Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Service is zeker goed, maar waarom een band vervangen die met een prop van 10 euro veilig verder kan rijden?

Kan niet altijd:
Een band mag echter nooit gerepareerd worden als het gat groter is dan 7mm, of wanneer de lekkage buiten het loopvlak gebied zit, bijv. in de wang van de band, of net naast het profiel. In dit het geval moet de band altijd vervangen worden. Tesla doet het sowieso niet..
 
Ik heb vorige maand een lek, ook veroorzaakt door een schroef, laten repareren voor € 30,00 incl. BTW en dat viel me zelfs nog wat tegen van Ron.
Zo'n reparatie is slechts mogelijk als het lek in het loopplank zit en niet te dicht bij de wang. Dat kan bij @pvkeep het geval zijn geweest. Maar ik hoor ook wel dat Tesla uit principe niet aan bandenreparatie doet.
(En opnieuw uitlijnen lijkt me sowieso overbodig bij een dergelijke reparatie. Maar misschien was dat een gratis extraatje om de pijn wat te verzachten. Of Paul bedoelt balanceren.)
((@ErnstT typt sneller dan ik.))
 
Goede service: Aangeboden krijgen om je wagen op te komen halen op je werkplaats > Super

Frustrerend:
Terwijl de Tesla afgevaardigde met je auto onderweg is naar het SEC een ontelbaar aantal zware verkeersovertredingen vast stellen.
+135km/h waar max 90km/h
+160km/h op autosnelweg (België = 120km/h)

Ik heb er de nodige foto's van genomen!

Absoluut ongehoord!!!
Ik sta nu op kookpunt!!!
 
Goede service: Aangeboden krijgen om je wagen op te komen halen op je werkplaats > Super

Frustrerend:
Terwijl de Tesla afgevaardigde met je auto onderweg is naar het SEC een ontelbaar aantal zware verkeersovertredingen vast stellen.
+135km/h waar max 90km/h
+160km/h op autosnelweg (België = 120km/h)

Ik heb er de nodige foto's van genomen!

Absoluut ongehoord!!!
Ik sta nu op kookpunt!!!
pfff. hoe dom kan je zijn?
 
Goede service: Aangeboden krijgen om je wagen op te komen halen op je werkplaats > Super

Frustrerend:
Terwijl de Tesla afgevaardigde met je auto onderweg is naar het SEC een ontelbaar aantal zware verkeersovertredingen vast stellen.
+135km/h waar max 90km/h
+160km/h op autosnelweg (België = 120km/h)

Ik heb er de nodige foto's van genomen!

Absoluut ongehoord!!!
Ik sta nu op kookpunt!!!

Mijn vader heeft zoiets ook een keer meegemaakt (bij haal/breng service op vliegveld) toen we nog via de app de rit en bijbehorende snelheden konden terugzien (typisch Volvo om deze functionaliteit weg te halen...). Die persoon is vervolgens ontslagen. Bij ons ging het zelfs om invordering snelheden. Sterkte met het aanspreken!
 
Goede service: Aangeboden krijgen om je wagen op te komen halen op je werkplaats > Super

Frustrerend:
Terwijl de Tesla afgevaardigde met je auto onderweg is naar het SEC een ontelbaar aantal zware verkeersovertredingen vast stellen.
+135km/h waar max 90km/h
+160km/h op autosnelweg (België = 120km/h)

Ik heb er de nodige foto's van genomen!

Absoluut ongehoord!!!
Ik sta nu op kookpunt!!!
Het is natuurlijk niet netjes, maar ik maak me daar niet druk over.
Ooit reed men 162 km/h met mijn auto op de A10 (daar waar het max 100 is). Ik heb het SeC wel hiervan op de hoogte gesteld, om discussie in geval van bekeuringen e.d. te voorkomen. Verder interesseerde het me niet zo, die auto kan er wel tegen. Ik geloof dat Machiel (toen nog Service Advisor in A'dam) zich er meer over opwond dan ik.
 
  • Like
Reactions: Chris EC-Rent
Gisteren voor service geweest in Den Haag. Binnen een dag de 40.000 km beurt uitgevoerd (bij 60.000 km :p) en drive-unit vervangen. Allemaal super gegaan. Zelfs een puntje van zeuren op hoog niveau hebben ze netjes opgelost met een stukje vilttape: de bestuurders stoel schuurde langs de middenconsole waardoor je in zo'n stille auto een vervelend leder-op-leder kraakgeluid had. Ik dacht dat dit een semi-lelijke oplossing zou worden, maar je ziet het nieteens en het geluid is weg. Top!

Ze waren alleen vergeten de diagnostics-aansluiting netjes terug onder het scherm te stoppen, maar dat had ik zelf met een charmante armzwaai en een klik opgelost.
 
Zelfs een puntje van zeuren op hoog niveau hebben ze netjes opgelost met een stukje vilttape: de bestuurders stoel schuurde langs de middenconsole waardoor je in zo'n stille auto een vervelend leder-op-leder kraakgeluid had. Ik dacht dat dit een semi-lelijke oplossing zou worden, maar je ziet het nieteens en het geluid is weg. Top!

Oh, dat ga ik ook proberen. Wilde er niet speciaal voor langs een SeC rijden...
 
Goede service: Aangeboden krijgen om je wagen op te komen halen op je werkplaats > Super

Frustrerend:
Terwijl de Tesla afgevaardigde met je auto onderweg is naar het SEC een ontelbaar aantal zware verkeersovertredingen vast stellen.
+135km/h waar max 90km/h
+160km/h op autosnelweg (België = 120km/h)

Ik heb er de nodige foto's van genomen!

Absoluut ongehoord!!!
Ik sta nu op kookpunt!!!
Ik kan het me goed voorstellen. Maar het kan nog erger. 'Mijn' Tesla medewerker pleegde ook grove snelheidsovertredingen en crashte mijn Tesla op een stilstaande file waarvoor hij niet meer kon remmen. 12.000 euro schade en zelfs een kentekenplaat zoek.
 
Zelfs met Valet Mode is het niet echt prettig om je Tesla aan een ander mee te geven. Als iemand gaat bumperkleven is de kans op steenslag ook een stuk groter. En lakschade is een stukje duurder dan bandenslijtage bij 160 km/u...

Maar goed, als een medewerker echt een ongeval veroorzaakt met je Tesla is dat weer een heel ander verhaal natuurlijk.
 
Zelfs met Valet Mode is het niet echt prettig om je Tesla aan een ander mee te geven. Als iemand gaat bumperkleven is de kans op steenslag ook een stuk groter. En lakschade is een stukje duurder dan bandenslijtage bij 160 km/u...

Maar goed, als een medewerker echt een ongeval veroorzaakt met je Tesla is dat weer een heel ander verhaal natuurlijk.
Het is toch geen probleem als iemand bij jouw tesla bumperkleeft omdat ie niet harder dan 160 kan?
 
Hier ook een lekke band vandaag. (vrouwlief: `ja hij trok al de hele tijd heel erg naar links en hobbelde zo, en ik had ook al een melding op het scherm' maar stoppen, nee hoor gewoon helemaal doorgereden tot bestemming...)
Enfin tussen het telefoontje naar Tesla en het vervangen van het wiel op locatie zat minder dan 90 minuten, volledig zonder stress opgelost allemaal. Dik tevreden hierover.

Ben benieuwd of ik hetzelfde gevoel overhou nadat ik de rekening ontvang, maar dat doet er op zo'n moment gewoon niet toe. ;)
 
Vorige week vroeg ik bij de probleem thread advies over een licht "klung" geluid bij onze p85. Begin deze week werd ik door tesla gebeld om een afspraak in te plannen: het forum wordt dus gelezen!

Vanochtend heb ik de p85 naar Amsterdam gebracht (p90d als loaner), daarnet werd ik om 21.45 gebeld. De auto is klaar, de drivetrain is vervangen.

De service is dus nog steeds perfect!
 
Vorige week vroeg ik bij de probleem thread advies over een licht "klung" geluid bij onze p85. Begin deze week werd ik door tesla gebeld om een afspraak in te plannen: het forum wordt dus gelezen!

Vanochtend heb ik de p85 naar Amsterdam gebracht (p90d als loaner), daarnet werd ik om 21.45 gebeld. De auto is klaar, de drivetrain is vervangen.

De service is dus nog steeds perfect!
Over een paar jaar lezen we hier hoe de nieuwste generaties zichzelf gewoon naar het SeC rijdt en weer terug... zonder verkeersovertredingen
 
  • Funny
Reactions: Chris EC-Rent