een trekhaak/winkelwagen/pedaal van een fiets of wat dan ook zijn geweest. Een steen(tje) tijdens het rijden kan ook.
Correct: vinger en doekje. Inderdaad, kan schade zijn consistent met een rechtstandige aanraking. Aangezien ik niks gezien heb op de Sentry beelden en weinig op openbare parkeergelegenheden heb gestaan de afgelopen tijd, ga ik maar uit van steenslag.
 

Attachments

  • 6F8462F9-951D-4AC4-A3A8-4DFFF5BC466D.jpeg
    6F8462F9-951D-4AC4-A3A8-4DFFF5BC466D.jpeg
    355.5 KB · Views: 67
Zonde. Hoe is het gebeurt?
Niks bijzonders, gewoon geprobeert tussen twee auto's door te rijden op parkeerplaats en scharnier van busje geraakt (mijn wederhelft had de camera niet ingeschakeld om te kijken). Dus 1 kmh maar net genoeg om langere deuk in de "zachte" alu deur (achter) te duwen (net op de plek waar heel veel details in de deur zit qua vorm. Alu is gewoon lastig uit te deuken als het teveel is. Verder helemaal niks aan schade, de bus had uiteraard niks (beetje verf van scharnier af).

Nieuwe deur heb ik ook liever, dan is het weer origineel.
 
  • Informative
Reactions: NielsA
Helaas heeft er iemand onze Y geschampt op de bumper en stond Sentry niet aan... Dat wordt dus zelf betalen, iemand behalve ABS Broekhorst Nieuwegein nog tips voor spuitwerk in het midden van het land?

Ik kan de Tesla certified bodyshop in Breukelen aanraden.

Broekhorst Nieuwegein een mindere ervaring mee, niet zozeer qua kwaliteit van werk maar vanwege niet kloppende facturen.
 
Hangt er echt vanaf. Ik ben de mijne 2 maanden kwijt geweest omdat soms blijkbaar niet alle onderdelen tegelijkertijd toekomen bij het schade bedrijf.
Can confirm.

Medio februari is er iemand achterop onze Tesla geknald op weg naar skiverlof. We hebben hem nog steeds niet terug. De achtervleugel bleek het langst te duren qua levertermijn: een 6 weken blijkbaar. Toen die eind april werd geleverd door Tesla, bleken ze een linkervleugel te hebben geleverd ipv een rechter. Opnieuw 6 weken wachten. Beste inschatting is nu dat we de auto medio juni terug hebben.

Ondertussen ook al meer dan een jaar wachten op de MYP. Geduld is een schone deugd bij Tesla, duidelijk.

IMG_0215.jpg
 
  • Like
Reactions: JanG007 and bpsmits