Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service afspraak plannen: geen nederlandse adressen beschikbaar

instyle9

Member
May 30, 2019
24
1
amsterdam
Als ik probeer een service afspraak te plannen krijg ik louter niet-Nederlandse adressen. Heeft iemand anders hier ook last van gehad en wat kan ik hier aan doen?
 

Devils son

Active Member
Dec 31, 2013
1,891
803
Omgeving Eindhoven
Is bekend bij Tesla, want ik heb het gisteren gemeld. Het lijkt iets te maken te hebben met nieuwe software voor de rangers.

More to follow, maar je kan inderdaad geen afspraak meer plannen met de mobiele app op deze manier.
 

instyle9

Member
May 30, 2019
24
1
amsterdam
Is bekend bij Tesla, want ik heb het gisteren gemeld. Het lijkt iets te maken te hebben met nieuwe software voor de rangers.

More to follow, maar je kan inderdaad geen afspraak meer plannen met de mobiele app op deze manier.

Top, blij dat ik niet de enige ben. Wat werd jou aangeraden mbt het plannen van een afspraak? Gewoon handmatig Tesla Amsterdam of waar dan ook bellen en iets inplannen?
 

Sahino

Member
May 5, 2019
149
56
Heemskerk
Als je een samsung hebt komt het door je taal/regio instellingen.

Heb dit een lange tijd gehad en het SeC kon me niet verder helpen. Uiteindelijk heeft iemand van t forum de oplossing geboden.

Settings-> general management-> language-> English (Nederlands) instellen. Viola, je kan de Nederlandse SeCs zien in je app:)
 

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
3,137
2,577
Hilversum
Idem hier. Geprobeerd een afspraak in te plannen.
Maar geen Nederlandse locatie te selecteren, ondanks dat de Iphone qua regio ingesteld staat op Nederland.
Ik had de telefoon op Engelse taal staan, maar de switch naar de Nederlandese taal heeft niet geholpen. :(
 

bugboy

Member
Sep 6, 2018
875
688
The Netherlands
Hier stond alles al op het Nederlands, maar het werkt hier ook (weer) niet. Is niet de eerste keer dat dit er uit ligt. De software voor de serviceplanning wordt al net zo goed getest als die van de wagen zelf. Ze zijn i.i.g. consequent...
 
  • Funny
Reactions: Lexikon

kelvin72

Member
Sep 28, 2019
31
2
Netherlands
Ik merkte dat het elke keer fout ging als ik een waslijst met punten invoerde. Toen heb ik 't nog eens geprobeerd met maar 1 item (plus foto erbij) en toen kon ik opeens wel Amsterdam uitkiezen. Daarna kon ik de lijst weer aanvullen met de andere punten.
 

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
3,137
2,577
Hilversum
Toen heb ik 't nog eens geprobeerd met maar 1 item (plus foto erbij) en toen kon ik opeens wel Amsterdam uitkiezen. Daarna kon ik de lijst weer aanvullen met de andere punten.
1 Item aanvinken, daarna beschrijving invoeren (zonder foto), werkt in ieder geval nog steeds niet.
 

Ger356

Member
Feb 15, 2018
715
468
Haarlem, The Netherlands
Mij lukte het eerst ook niet maar als je je adres zo invoert moet het lukken denk ik:
Straat huisnummer, postcode stad
Vanavond zo gedaan. Mijn eigen adres ingevoerd en dan gaat de app er van uit dat je de mobiele service wil. In mijn geval moet alleen de SOS oproep gereset worden, dus dat kunnen ze wel op afstand. Maar bottomline, voer je eigen adres in en je krijgt een afspraak met de mobiele brigade. In mijn geval over anderhalve week. Tenminste zo werkte het bij mij.
 

Devils son

Active Member
Dec 31, 2013
1,891
803
Omgeving Eindhoven
Beginnen met huisnummer en dan straat maakt inderdaad dat ik meer adressen kan selecteren. Maar het adres van mijn bedrijf: nope. Mijn woning: nope.

Het werkt dus een beetje, maar toch ook weer niet. Ik kan wel ze naar de buren sturen. Die hebben geen Tesla, maar kunnen wel een ranger laten komen. ;)
 

PaulV

Member
Oct 3, 2017
92
37
Landgraaf
Het werkt weer helemaal. Net een afspraak kunnen maken met mobile service.

Hier toch nog steeds niet.. opnieuw inloggen betekent standaard een password reset.. en nu maar hopen dat service terugbelt voor een afspraak. (Helaas krijg je alleen nog maar Sales aan de telefoon)

Vroeger... toen alles nog beter was - - behalve de afwerking dan
 

bugboy

Member
Sep 6, 2018
875
688
The Netherlands
Ik had een mobiele service afspraak gemaakt voor het afstellen van mijn lampen en de vraag waarom mijn Model S vrijwel niet meer over een drempel komt (kan vast niet met mobiele service). Heb wel een bevestiging gekregen, maar in de app is er niets meer te zien. Het systeem werkt zelfs na maanden nog niet helemaal lekker...
 

kelvin72

Member
Sep 28, 2019
31
2
Netherlands
Helaas hier toch ook weer problemen. Zoals ik hierboven schreef, kon ik op een gegeven moment wel een service afspraak inplannen (ik dacht dat dat kwam omdat ik maar 1 item invulde). Ik kon mijn auto vandaag ophalen, maar ze waren vergeten om de frunk uit te lijnen (zit er scheef op). Had ik wel een foto van gestuurd en gemeld, zou worden opgepakt, maar kennelijk toch vergeten (stond zelfs helemaal niet in de order). De medewerker vertelde dat ik met de nieuwe app kon vragen of ze de frunk bij mij thuis konden afstellen (scheelt weer een service center bezoek). Echter, inloggen (eerst in de oude app, in de veronderstelling dat die vanzelf wel zou zijn geupdate) > louter niet-Nederlandse adressen. App geupdate, nog eens geprobeerd > louter niet-Nederlandse adressen. Ik denk dus achteraf dat het niets te maken heeft met hoeveel/hoe je het invoert.. Ik blijf het wel gewoon proberen en als het te lang duurt bel ik.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top