Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sentry mode (safety & security package)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb wel opnamen staan op mijn USB stick maar nog nooit een melding gehad op mijn telefoon ook niet toen ik bewust zelf even aan de auto heb gerammeld. Uiteraard sta ik wel zelf in beeld op de opgeslagen beelden.

Ik zit overigens nog op 2019.8.3..

Je krijgt pas een melding als iemand aan de auto zit. Ik moest tegen de x eerst goed aanleunen (auto beetje bewegen) voordat het alarm afging, muziek binnen ook en ik een melding op mijn telefoon kreeg kreeg.
 
Je krijgt pas een melding als iemand aan de auto zit. Ik moest tegen de x eerst goed aanleunen (auto beetje bewegen) voordat het alarm afging, muziek binnen ook en ik een melding op mijn telefoon kreeg kreeg.

Ik heb staan te duwen en trekken aan de auto op een niveau waarbij het alarm van mijn BMW allang zou zijn afgegaan.

Wel heb ik de Sentry Mode via de app aangezet. Ik weet niet of er ook een andere manier is. Nog niet naar gekeken.
 
Ik heb staan te duwen en trekken aan de auto op een niveau waarbij het alarm van mijn BMW allang zou zijn afgegaan.

Wel heb ik de Sentry Mode via de app aangezet. Ik weet niet of er ook een andere manier is. Nog niet naar gekeken.

Je kunt sentry ook via het scherm aanzetten. Kijk bij Veiligheid en beveiliging. Maakt op zich niet uit hoe je sentry aanzet. Als je langsloopt zie je het scherm aangaan en je verlichting ook.
 
Komen de beelden in dezelfde map als die van je dashcam ('TeslaCam')?
Jazeker. Er verschijnen 2 mappen saved files en recenbt files.
Nu heb ik een vraag. Als de schijf vol is. Worden oude opnames dan overschreven? Of moet ik elke 14 dagen de mappen legen?
Wel grappig die opnames. Ik heb een paar opnames waarbij je mensen nieuwsgierig naar binnen ziet loeren.
 
Worden oude opnames dan overschreven?
Nee
Of moet ik elke 14 dagen de mappen legen?
Of elke 7dg of elke 21dg, hangt geheel af van de grote van je opslag medium en de hoeveelheid beelden er worden opgeslagen (hoe vaak je Sentry Modus activeert).

Als je stick of harde schijf vol is zie je een grijs kruisje in het camera teken staan ipv het rode bolletje.
 
  • Helpful
Reactions: Jopie
Nee

Of elke 7dg of elke 21dg, hangt geheel af van de grote van je opslag medium en de hoeveelheid beelden er worden opgeslagen (hoe vaak je Sentry Modus activeert).

Als je stick of harde schijf vol is zie je een grijs kruisje in het camera teken staan ipv het rode bolletje.

Bij mij is mijn stick (32GB) op één dag vol geschreven. Een verhuiswagen was vlak voor mijn wagen geparkeerd (terwijl er meer dan plaats genoeg was om er niet zo dicht bij te staan) en bijgevolg heeft Sentry Mode 2 uur of zoiest zitten opnemen en stick volgeschreven.

Ik zie wel alleen maar gesaved videos van de front en left en right repeater. Hebben jullie ook videos van de andere camera's ?
 
Ik heb een MX HW2,5 van sept 2017 nu met als laatste update 2019.8.5. Volgens de tweet van onze vriend Elon zou Sentry mode moeten hebben maar ik krijg het maar niet a.d. praat (USB geformatteerd FAT32, Mapje gemaakt "TeslaCam"). Ik krijg geen icoontje te zien en onder de tabbladen Controls > Safety & Security zie ik geen Sentry optie staan. Weet iemand v.a. welke release het erbij zou moeten zitten?

upload_2019-5-10_19-35-36.png
 
Speculeren blijft altijd lastig, meer camera's, hogere kwaliteit, maar misschien ook het verlaten van de memorystick en overgaan op cloud.

NU, nadruk op nu, is het gebruikte format FAT32

  • Maximale diskgrootte: 2 TB
  • Maximale filegrootte: 4 GB
  • Maximaal aantal files op disk: 268.435.437
  • Maximaal aantal files in 1 directory: 65.534
Maar er zijn natuurlijk altijd tooltjes ;)
 
@SofaSogo Sinds 2019.8.3 is Sentry mode aanwezig, in jou versie van 2019.8.5 zou die zichtbaar moeten zijn.

Als je de USB stick met TeslaCam map in de auto stopt, komt dan wel het dashcam icoontje bovenaan je touchscreen te staan, of zie je die ook niet? Als dat het geval is, denk ik dat het een probleem met je USB stick is en kun je het eens proberen met een andere USB stick.

Onderstaand een foto van hoe het bij mij er uit ziet in versie 2019.12.1.2 (bewakingsmodus = sentry modus)
3B0318B6-0DBB-47F1-A3A8-453583DDA958.jpeg
 
@SofaSogo Sinds 2019.8.3 is Sentry mode aanwezig, in jou versie van 2019.8.5 zou die zichtbaar moeten zijn.

Als je de USB stick met TeslaCam map in de auto stopt, komt dan wel het dashcam icoontje bovenaan je touchscreen te staan, of zie je die ook niet? Als dat het geval is, denk ik dat het een probleem met je USB stick is en kun je het eens proberen met een andere USB stick.

Onderstaand een foto van hoe het bij mij er uit ziet in versie 2019.12.1.2 (bewakingsmodus = sentry modus)
View attachment 406251

Dank voor je super (duidelijke) antwoord. Ik heb zowel het icoontje als de tab bewakingsmodus onder 'veiligheid & beveiliging' niet. Ik ben bang dat de opmerking van Elon in zijn tweet niet helemaal correct is. Op de site van Tesla lees ik dat alle auto's gebouwd vanaf augustus 2017 Sentry mode hebben. Zie Sentry Mode: Guarding Your Tesla. Ik heb een voorraad auto gekocht op 29 sept 2017... is dus net daarvoor gebouwd maar wel met HW2,5.
 
Last edited:
Dank voor je super (duidelijke) antwoord. Ik heb zowel het icoontje als de tab bewakingsmodus onder 'veiligheid & beveiliging' niet. Ik ben bang dat de opmerking van Elon in zijn tweet niet helemaal correct is. Op de site van Tesla lees ik dat alle auto's gebouwd vanaf augustus 2017 Sentry mode hebben. Zie Sentry Mode: Guarding Your Tesla. Ik heb een voorraad auto gekocht op 29 sept 2017... is dus net daarvoor gebouwd maar wel met HW2,5.

Bij ons kwam het wel met 2019.8.5 op de X van 2018, bij de S van 2017 pas met 2019.12.1. Je kunt nog even op nieuwe update wachten, auto aan de WiFi hangen.
 
Yep. Tenzij Tesla ook nog iets opslaat,maar daar zou ik niet op gokken.
maar in principe als de dieven het stickje stelen is de video ook weg, toch?
Of ze rijden schade en zijn dan genoodzaakt je auto te laten verdwijnen. Kan ik mooi een nieuwe uitzoeken en mijn bijtellingbeschermer gaan benutten... Hoop dat ik dan eindelijk luchtvering zonder “klonjk” krijg.