Prijzen en systeem rond schade herstel voor tesla gaat echt he-le-maal nergens over kwam ik vandaag achter..
Een bestelwagen heeft op de parking achteruit met trekhaag een deuk(je) in bumper gereden. Is verzekeringswerk naar waar het om gaat is dat offerte van 'erkende hersteller' richting de 2k gaat. Dat is beyond absurd. Vroeger wel regelmatig auto's laten bijwerken voor doorverkoop en wel een idee van prijzen maar dit is echt heel extreem. Zag hierboven hele bumper voorbij komen voor 1000-1300 of die ligit nieuw is of van klapper is getrokken is ook 2 natuurlijk.
Terecht dat verzekeringspremies door het dak gaan. Punt is dat je, volgens opgave van de schadehersteller, zelf of als derde kennlijk geen bodyparts bij Musk z'n club kunt bestellen. Je zit aan erkende dealer / schade boer vast. Dat soort vendor lock in is, zeker tegen dit soort prijzen en 'verval garantie' legal hocus pocus bezwerings forumlerings tillerij.
Verstager en EU zou ook meer gas moeten geven op right to repair zoals John Deere in de US is overkomen en nu onlangs er terecht
ook class action zaken tegen Tesla van start is gegaan (klik voor o.a. deze en waar bovendien dit forum onder pt 92 p. 21 ook nog in voor komt ) los van de direct schade maakt bezit minder aantrekkelijk en de auto gebruikt veel minder waarde.
En ja, dat er voor de tesla afdeling speciaal curtains hangen, eigen equipment en aparte afzuiging (want alu) en incl opleiding zal allemaal. Maar is feitelijk BS.
Maar als je een pleisterje moet laten plakken hoeft dat ook niet in een volledig bezette operatiekamer met
anesthesie & the works. Kan bwvs ook op de hoek van het bureau.