TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Security issues ontdekt in Tesla

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Stijn, Sep 20, 2016.

1. Stijn

Stijn Member

Ik kwam net een artikel tegen op Tweakers over security issues die men ontdekt heeft bij Tesla.

Het moet wel gezegd worden dat Tesla binnen de 10 dagen gezorgd heeft voor een update. Allen updaten maar, nog voor v8 ;)

2. Glitch

Glitch Member

Nette hack echter moet je wel je WIFI op een gehackt wifi connecten willen ze in de auto kunnen komen. Netjes uitgerold dus.

3. Stijn

Stijn Member

Wel ik denk dat we daar 1 belangrijk punt vergeten. Wie zijn Tesla is niet gelinkt aan de Tesla Wifi van de SC? En daar kent iedereen de config van (SSID/paswoord) dus iedereen kan dit nabootsen

• Informative x 1
  4. dicktump

dicktump Member

Het leek mij ook al geen onmogelijke hack inderdaad, daarom is het goed dat Tesla er zo snel op heeft gereageerd. Een Tesla is door de webbrowser wel iets gevoeliger voor hacks, maar ik vraag mij altijd wel af hoe dat bij andere merken zit die tegenwoordig veelal ook wel aan internet zijn geknoopt, maar dan geen webbrowser hebben. Nou hebben die andere merken wel een veel groter probleem bij een hack, want ze kunnen niet even binnen een dag een OTA update rondsturen.

5. Carl

Carl Member

Het goede nieuws lijkt me dat àls Tesla een OTA-update binnen de 24 uur bij iedereen wil krijgen, dat blijkbaar wel lukt!

Het andere nieuws lijkt me dat indien Tesla dat niet doet bij minder urgente updates, dat is omdat er naast de officiële beta-rijders er een tweede, derde en vierde groep semi-beta-rijders bestaat, mogelijk at random gekozen :). En waarom zelfs niet met licht verschillende versies van de software, om die zien hoe dat uitpakt...

Share This Page