Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sentry mode: wat zijn de parameters?

This site may earn commission on affiliate links.
Ben op zoek naar meer informatie over sentry mode, en dan met name wanneer het getriggerd wordt.

Context
Ik parkeer op een pleintje en zet meestal sentry mode aan. Meestal zie ik de volgende dag 1 of 2 meldingen. Meestal buren die wegrijden met de auto naast de mijne.

Nu heb ik al twee keer gehad dat ik meer dan 300(!!) Meldingen had terwijl er absoluut niets was.
- korte video's (1 of 2 minuten)
- lopen in elkaar over
- soms een 'rood bolletje', meestal niet

De meldingen lijken random. De auto stond er al 6 uur voordat sentry-mode de overige 6 uur steeds afging. Er waren geen auto's bijgekomen of weggegaan. Op de camera's ook niets te zien.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat mijn 'kont' te dicht bij de bosjes stond en dat lichte beweging daar alles trigger.

Vandaar mijn vraag: wat zijn de parameters waarbinnen sentry geactiveerd wordt? 30cm, 40cm of iets anders.

Google en zoeken op het forum heeft me nog niet het gewenste antwoord opgeleverd.
 
De juiste parameters ken ik ook niet, maar alles dat beweegt <+-50cm lijkt mij de afstand waarmee aan voor- en achterkant getriggerd wordt.
EN:
S’nachts, de koplampen van andere auto's.
Dat laatse had ik eens in een parkeergarage in Leuven, tijdens 3 uren afwezigheid. Er zijn +-100 auto’s met aangestoken koplampen gepasseerd dus had ik +-100 Sentry events 🤨
 
  • Funny
Reactions: Hayden
Herkenbaar: ik heb ook af en toe dat de honderden meldingen in een nacht heeft. Auta staat gewoon op pad naast het huis, geen struiken oid in de directe buurt. Ik heb nu sentry maar thuis uit staan...
 
Ik vraag me na al die jaren ook nog steeds af wat de parameters voor Sentry opslag van beelden zijn.. Ik ben bekend met de laatste wijzigingen van de functionaliteit, en alles is zo ingesteld dat Sentry ouderwets bij beweging zou moeten filmen (en niet alleen bij aanraking). Vandaag liep ik weg na het parkeren en zag ik een bejaard koppel op de krappe plek naast me inparkeren. Toen dacht ik al ‘even opletten bij instappen straks.’ En ja hoor, bij terugkomst zie ik een verticale streep van vuil op mijn portier waar hun deur zou uitkomen bij openen. Na het voorzichtig wegvegen blijven er wat kleine krasjes over. Ik check Sentry en zie dat er een opname is gemaakt. Ah, mooi. En ik maak voor de zekerheid nog een foto van hun kentekenplaat. Terwijl ze terug komen lopen rij ik weg want geen zin in een discussie. Werk zat thuis en ik heb immers beelden. Niet dus.. De opname was van een stel kinderen die zich tussen de auto’s heenwurmen. Van aankomst van de auto en een bejaarde die er vast vijf minuten over gedaan heeft om uit zijn auto te klauteren en mijn auto met de deur geraakt heeft, is NIKS te zien. Nada, nakkes. Ik kan nu dus helemaal niks. Weer aan de slag met lakherstel om krasjes er proberen uit te wrijven. Wordt wel moe van die Sentry kuren: wanneer je het nodig hebt is de kans groot dat er niks is opgenomen en andersom. Genoeg beelden van in de wind wiebelend onkruid of spoken..