Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Security issues ontdekt in Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Het leek mij ook al geen onmogelijke hack inderdaad, daarom is het goed dat Tesla er zo snel op heeft gereageerd. Een Tesla is door de webbrowser wel iets gevoeliger voor hacks, maar ik vraag mij altijd wel af hoe dat bij andere merken zit die tegenwoordig veelal ook wel aan internet zijn geknoopt, maar dan geen webbrowser hebben. Nou hebben die andere merken wel een veel groter probleem bij een hack, want ze kunnen niet even binnen een dag een OTA update rondsturen.
 
Het goede nieuws lijkt me dat àls Tesla een OTA-update binnen de 24 uur bij iedereen wil krijgen, dat blijkbaar wel lukt!

Het andere nieuws lijkt me dat indien Tesla dat niet doet bij minder urgente updates, dat is omdat er naast de officiële beta-rijders er een tweede, derde en vierde groep semi-beta-rijders bestaat, mogelijk at random gekozen :). En waarom zelfs niet met licht verschillende versies van de software, om die zien hoe dat uitpakt...