Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • The final cut of TMC Podcast #21 is available now. We covered the recent wide release of FSD Beta and shared our experiences. We also discussed the best times to charge and Tesla's official CCS adapter. You can watch it on YouTube.

Sentry mode: wat zijn de parameters?

Ben op zoek naar meer informatie over sentry mode, en dan met name wanneer het getriggerd wordt.

Context
Ik parkeer op een pleintje en zet meestal sentry mode aan. Meestal zie ik de volgende dag 1 of 2 meldingen. Meestal buren die wegrijden met de auto naast de mijne.

Nu heb ik al twee keer gehad dat ik meer dan 300(!!) Meldingen had terwijl er absoluut niets was.
- korte video's (1 of 2 minuten)
- lopen in elkaar over
- soms een 'rood bolletje', meestal niet

De meldingen lijken random. De auto stond er al 6 uur voordat sentry-mode de overige 6 uur steeds afging. Er waren geen auto's bijgekomen of weggegaan. Op de camera's ook niets te zien.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat mijn 'kont' te dicht bij de bosjes stond en dat lichte beweging daar alles trigger.

Vandaar mijn vraag: wat zijn de parameters waarbinnen sentry geactiveerd wordt? 30cm, 40cm of iets anders.

Google en zoeken op het forum heeft me nog niet het gewenste antwoord opgeleverd.

De juiste parameters ken ik ook niet, maar alles dat beweegt <+-50cm lijkt mij de afstand waarmee aan voor- en achterkant getriggerd wordt.
EN:
S’nachts, de koplampen van andere auto's.
Dat laatse had ik eens in een parkeergarage in Leuven, tijdens 3 uren afwezigheid. Er zijn +-100 auto’s met aangestoken koplampen gepasseerd dus had ik +-100 Sentry events 🤨

• Funny
Reactions: Hayden

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC