Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Scherm model S

This site may earn commission on affiliate links.
Het scherm van mijn 2014 model S is lek. Nu heb ik via de Telsa app een reparatieverzoek gedaan en kreeg terug dat ze dit onderdeel vervangen: MS Tegra MCU LTE Premium EU (1004740-20-A).
Is dat een volledig nieuw scherm? Heb ik dan ook gelijk een nieuwe eMMC?
Kosten zijn bijna 1200 euro incl. btw.
 
@AB1977 dat is een volledige MCU(1). En inderdaad met een nieuwe eMMC, maar ook daar zal je vroeg of laat problemen mee gaan krijgen.

Loek heeft in deze thread aangegeven welk partnumber je moet hebben voor enkel het scherm, dat is pakweg de helft goedkoper.
Ook zoals ik suggereerde, je kan ook wachten tot de MCU2 upgrade in Europa gereleased wordt, dan heb je ook een nieuw scherm maar ook gelijk het nieuwer type computer met dito eMMC chip, verwachting is dat de prijs hiervan wel minstens 2x zo hoog ligt als wat je nu geoffreerd krijgt van Tesla.
 
@AB1977 dat is een volledige MCU(1). En inderdaad met een nieuwe eMMC, maar ook daar zal je vroeg of laat problemen mee gaan krijgen.

Loek heeft in deze thread aangegeven welk partnumber je moet hebben voor enkel het scherm, dat is pakweg de helft goedkoper.
Ook zoals ik suggereerde, je kan ook wachten tot de MCU2 upgrade in Europa gereleased wordt, dan heb je ook een nieuw scherm maar ook gelijk het nieuwer type computer met dito eMMC chip, verwachting is dat de prijs hiervan wel minstens 2x zo hoog ligt als wat je nu geoffreerd krijgt van Tesla.

Dank voor je reactie. Ja die MCU2 klinkt leuk, maar wil het graag nu gefixt hebben, die lekkende lijm is echt niet tof.
Als ik voor alleen het scherm ga, dan zal ik binnen afzienbare tijd ook nog de eMMC moeten laten vervangen. En dan ben ik totaal net zoveel geld kwijt volgens mij.

En begrijp ik nou goed dat ik met deze vervanging wel van 3g naar LTE connectiviteit ga?
 
Ik had een lekkend scherm en dat is voor 639,65 euro ex btw door sec rotterdam vervangen in juni dit jaar.
Omschrijving:
‘Replace MCU Touchscreen Panel Model S’ prijs 495,87 euro. Rest is arbeid.
Part nr
SX-MCU SUB-ASY, SHIP. OGS DSPLY(1084333-00-C)’

Dit staat helemaal los van de emmc zelf, en van de lte upgrade. Die had ik al door Loek laten vervangen/upgrade in april. Ze bleven daar af, verzekerden ze mij.
 
Dank voor je reactie. Ja die MCU2 klinkt leuk, maar wil het graag nu gefixt hebben, die lekkende lijm is echt niet tof.
Als ik voor alleen het scherm ga, dan zal ik binnen afzienbare tijd ook nog de eMMC moeten laten vervangen. En dan ben ik totaal net zoveel geld kwijt volgens mij.

En begrijp ik nou goed dat ik met deze vervanging wel van 3g naar LTE connectiviteit ga?

Klopt. Als je nu beiden wilt vervangen (nieuwe eMMC en nieuw scherm) dan is dit je beste optie. Je hebt dan ook de up-to-date cellular module dus LTE inderdaad. Voor de zekerheid kan je wel Tesla vragen dat het wel degelijk een nieuw MCU betreft een geen refurbished exemplaar is.

Er schijnt in USA wel iets in omloop te zijn dat Tesla nu voor een paar honderd dollar het daughterboard vervangt waar de eMMC op gesoldeerd zit. Dit daughterboard bevat kennelijk ook een grotere eMMC chip van 64 GiB in plaats van 8 GiB (maar dit laatste is nog niet 100% bevestigd zo ver mijn informatie reikt). Dit zal mogelijk ook binnenkort Europa bereiken.
 
Mag ik er trouwens vanuit gaan dat het bedrag dat op de Service Estimate staat wel ongeveer klopt? Ze gaan uit van 1 uur werk zo te lezen, 110 euro ex btw.
En zijn er geen extra kosten verbonden aan die Mobile Service? Of komen er dan toch ineens nog voorrijkosten bij ofzo?
 
Is dat een volledig nieuw scherm? Heb ik dan ook gelijk een nieuwe eMMC?
Kosten zijn bijna 1200 euro incl. btw.

Dat is een nette prijs. Eind 2018 betaalde ik nog 1.000 euro meer voor een nieuwe MCU1 met LTE-upgrade. Ofwel heel veel goedkoper geworden, ofwel refurbished.
 

Attachments

  • 95311C1C-5EAF-4682-BE30-3AD225356E2E.jpeg
    95311C1C-5EAF-4682-BE30-3AD225356E2E.jpeg
    145.4 KB · Views: 126
Ik krijg "luchtbellen" in het klein scherm achter mijn stuur . Auto is al uit garantie ( model 2016 -140.000 km ) , probleem wordt steeds groter. Zou toch niet mogen voor een auto van 100.000 €. Iemand ervaring mbt eventuele herstelling onder garantie ? Zo neen, kostprijs ?
 

Attachments

  • IMG_3308.jpeg
    IMG_3308.jpeg
    426.7 KB · Views: 74
Ik krijg "luchtbellen" in het klein scherm achter mijn stuur . Auto is al uit garantie ( model 2016 -140.000 km ) , probleem wordt steeds groter. Zou toch niet mogen voor een auto van 100.000 €. Iemand ervaring mbt eventuele herstelling onder garantie ? Zo neen, kostprijs ?

Jazeker mijne had het ook, ik heb een los nieuw schermpje geplaatst. In Amerika komt het vaker voor. Heeft met de kwaliteit te maken maar ook met de warmte.

Op internet zijn vervangingsschermen te koop. Tesla vervangt alleen de complete unit namelijk.

Replacing instrument cluster

Ik wil je niet bang maken maar niet te lang mee blijven rijden want de luchtbellen die je ziet is snot wat eruit gelopen is aan de onderkant en deze is niet best voor je auto.
 
Last edited: