Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schommeling kWh prijs supercharging in België en omringende landen

Wilfried

Member
Dec 31, 2019
23
6
Gent
In de loop van de maand oktober werd mijn in België eerst 29 cent per kWh aangerekend, daarna 28 en onlangs 27. Op de Tesla website staat er onveranderd 28 cent.
Ik heb dit bij Tesla aangekaart, maar wacht nog op antwoord.
Als ik de huidige prijs op de Tesla website van de naburige landen vergelijk met deze van een paar maand terug dan vind ik het volgende :
  • België - onveranderd 28 cent
  • Nederland - eerst 0,24, nu 0,22
  • Frankrijk - eerst 0,24, nu 0,30
  • Duitsland - eerst 0,33, nu 0,35
  • Luxemburg - eerst 0,25, nu 0,28
Wat zijn jullie ervaringen (in de praktijk)?

Armandus

Member
Jun 19, 2018
135
91
Texel
Weet het niet zeker hoor (gratis Superchargen dus let er niet op). Maar is de prijs niet afhankelijk van snelheid Tier 1,2,3 ed.? Dus is prijs per kWh niet helemaal zo sound te berekenen.

Lees net dat het alleen voor prijs per minuut is. Waar mogelijk per kWh.

watt

Power Member
May 6, 2019
353
194
NL
Let op dat de website aangeeft dat de kWh prijzen van supercharging kunnen varieren op basis van tijd en locatie (Supercharging)

"De prijzen voor het gebruik van een Supercharger kunnen variëren afhankelijk van de locatie en tijd. Alle prijzen zijn inclusief belastingen en toeslagen."

De prijs welke op deze pagina getoont wordt (in het geval van Nederland EUR 0,22 per kWh) is een gemiddelde prijs berekend over alle Nederlandse locaties en kan derhalve dus afwijken. Een week geleden heb ik nabij Maastricht gesupercharged voor EUR 0,20 per kWh.

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC