Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er hier wellicht mensen met ervaring met een dashcam die 24/7 beweging opneemt en ook goede bruikbare opnames maakt in het donker?
Wellicht 2, eentje voor + achter.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een dashcam en wat jullie ervaring is. Ook mbt het inbouwen en wegwerken in een Tesla.
 
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een dashcam en wat jullie ervaring is. Ook mbt het inbouwen en wegwerken in een Tesla.
Ik heb de Blackvue DR550 2ch ingebouwd. Fluitje van een cent. Spanning haal je achter het dashboardkastje weg, en de kabel naar achteren via de deurrubbers.
Wel een beetje problemen met de GPS ontvangst van de camera door de gecoate voorruit.
 
Hardstikke tevreden en voor een hele, hele goede prijs. Om hem alsnog te bedanken: Autoschade Andeweg in Zegveld. Zeer vriendelijk, netjes en bekwaam. Aluminium uitdeuken was geen enkel probleem. Aanrader dus voor kleine schade. Mijn enige klacht is dat ik nu de volgende keer wat verder moet rijden...

Kijk, dat is nou interessante informatie. Hoeveel was je nou kwijt excl. BTW?
 
342.98 ex btw, voor beide portieren uitdeuken en spuiten. Stond inderdaad wat weggemoffeld tussen de foto's in mijn vorige post.
Wat er dan normaliter gebeurt is dat zo'n schade door een schade expert op zeg 1500€ gezet wordt (2x deur demonteren, alu uitdeukwerk, etc, etc.), jij de schade claimt, aan die hersteller die 400€ betaalt en de rest in je zak steekt (om daar vervolgens de verhoogde premie uitgesmeerd over enkele jaren van te betalen). Laat je het allemaal doen, dan steekt de dure schadehersteller die 1100€ in zijn zak (lees: geeft hij uit aan dure tesla certificatie training).
En daarom zijn de verzekeringspremies zo hoog...
 
Wat er dan normaliter gebeurt is dat zo'n schade door een schade expert op zeg 1500€ gezet wordt (2x deur demonteren, alu uitdeukwerk, etc, etc.), jij de schade claimt, aan die hersteller die 400€ betaalt en de rest in je zak steekt

Vergelijkbaar, maar dan niet zo overdreven hoog of gerepareerd, heb ik gedaan met vorige auto toen ik een schade zonder schuld had (voorste in een niet ernstige kettingbotsing). Maar aangezien ik nu voor zo'n 800e per jaar allrisk verzekerd ben, begin dertig en met vier (?) schadevrije jaren met een auto van bijna 100k wil ik niet het risico lopen om mijn huidige verzekering 'kwijt' te raken. Stel ik claim deze, premieverhoging, 5 jaar malus en dus -1. Offertes opvragen (net even gedaan), je hoort andere verzekeraars al brullend van het lachen premies vragen van 3-5k per jaar. Ook meerdere die domweg weigeren, nooit gehad met andere auto's :)

Ja, ik ga dan wel shoppen en regel het zelf wel. Die verzekering reserveer ik voor het echte (horrorverhaal) werk. Wel vind ik dat 'wij' echt teveel betalen voor schade en wou ik alternatieven tonen. Ja, het is een tesla, ja het is aluminium. Maar het is ook gewoon uitdeuken en spuiten. Voor kleine schade hoeft het niet zo moeilijk en duur allemaal. De leenauto 'op maat' (Skoda Octavia VRS. Ja, echt.) hoeft van mij ook niet. Hierboven ook weer, 2k voor een kras...
 
Heeft iemand van hier onlangs geparkeerd bij de laadpaal in de Casuariestraat in Den Haag en daarbij parkeerschade opgelopen?

Vond een briefje onder m'n ruitenwisser van een buurtbewoner die een foto van de veroorzaker had gemaakt. Maar toen ik de foto's kreeg, bleek het niet om mijn auto te gaan...

image.jpg


image.jpg
 
Zijn er hier wellicht mensen met ervaring met een dashcam die 24/7 beweging opneemt en ook goede bruikbare opnames maakt in het donker?
Wellicht 2, eentje voor + achter.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een dashcam en wat jullie ervaring is. Ook mbt het inbouwen en wegwerken in een Tesla.

Ik heb de Blackvue DR650 2ch. Heb er een 128GB kaartje inzitten, die dan ongeveer 2 dagen kan opnemen.
Momenteel haal ik de permanente spanning van de OBD poort, maar ik wil dit mogelijk gaan ombouwen naar een spanningsbron bij de leeslampjes (tussen de bestuurder en bijrijder, bovenin).

Ben trouwens niet geheel tevreden over de kwaliteit van de camera. En zoals Herbie65 zegt, de GPS ontvangst is belabberd.
 
Heeft iemand van hier onlangs geparkeerd bij de laadpaal in de Casuariestraat in Den Haag en daarbij parkeerschade opgelopen?

Vond een briefje onder m'n ruitenwisser van een buurtbewoner die een foto van de veroorzaker had gemaakt. Maar toen ik de foto's kreeg, bleek het niet om mijn auto te gaan...

View attachment 78257

View attachment 78258

Is op 31 maart om 18:00 uur gebeurd, zie ik in de afbeeldingsinfo.
Kleine kans dat het iemand van hier is. Heeft het zin de afbeeldingen naar Tesla door te sturen? Misschien heeft de eigenaar zich daar al gemeld met schade...
 
Ik heb de Blackvue DR650 2ch. Heb er een 128GB kaartje inzitten, die dan ongeveer 2 dagen kan opnemen.
Momenteel haal ik de permanente spanning van de OBD poort, maar ik wil dit mogelijk gaan ombouwen naar een spanningsbron bij de leeslampjes (tussen de bestuurder en bijrijder, bovenin).

Ben trouwens niet geheel tevreden over de kwaliteit van de camera. En zoals Herbie65 zegt, de GPS ontvangst is belabberd.
Voeding van de leeslampjes halen lukt niet, heb ik geprobeerd. Spanning is lager dan 12v en als je er spanning aan onttrekt gaan de lampjes gedimd branden. Ik haal hem uit het dashboardkastje.
 
Dat had ik inderdaad ook gelezen. Was er niet een andere draad daar? Heb iets gelezen van een zwart connector blokje waar je mogelijk kan aftappen.

Anders blijft het de OBD poort. Dat werkt best goed. Alleen moet dan de kabel van de dashcam via de A-stijl omhoog, en loop je voor je gordijnairbag langs... Of het moet er achter kunnen.
 
vandaag schade gereden aan mijn achterbumper. Niet groter dan een euromunt maar wel groot genoeg om te balen. Een klein deukje met enkele krasjes. Is dit goed te herstellen? Moet ik hiervoor naar een tesla gecertificeerd bedrijf of kan ik naar de lokale uitdeuker?
 
Heeft iemand van hier onlangs geparkeerd bij de laadpaal in de Casuariestraat in Den Haag en daarbij parkeerschade opgelopen?

Vond een briefje onder m'n ruitenwisser van een buurtbewoner die een foto van de veroorzaker had gemaakt. Maar toen ik de foto's kreeg, bleek het niet om mijn auto te gaan...

Ik zie niet goed wat hier nou gebeurd: forceert die man de kabel uit de auto om ertussen te kunnen parkeren oid? Dan is het gewoon vandalisme -> aangifte doen. Hm... eigenlijk sowieso aangifte doen! Maar is het kenteken van de Tesla wel bekend? (anders moet Tesla in de lokatie-logs gaat spitten...)
 
Ik zie niet goed wat hier nou gebeurd: forceert die man de kabel uit de auto om ertussen te kunnen parkeren oid? Dan is het gewoon vandalisme -> aangifte doen. Hm... eigenlijk sowieso aangifte doen! Maar is het kenteken van de Tesla wel bekend? (anders moet Tesla in de lokatie-logs gaat spitten...)

Volgens mij aanrijding tegen de laadkabel waardoor deze eruit is gevallen. Het is daar heel smal dus ik parkeer mijn auto ook altijd met de laadkabel aan de stoepkant.
Heb de foto's inmiddels doorgestuurd aan Tesla dus mochten zij een schademelding krijgen dan kunnen ze misschien linken. Kenteken van de Tesla is niet bekend (heeft de buurtbewoner niet gefotografeerd omdat ze dacht dat het mijn auto was.)