Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service afspraak plannen: geen nederlandse adressen beschikbaar

This site may earn commission on affiliate links.
Is bekend bij Tesla, want ik heb het gisteren gemeld. Het lijkt iets te maken te hebben met nieuwe software voor de rangers.

More to follow, maar je kan inderdaad geen afspraak meer plannen met de mobiele app op deze manier.

Top, blij dat ik niet de enige ben. Wat werd jou aangeraden mbt het plannen van een afspraak? Gewoon handmatig Tesla Amsterdam of waar dan ook bellen en iets inplannen?
 
Als je een samsung hebt komt het door je taal/regio instellingen.

Heb dit een lange tijd gehad en het SeC kon me niet verder helpen. Uiteindelijk heeft iemand van t forum de oplossing geboden.

Settings-> general management-> language-> English (Nederlands) instellen. Viola, je kan de Nederlandse SeCs zien in je app:)
 
Idem hier. Geprobeerd een afspraak in te plannen.
Maar geen Nederlandse locatie te selecteren, ondanks dat de Iphone qua regio ingesteld staat op Nederland.
Ik had de telefoon op Engelse taal staan, maar de switch naar de Nederlandese taal heeft niet geholpen. :(
 
Ik merkte dat het elke keer fout ging als ik een waslijst met punten invoerde. Toen heb ik 't nog eens geprobeerd met maar 1 item (plus foto erbij) en toen kon ik opeens wel Amsterdam uitkiezen. Daarna kon ik de lijst weer aanvullen met de andere punten.
 
Mij lukte het eerst ook niet maar als je je adres zo invoert moet het lukken denk ik:
Straat huisnummer, postcode stad
Vanavond zo gedaan. Mijn eigen adres ingevoerd en dan gaat de app er van uit dat je de mobiele service wil. In mijn geval moet alleen de SOS oproep gereset worden, dus dat kunnen ze wel op afstand. Maar bottomline, voer je eigen adres in en je krijgt een afspraak met de mobiele brigade. In mijn geval over anderhalve week. Tenminste zo werkte het bij mij.
 
Beginnen met huisnummer en dan straat maakt inderdaad dat ik meer adressen kan selecteren. Maar het adres van mijn bedrijf: nope. Mijn woning: nope.

Het werkt dus een beetje, maar toch ook weer niet. Ik kan wel ze naar de buren sturen. Die hebben geen Tesla, maar kunnen wel een ranger laten komen. ;)
 
Het werkt weer helemaal. Net een afspraak kunnen maken met mobile service.

Hier toch nog steeds niet.. opnieuw inloggen betekent standaard een password reset.. en nu maar hopen dat service terugbelt voor een afspraak. (Helaas krijg je alleen nog maar Sales aan de telefoon)

Vroeger... toen alles nog beter was - - behalve de afwerking dan
 
Ik had een mobiele service afspraak gemaakt voor het afstellen van mijn lampen en de vraag waarom mijn Model S vrijwel niet meer over een drempel komt (kan vast niet met mobiele service). Heb wel een bevestiging gekregen, maar in de app is er niets meer te zien. Het systeem werkt zelfs na maanden nog niet helemaal lekker...
 
Helaas hier toch ook weer problemen. Zoals ik hierboven schreef, kon ik op een gegeven moment wel een service afspraak inplannen (ik dacht dat dat kwam omdat ik maar 1 item invulde). Ik kon mijn auto vandaag ophalen, maar ze waren vergeten om de frunk uit te lijnen (zit er scheef op). Had ik wel een foto van gestuurd en gemeld, zou worden opgepakt, maar kennelijk toch vergeten (stond zelfs helemaal niet in de order). De medewerker vertelde dat ik met de nieuwe app kon vragen of ze de frunk bij mij thuis konden afstellen (scheelt weer een service center bezoek). Echter, inloggen (eerst in de oude app, in de veronderstelling dat die vanzelf wel zou zijn geupdate) > louter niet-Nederlandse adressen. App geupdate, nog eens geprobeerd > louter niet-Nederlandse adressen. Ik denk dus achteraf dat het niets te maken heeft met hoeveel/hoe je het invoert.. Ik blijf het wel gewoon proberen en als het te lang duurt bel ik.