TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Service-ervaringen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Feb 4, 2016.

1. ErnstT

ErnstT Active Member

Kan niet altijd:
    Een band mag echter nooit gerepareerd worden als het gat groter is dan 7mm, of wanneer de lekkage buiten het loopvlak gebied zit, bijv. in de wang van de band, of net naast het profiel. In dit het geval moet de band altijd vervangen worden. Tesla doet het sowieso niet..

2. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Ik heb vorige maand een lek, ook veroorzaakt door een schroef, laten repareren voor € 30,00 incl. BTW en dat viel me zelfs nog wat tegen van Ron.
    Zo'n reparatie is slechts mogelijk als het lek in het loopplank zit en niet te dicht bij de wang. Dat kan bij @pvkeep het geval zijn geweest. Maar ik hoor ook wel dat Tesla uit principe niet aan bandenreparatie doet.
    (En opnieuw uitlijnen lijkt me sowieso overbodig bij een dergelijke reparatie. Maar misschien was dat een gratis extraatje om de pijn wat te verzachten. Of Paul bedoelt balanceren.)
    ((@ErnstT typt sneller dan ik.))

3. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Ze hebben echt wel gekeken of ze de band konden repareren maar de schroef zat echt helemaal aan de rand van de wang. Aan de binnenkant was dat in de kromming. Ik heb de band na afloop zelf geïnspecteerd.

4. Pebe

Pebe Member

Goede service: Aangeboden krijgen om je wagen op te komen halen op je werkplaats > Super

Frustrerend:
    Terwijl de Tesla afgevaardigde met je auto onderweg is naar het SEC een ontelbaar aantal zware verkeersovertredingen vast stellen.
    +135km/h waar max 90km/h
    +160km/h op autosnelweg (België = 120km/h)

Ik heb er de nodige foto's van genomen!

Absoluut ongehoord!!!
    Ik sta nu op kookpunt!!!

5. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

pfff. hoe dom kan je zijn?

6. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Mijn vader heeft zoiets ook een keer meegemaakt (bij haal/breng service op vliegveld) toen we nog via de app de rit en bijbehorende snelheden konden terugzien (typisch Volvo om deze functionaliteit weg te halen...). Die persoon is vervolgens ontslagen. Bij ons ging het zelfs om invordering snelheden. Sterkte met het aanspreken!

7. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Het is natuurlijk niet netjes, maar ik maak me daar niet druk over.
    Ooit reed men 162 km/h met mijn auto op de A10 (daar waar het max 100 is). Ik heb het SeC wel hiervan op de hoogte gesteld, om discussie in geval van bekeuringen e.d. te voorkomen. Verder interesseerde het me niet zo, die auto kan er wel tegen. Ik geloof dat Machiel (toen nog Service Advisor in A'dam) zich er meer over opwond dan ik.

• Like x 1
  8. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Is idd helemaal niet netjes. Ik vond juist dat ze als een oud wijf reden toen mijn auto opgehaald werd... o_O

9. Chris EC-Rent

Chris EC-Rent Member

Gisteren voor service geweest in Den Haag. Binnen een dag de 40.000 km beurt uitgevoerd (bij 60.000 km :p) en drive-unit vervangen. Allemaal super gegaan. Zelfs een puntje van zeuren op hoog niveau hebben ze netjes opgelost met een stukje vilttape: de bestuurders stoel schuurde langs de middenconsole waardoor je in zo'n stille auto een vervelend leder-op-leder kraakgeluid had. Ik dacht dat dit een semi-lelijke oplossing zou worden, maar je ziet het nieteens en het geluid is weg. Top!

Ze waren alleen vergeten de diagnostics-aansluiting netjes terug onder het scherm te stoppen, maar dat had ik zelf met een charmante armzwaai en een klik opgelost.

10. ErwinL

ErwinL Member

Oh, dat ga ik ook proberen. Wilde er niet speciaal voor langs een SeC rijden...

11. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Dat overkomt ze vaker. Van de zomer bij mij ook. Ik ben toen maar even langsgereden (ik werk om de hoek bij SeC Den Haag.)

12. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Ik kan het me goed voorstellen. Maar het kan nog erger. 'Mijn' Tesla medewerker pleegde ook grove snelheidsovertredingen en crashte mijn Tesla op een stilstaande file waarvoor hij niet meer kon remmen. 12.000 euro schade en zelfs een kentekenplaat zoek.

13. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Daarom hebben we dus Valet mode.

14. dicktump

dicktump Member

Zelfs met Valet Mode is het niet echt prettig om je Tesla aan een ander mee te geven. Als iemand gaat bumperkleven is de kans op steenslag ook een stuk groter. En lakschade is een stukje duurder dan bandenslijtage bij 160 km/u...

Maar goed, als een medewerker echt een ongeval veroorzaakt met je Tesla is dat weer een heel ander verhaal natuurlijk.

15. ebullio

ebullio Active Member

Het is toch geen probleem als iemand bij jouw tesla bumperkleeft omdat ie niet harder dan 160 kan?

16. dicktump

dicktump Member

Dat klopt, maar als iemand anders in mijn Tesla rijdt en diegene gaat op een auto voor hem kleven, is de kans op steenslag op de voorkant van mijn Tesla wel veel groter.

17. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Noem mij maar wat je wilt, ik vind het schandalig als je zo (te snel, agressief etc) rijdt met andermans auto (en al helemaal een klant zijn/haar auto!). Direct afstraffen, want volgens mij gaat het nooit goed komen als iemand die grenzen (om zichzelf te gedragen) niet heeft.

• Like x 3
  18. basvk

basvk Active Member

Hier ook een lekke band vandaag. (vrouwlief: `ja hij trok al de hele tijd heel erg naar links en hobbelde zo, en ik had ook al een melding op het scherm' maar stoppen, nee hoor gewoon helemaal doorgereden tot bestemming...)
    Enfin tussen het telefoontje naar Tesla en het vervangen van het wiel op locatie zat minder dan 90 minuten, volledig zonder stress opgelost allemaal. Dik tevreden hierover.

Ben benieuwd of ik hetzelfde gevoel overhou nadat ik de rekening ontvang, maar dat doet er op zo'n moment gewoon niet toe. ;)

19. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Vorige week vroeg ik bij de probleem thread advies over een licht "klung" geluid bij onze p85. Begin deze week werd ik door tesla gebeld om een afspraak in te plannen: het forum wordt dus gelezen!

Vanochtend heb ik de p85 naar Amsterdam gebracht (p90d als loaner), daarnet werd ik om 21.45 gebeld. De auto is klaar, de drivetrain is vervangen.

De service is dus nog steeds perfect!

• Like x 2
  20. ErnstT

ErnstT Active Member

Over een paar jaar lezen we hier hoe de nieuwste generaties zichzelf gewoon naar het SeC rijdt en weer terug... zonder verkeersovertredingen

• Funny x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC