Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sentry Mode nerfing

This site may earn commission on affiliate links.

ramonneke

Active Member
Moderator
Apr 26, 2018
4,915
3,605
Rotterdam
Ik lees dat Sentry Mode beperkt gaat worden in Nederland of wellicht al beperkt is:

- Tesla past filmen met Sentry Mode-camera's in Nederland aan na AP-onderzoek

zo is aangepast dat Sentry Mode alleen wordt geactiveerd als de auto wordt aangeraakt. In dat geval filmen de auto's ook niet meer standaard, maar krijgen eigenaren een pushmelding in hun apps. In dat geval kunnen de eigenaren nog steeds beslissen om de camera's zelf aan te zetten en beelden op te nemen. Ook geven de koplampen van de auto dan een apart signaal om aan te tonen dat er wordt gefilmd.

Tesla's slaan de beelden voortaan ook niet meer een uur op, maar standaard slechts een minuut. Eigenaren kunnen die limiet verhogen naar maximaal tien minuten. De beelden kunnen vervolgens ook niet meer worden gedeeld met Tesla, maar blijven bij de gebruiker.

Nu had ik pas al gezien dat Sentry Mode niet standaard meer videos opneemt en als je het aanzet maar 1 minuut. Deze heb ik weer terug gezet naar videos opnemen en 10 minuten.

Maar zoals ik dit lees is de feature dus nog verder kapot gemaakt. Dat lijkt ook wel te kloppen want ik zie nooit meer "je hebt zoveel sentry mode events" als ik in stap.

Als dus feitelijk nu incidenten niet meer compleet worden vastgelegd zoals een deur, boodschappen karretje, sleutel, etc wat maar net licht langs je carosserie schraapt dan is de kans nu dus dat het er niet meer op staat.

Zucht....
 
Zie ook :

- Beveiligingscamera's Tesla filmen niet langer automatisch


De beelden worden standaard een minuut bewaard in plaats van een uur. De eigenaar kan dit verhogen naar maximaal tien minuten.


Zoveel onwaarheden. SentryMode nam altijd continue op voor max een uur maar events worden vastgelegd tot storage vol is.

Sentry mode nam ZOVEEL events niet op... en soms juist teveel (iets met regen of bewegende bomen door de wind....). Events zijn vaak waardeloos. Juist het feit dat het een uur heeft of er events waren of niet heeft juist bij voor gezorgd dat ik nog beelden had van schades!

Als dat nu maar 10 minuten is maar het sentry mode echt vrij zinloos......
 
  • Like
Reactions: arri and Hbrink
Zie ook :

- Beveiligingscamera's Tesla filmen niet langer automatisch





Zoveel onwaarheden. SentryMode nam altijd continue op voor max een uur maar events worden vastgelegd tot storage vol is.

Sentry mode nam ZOVEEL events niet op... en soms juist teveel (iets met regen of bewegende bomen door de wind....). Events zijn vaak waardeloos. Juist het feit dat het een uur heeft of er events waren of niet heeft juist bij voor gezorgd dat ik nog beelden had van schades!

Als dat nu maar 10 minuten is maar het sentry mode echt vrij zinloos......
Zie ook hier: Tesla in de pers (NL/BE)

Ik begrijp dat je nog steeds de keuze hebt Sentry op basis van beweging beelden te laten maken, en daarmee dus daders van krassen en/of deuken in je auto kan achterhalen. Maar als de maximale duur van opslag van een opname slechts 10 minuten is, wat ik begrijp van jou, heb je er niet veel meer aan nee. Ze zouden de functie dusdanig moeten aanpassen dat als er ook sprake is van intrusion, dat de opname langer bewaard blijft (max. 24 uur o.i.d.). Die sensoren zijn denk ik niet zo gevoelig dus dan ga je alsnog het e.e.a. aan schades niet kunnen achterhalen. Wat nu overigens ook al het geval is: Sentry is al niet perfect.
 
Met premium connectivity kon je van thuis uit de camera's van je Tesla bekijken. Dat zal nu wel niet meer zo zijn, dat zal wel bedoeld worden met "krijgt de eigenaar een sms-bericht, waarna die de camera's kan aanzetten".
Dat sentry pas zou openemen na een SMS lijkt me volledig het doel voorbij schieten. Als ik 's nachts in bed lig zou sentry dus niet werken. Dat lijkt me niet.

De maximale duur was voorheen 10 minuten. De sentry-beelden waren bij meestal zo dat rond minuut 9 het daadwerkelijke event gebeurt.
 
Met premium connectivity kon je van thuis uit de camera's van je Tesla bekijken. Dat zal nu wel niet meer zo zijn, dat zal wel bedoeld worden met "krijgt de eigenaar een sms-bericht, waarna die de camera's kan aanzetten".
Dat sentry pas zou openemen na een SMS lijkt me volledig het doel voorbij schieten. Als ik 's nachts in bed lig zou sentry dus niet werken. Dat lijkt me niet.

De maximale duur was voorheen 10 minuten. De sentry-beelden waren bij meestal zo dat rond minuut 9 het daadwerkelijke event gebeurt.
Live view van de camera's is mij op mijn X nooit gelukt. Is wellicht alleen voor 3/Y/NewX/NewS? In ieder geval, dat Sentry beelden op disk opsloeg van mogelijke incidenten is regelmatig een false positive. Regen/wind/etc. helpt niet echt. Maar je kon er wel vandalisme mee signaleren.

Tijdje terug had een familielid een aanrijding met de X en de auto had zelf niets opgeslagen. En familielid had natuurlijk niet gedacht om het handmatige dashcam opslaan knopje in te drukken.
 
Tijdje terug had een familielid een aanrijding met de X en de auto had zelf niets opgeslagen. En familielid had natuurlijk niet gedacht om het handmatige dashcam opslaan knopje in te drukken.
Bij een aanrijding (en of daar airbags voor geactiveerd moet worden weet ik niet) heb ik ooit een keer een video gezien van iemand die zijn beelden bij Tesla heeft opgevraagd. Diegene had ook een aanrijding gehad. Tip?


Zie ook dit topic:

 
Met premium connectivity kon je van thuis uit de camera's van je Tesla bekijken. Dat zal nu wel niet meer zo zijn, dat zal wel bedoeld worden met "krijgt de eigenaar een sms-bericht, waarna die de camera's kan aanzetten".
Ik zie nog steeds de optie ‘View Live Camera via Mobile App’ staan, dus dat is nog mogelijk.

Verantwoordelijkheid voor respecteren andermans privacy ligt bij de eigenaar, dus de wijzigingen zijn er gekomen om die in staat te stellen privacy van anderen te borgen.
 
Volgens mij gaat dit nu alleen maar om de wijziging die al heeft plaatsgevonden sinds 2022.44.2.
Inderdaad. Een glas. Een plas. En alles blijft (bijna) zoals het was.

Je kunt gewoon zelf instellen of je opnames wil hebben zoals vroeger of alleen bij “aanraking”. En je kunt de duur aanpassen.

De Autoriteit Persoonsgegevens bracht vandaag een heus persbericht uit. Over een wijziging die allang doorgevoerd is.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Hbrink and NielsA
Omdat taal evolueert. Leenwoorden maken daar deel van uit.
mocht dat niet zo zijn dan spraken we nu nog in de trand van: “Hebban olla vogala nestas hagunnan’.”
Dit heeft niks met een leenwoord te maken. Een leenwoord is ingeburgerd en wordt als Nederlands woord gezien. Nerfing is zeker niet ingeburgerd (zoals checken, gamen, inloggen,...). Wie weet over een paar jaar als iedereen nerfing gebruikt. In dat geval was Ramonneke een trendsetter (ook een mooi leenwoord ;))...
 
  • Like
Reactions: Menabe
Bij een aanrijding (en of daar airbags voor geactiveerd moet worden weet ik niet) heb ik ooit een keer een video gezien van iemand die zijn beelden bij Tesla heeft opgevraagd. Diegene had ook een aanrijding gehad. Tip?


Zie ook dit topic:

Dank voor de tip! Het was in de zomer van afgelopen jaar dus het zou me verbazen als Tesla zelf nog iets zou hebben. Daarnaast had ik verwacht dat de auto zelf op de USB stick beelden had geplaatst, maar er was dus geen event getriggerd gek genoeg.

Edit: Ik zie nu dat ze beelden van ongelukken blijkbaar mogelijk wel bewaren inderdaad. Toch eens de gegevens opvragen dan.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Dank voor de tip! Het was in de zomer van afgelopen jaar dus het zou me verbazen als Tesla zelf nog iets zou hebben. Daarnaast had ik verwacht dat de auto zelf op de USB stick beelden had geplaatst, maar er was dus geen event getriggerd gek genoeg.

Edit: Ik zie nu dat ze beelden van ongelukken blijkbaar mogelijk wel bewaren inderdaad. Toch eens de gegevens opvragen dan.
Houd ons op de hoogte!