Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Seperate aansluiting voor laadpalen.

This site may earn commission on affiliate links.
Probeer maar eens meer dan 1 aansluiting per adres te krijgen...
Volgend mij is het alleen mogelijk op parkeerplaatsen ed (dus niet bij een bestaande aansluiting)

Nee, daar is het niet van afhankelijk.
Je bent overgeleverd aan de netbeheerders, vastgesteld per regio; die bepalen of het kan.
Liander maakt er geen punt van als je een extra aansluiting op hetzelfde adres wilt.
Stedin daarentegen wil er niet aan, tenminste een paar jaar geleden was dat zo.
Of hun policy nog dezelfde is weet ik niet, maar het zou mij niet verwonderen als het bij Stedin nog steeds niet kan.
 
Stedin is gisteren langs geweest bij mij om de installatie te bezichtigen. Volgende maand installeren ze de 2e meter. Wel volgens de MLOEA regeling. Niet een aparte voeding.

Mooi dat dat gelukt is @Bob4 , maar je hebt het over een tweede meter.
Maar heb je ook fysiek een tweede kabel vanaf de straat?
Ben benieuwd of Stedin ook bereid was om die aan te leggen.
 
Nee, MLOEA staat voor meerdere leveranciers op één aansluiting. Voordeel is geen extra vastrecht en lage energiebelasting. Nadeel is dat je maar 1 maal 3 x 25/35A hebt. Mijn eerste aanvraag voor een echte aparte aansluiting is afgewezen (dat doe we niet meneer).
 
Nee, MLOEA staat voor meerdere leveranciers op één aansluiting. Voordeel is geen extra vastrecht en lage energiebelasting. Nadeel is dat je maar 1 maal 3 x 25/35A hebt. Mijn eerste aanvraag voor een echte aparte aansluiting is afgewezen (dat doe we niet meneer).

Hoe sluiten ze dat dan aan? Na de hoofdzekeringen twee meters met elk een aparte zekeringkast?
Wel nieuwsgierig aangezien dit financieel wel aantrekkelijk is.

Krijg je voor de tweede aansluiting ook nog de "Vermindering energiebelasting" of is dit alleen voor de eerste aansluiting?
 
Last edited:
De stedin man had een foto mee waarop stond hoe ze het doen. Een lege kast naast de hoofdzekering. Dan naast de bestaande meter een tweede meter. De stroom wordt vanaf de hoofdzekering naar zowel meter 1 als meter 2 gebracht.
Voorwaarde voor aansluiten is dat er boven beide meters een hoofdschakelaar is waar ze op aan kunnen sluiten.
 
Vandaag bij Greenchoice geinformeerd. Zij werken er sinds een week met dit product. Het voordeel is dat je geen energiebelasting hoeft te betalen en dit voordeel is € 0,1046 excl. BTW per KWh.
Voor een extra meter heb je als nadeel extra netbeheerkosten € 21,- en vaste leveringskosten € 3,33 per maand.

Als voorbeeld heb ik 25.000 km per jaar laden en voor mij 28 maanden (tot einde 2020 blijft deze regeling) een globaal bedrag van € 950,- voordeel over deze looptijd.
Ik weet dat het altijd veel gedoe is met de netbeheerder, dus ik ga hier vooralsnog geen gebruik van maken.
 
Nee, daar is het niet van afhankelijk.
Je bent overgeleverd aan de netbeheerders, vastgesteld per regio; die bepalen of het kan.
Liander maakt er geen punt van als je een extra aansluiting op hetzelfde adres wilt.
Stedin daarentegen wil er niet aan, tenminste een paar jaar geleden was dat zo.
Of hun policy nog dezelfde is weet ik niet, maar het zou mij niet verwonderen als het bij Stedin nog steeds niet kan.
Juist bij Liander is mij dit niet gelukt. Ik kon hoog en laag springen, maar meerdere aansluitingen per gebouw kon alleen als er een bouwkundige scheiding is.
(ging overigens om een andere toepassing waarvoor ik 6x80A wilde...is nu 3x250A geworden maar dat is serieus meer gedoe)
 
Vandaag bij Greenchoice geinformeerd. Zij werken er sinds een week met dit product. Het voordeel is dat je geen energiebelasting hoeft te betalen en dit voordeel is € 0,1046 excl. BTW per KWh.
Voor een extra meter heb je als nadeel extra netbeheerkosten € 21,- en vaste leveringskosten € 3,33 per maand.

Als voorbeeld heb ik 25.000 km per jaar laden en voor mij 28 maanden (tot einde 2020 blijft deze regeling) een globaal bedrag van € 950,- voordeel over deze looptijd.
Ik weet dat het altijd veel gedoe is met de netbeheerder, dus ik ga hier vooralsnog geen gebruik van maken.

Ik heb dat product van greenchoice al sinds februari vorig jaar, dat is bepaald niet nieuw. We laden er meerdere EV’s en dan is het al snel de moeite waard. Verder is het totaal geen gedoe gewest. Een paar online formulieren bij stedin, EAN nummer naar greenchoice, klaar.