Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
De verklaring voor het geklungel is helaas erg simpel.
In de USA kent men geen DAB+. En problemen die uitsluitend in de wingewesten optreden hebben weinig prioriteit.

Day speelt inderdaad vast mee. Maar... In mijn Tesla App groep heeft nu ruim 50% een klacht lopen inzake onderhoud.... Oorzaken gevarieerd, maar de ontevredenheid stijgt. Langzamerhand daalt het aantal Tesla ambassadeurs...
 
Als Tesla het uitsluitend van zijn service zou moeten hebben zouden ze allang failliet zijn.
Het is echt om te huilen zo slecht. Ze maken alle beginnersfouten steeds weer opnieuw.

Het kan toch niet waar zijn dat je een auto van anderhalve ton komt ophalen (je tweede, en toen je de eerste keer 120 mille moest overmaken in 2013 wist echt nauwelijks nog iemand wie en wat Tesla was, over vertrouwen gesproken) en dat je na krap 15 minuten, zónder uitleg over de AP weer buiten staat... Meerdere malen heb ik dit ongenoegen kenbaar gemaakt aan verschillende personen, maar het is al vijf maanden stil.

Tesla is echt een waardeloos bedrijf als het over dit soort zaken gaat. Maar hun purpose, hun missie, en de wijze waarop ze die hele ultra-conservatieve nay-sayende kloterige innovatieallergische automobielindustrie onder hun vette volgevreten arrogante zelfingenomen dikke reet hebben geschopt is zó gaaf, dat het me eigenlijk niks uitmaakt.
 
Klein primeurtje! De allereerste scherm vervanging in het noorden via mobile service is een feit, aldus de monteur.

mobile_mcu_screen_1.jpg

mobile_mcu_screen_2.jpg

mobile_mcu_screen_3.jpg
 
Ik mag niet klagen hoor ;) Probleem speelde al 4 maanden en goede vrijdag is meestal toch een rustig dagje op kantoor. Vond dat wel een mooie kans om eens te ervaren waar iedereen nou altijd over loopt te zeiken :D

Heb je geen Tunein radio als je DAB+ hebt? En de opmerking dat DAB+ via internet werkt zegt al genoeg. Het is namelijk digitale radio via de ether waar je een antenne voor nodig hebt.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ok, wij staan ook op de wachtlijst met de S, vandaar. Ze zouden in de zomer met de oplossing komen, maar leuk dat het er eerder is

Ze hadden mij in maart (20k beurt) ook nog 'deze zomer' aangegeven. Ze hadden in maart ook expliciet aangegeven dat ze liever niet vervangen tenzij ik er echt op sta, omdat het vervangen nog geen nut heeft. Ik had toen al verteld dat het mij niet bijzonder stoort, en dat het defecte scherm kan blijven zitten.

Edit:

Service invoice binnen:
SX-MCU SUB-ASY, SHIP. OGS DSPLY, RMN (1084333-00-B)

"RMN" lees ik als "Remanufactured", ofwel een gerepareerd onderdeel. Onderdeelnummer met suffix 'B' is wel echt nieuw, levert op Google weinig tot geen hits op.
 
Last edited:
Ze hadden mij in maart (20k beurt) ook nog 'deze zomer' aangegeven. Ze hadden in maart ook expliciet aangegeven dat ze liever niet vervangen tenzij ik er echt op sta, omdat het vervangen nog geen nut heeft. Ik had toen al verteld dat het mij niet bijzonder stoort, en dat het defecte scherm kan blijven zitten.

Ja precies, wij willen ook liever wachten. Mijn man had de randjes niet eens gezien, je moet ook echt goed kijken om het te zien, dus zo erg is het niet :D
 
Heb je geen Tunein radio als je DAB+ hebt? En de opmerking dat DAB+ via internet werkt zegt al genoeg. Het is namelijk digitale radio via de ether waar je een antenne voor nodig hebt.
Zeker, voldoende opties om te streamen. Maar de vrouw wilde graag weer Sky Radio, en die heb ik nog niet in dat lijstje kunnen vinden. Luister zelf altijd BNR of Spotify en die 2 werken prima via LTE.
 
Ik heb sinds juni vorige jaar vorige week mijn 3e MCU gehad. Scherm en de computer unit.
Wel jammer dat er ook deze keer weer een stuk trim beschadigd is. Word besteld en gefixt maar toch...

Het nadeel van het vervangen is dat je alles kwijt bent en dus mag je alles opnieuw instellen alsof een factory reset doet.
 
Ik heb sinds juni vorige jaar vorige week mijn 3e MCU gehad. Scherm en de computer unit. Wel jammer dat er ook deze keer weer een stuk trim beschadigd is. Word besteld en gefixt maar toch...
Het nadeel van het vervangen is dat je alles kwijt bent en dus mag je alles opnieuw instellen alsof een factory reset doet.

Nogmaals, de MCU is niet vervangen. Ik ben mijn instellingen dus ook niet kwijt. Alleen het beeldscherm is vervangen.