Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

"Scheduled charging" intiligenter dan zomaar een klokje?!

This site may earn commission on affiliate links.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,733
1,609
Normaal staat mijn lader thuis ingesteld om vanaf 21u te beginnen laden tegen 8A (3 fasen).

Nu kwam ik gisteren pas thuis om 21u18 en veronderstelde dat ik dus de lader manueel moest starten omdat het al na 21u was en hij dus het signaal niet zou krijgen om te beginnen...
DACHT IK
tot mijn grote verbazing startte hij met laden zonder een instelling te hoeven veranderen. De scheduler is dus verfijnder dan wat ik "het klokradio-principe" (er gebeurt iets wanneer exacte de ingestelde tijd wordt overschreden) zou noemen.

Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben en tot hoeveel "te laat" mag je hem dan inpluggen en zal hij toch nog starten met laden?
 
Normaal staat mijn lader thuis ingesteld om vanaf 21u te beginnen laden tegen 8A (3 fasen).

Nu kwam ik gisteren pas thuis om 21u18 en veronderstelde dat ik dus de lader manueel moest starten omdat het al na 21u was en hij dus het signaal niet zou krijgen om te beginnen...
DACHT IK
tot mijn grote verbazing startte hij met laden zonder een instelling te hoeven veranderen. De scheduler is dus verfijnder dan wat ik "het klokradio-principe" (er gebeurt iets wanneer exacte de ingestelde tijd wordt overschreden) zou noemen.

Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben en tot hoeveel "te laat" mag je hem dan inpluggen en zal hij toch nog starten met laden?

Die vertraging is onbepaald. Al zou je na middernacht thuis zou komen gaat ie gewoon laden. Het systeem is behoorlijk slim. Tijdens een geplande laadtijd stopt ie keurig met laden als je een update in diezelfde periode hebt gepland. Is de update gedaan dan gaat ie weer netjes door met laden.
Wel snoept de MS tijdens een update 6 tot 7 km bereik weg.
 
RTFM :wink:

image.jpg


Ik begin elke dag scheduled om 0.30 uur met laden en zorg dan dat hij standaard tot 80% opgeladen wordt. Om een uur of 4/5 stopt hij met laden (Charing complete). Wanneer ik meer dan 250 km moet rijden die dag, stel ik 's ochtends de charge limit op de iPhone opnieuw in naar 100%. Zodra ik dat doe vóór 6.30 uur start hij automatisch en hoef ik het laden niet opnieuw te starten. Ná 6.30 wel. Het werkt dus blijkbaar gewoon as designed (daar verbaas ik me altijd over wanneer dat zo blijkt te zijn...).
 
Sorry Jean,
Toen m'n vader me vroeger leerde een Ikea-kast in elkaar te steken zij hij steeds: "Handleidingen dat is iets voor sissies, wij zijn echte mannen en doen het zonder!" :wink:

Ik geloof dat dit de eerste handleiding is die ik vrijwel geheel heb doorgelezen. Het komt ook niet vaak voor dat ik een handleiding twee maanden eerder in mijn bezit heb dan het bijbehorende product. In dit geval heeft het wel geholpen, want er staan best aardige dingen in waar je zonder handleiding niet snel achter komt. Helaas staan er ook veel dingen niet in, waar een forum als dit ( dat inmiddels 10 keer zo dik is als de handleiding) dan wel weer goede tips en uitleg over geeft. We hebben dan ook een product gekocht dat niet echt vergelijkbaar is met een IKEA kast. Ik heb in elk geval nog geen blauwe nagels....
 
Normaal staat mijn lader thuis ingesteld om vanaf 21u te beginnen laden tegen 8A (3 fasen).

Nu kwam ik gisteren pas thuis om 21u18 en veronderstelde dat ik dus de lader manueel moest starten omdat het al na 21u was en hij dus het signaal niet zou krijgen om te beginnen...
DACHT IK
tot mijn grote verbazing startte hij met laden zonder een instelling te hoeven veranderen. De scheduler is dus verfijnder dan wat ik "het klokradio-principe" (er gebeurt iets wanneer exacte de ingestelde tijd wordt overschreden) zou noemen.

Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben en tot hoeveel "te laat" mag je hem dan inpluggen en zal hij toch nog starten met laden?

Yup, zolang je maar niet insteekt om 0:00, dan blijft die wachten tot 21:00 van diezelfde dag.
Ik vind het handig :)