Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had het al in het bereikbaarheidstopic geplaatst. Mijn x wil ik verkopen maar er moet nog iets hersteld worden dat uiteraard eerst uitgevoerd moet worden. Die onderdelen zijn 6 weken geleden besteld (nadat ik bij service amsterdam ben geweest). En daarna radiostilte en niemand te bereiken. Ik ben tot 2 maanden geleden uiteindelijk altijd goed geholpen bij vragen of problemen en ik had alle begrip voor de groeipijnen maar op dit moment baal ik wel even. De opvolger van de x wordt nog steeds een tesla omdat ik geloof in waar ze voor staan maar als er nu een goed alternatief was dan zou ik denk ik toch overstappen
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Voor mij ook eerste ervaring van service(Buiten de garantie) zonder telefoon bereikbaarheid. Service ingepland via de app. Ging prima met een offerte voor de te bestellen onderdelen via de mail gekregen. Offerte goedgekeurd en afspraak bevestigd door SEC Den Haag.
Toen ik afgelopen woensdag voor de service kwam waren de onderdelen er helaas niet.. Niet netjes maar de service monteur heeft de onderdelen bij een ander SEC op voorraad gevonden en zouden naar Den Haag gehaald worden. Kreeg een leen Model S mee. Volgende dag een SMS dat de onderdelen er nog niet waren en dat ik op de hoogte zou worden gehouden. Vrijdag geen bericht natuurlijk :rolleyes: maar maandag avond een SMS dat de onderdelen er zijn en dat ik hem vandaag mag ophalen. Werkt eigenlijk wel prima. Binnenkort worden deze statussen beschikbaar in de App zoals staat beschreven op tesla.com/support. Snap overigens wel dat het nu irritant is dat je nergens kan zien wat de status is. Deze functionaliteit hadden ze eerst moeten implementeren voordat ze de telefoon uit zetten!
 
Ik vind het eigenlijk wel weer typisch Tesla dat ze zaken 'anders dan anders' aanpakken en op een vernieuwende wijze dingen insteken. Dat ze moderne communicatiemiddelen introduceren, allemaal prima. Maar dan moet het wel kloppen! En er moet wel 2-way communicatie mogelijk zijn! En het moet duidelijk zijn hoe je nu in contact treed, ik zie/lees overal dat mensen boos zijn om dat ze uren aan de telefoon hangen en vervolgens eindigen met een verbroken lijn. Niet helpend, killing voor de merkbeleving, voer voor de haters...

Dat er groeipijntjes zijn dat snappen we allemaal, maar kom op Tesla, doorpakken!!!
 
  • Funny
Reactions: Arthur80
Ik lees dit gedoe toch met opgetrokken wenkbrauwen hoor... Ik ben van Tesla Groningen niet anders gewend geweest dat ik snel, adequaat en professioneel geholpen werd. Met de introductie van de Model 3 snap ik wel dat het hele servicegebeuren in transitie gaat (en zo'n mega-operatie gaat niet zonder slag of stoot), maar een gebrek aan two-way communicatie is toch wel tenenkrommend te noemen: een simpele vraag moet toch gewoon beantwoord worden?

Ikzelf heb nu een grommende leeuw-geluid in mijn X (zowel tijdens als na de rit) en dat zal wel een radiatorklep zijn als ik de fora zo lees, maar kan ik er veilig mee op vakantie? Lijkt me een zinvolle vraag, maar de app geeft me geen antwoord... Raar toch?

Tja voor de een is het glas half leeg, voor de ander half vol. Het is ook maar hoe je er tegenaan kijkt en hoe je zo'n dingen oppakt.
 
Ik wacht op de CCS adapter/modificatie inplannen. Afspraak via de app gemaakt. Heel gaaf dat dit kan natuurlijk.
Maar er is verder geen communicatie meer mogelijk en status informatie is er nog niet.
Omdat ze het zo megadruk hebben weet je gewoon niet of je gewoon vergeten wordt of dat je echt nog ergens op wacht.
Ik dacht, ik ga op onderzoek bij andere Service Centers of daar misschien de CCS adapter op voorraad is, maar je komt in het nieuwe telefoonmenu gewoon nergens meer uit (dead end). De sales afdeling van Groningen bereid gevonden even voor me te checken.
Als je eenmaal met Tesla (Service) in gesprek bent is het altijd wel goed, maar de voorkant/bereikbaarheid/tweeweg communicatie is echt helemaal stuk op dit moment. Op de site in je account was voorheen ook nog een soort management escalatie mogelijkheid, die is ook weg. Misschien wordt de nieuwe procedure toch dat we Elon gaan tweeten :)
 
Vanmiddag maar naar amsterdam gereden, daar bleek dat er een foutje was gemaakt en niet in het systeem stond dat mijn auto dat onderdeel nodig had. De vriendelijke en behulpzame medewerkster heeft nog geprobeerd om een oplossing te zoeken waarbij direct een afspraak gemaakt kon worden maar die gaat er waarschijnlijk niet op korte termijn komen. Ik heb zelf nog een mogelijke alternatieve oplossing aangedragen bij afdeling verkoop maar daar zit volgens mij niemand die iets kan doen wat niet in de standaard procedures zit. De verkoper heeft me wel beloofd om dit op te volgen, hopelijk krijg ik morgen een mail of telefoontje om te overleggen hoe dit opgelost kan worden.
 
A5826E9E-2EA8-4E2E-A2F2-7216C07FE6C3.png
Ik kreeg geen telefoontje vandaar op advies van een andere tesla bezitter een tweet verstuurd naar elon. Zal wel toeval zijn maar vanmorgen werd ik gebeld dat het onderdeel binnen is en dat ik komende woensdag langs kan komen voor herstel
 
Vandaag met mijn Model 3 SR+ bij SeC Eindhoven geweest voor paar kleine dingetjes:
Rechter zijspiegel die regelmatig niet uitklapt, ontbrekende pushpins en afneembare trekhaak die niet goed erin gaat.

Werd vriendelijk te woord gestaan aan de balie, later bij service intake ook maar dan wel weer Engelstalig, net zoals bij mijn aflevering. Geen probleem voor mij maar denk dat andere mensen hier toch wel wat moeite mee kunnen hebben. Werd wel goed geholpen in ieder geval.

Wel even een tip voor anderen. Als je een probleem hebt wat regelmatig of soms gebeurt en dus niet altijd aanwezig is (zoals bij mij dus met de rechter zijspiegel), even de datum en tijd ergens bijhouden, dan kunnen ze de logs nakijken van rond die tijden. Is voor hun anders ook een beetje moeilijk zoeken wat het probleem zou kunnen zijn.
Met de afneembare trekhaak is schijnbaar een vaak voorkomend probleem, waren volgens de medewerker al heel wat Model 3's voor binnen gekomen. Aangezien dit langer dan 4 uur ging duren zou ik een leenauto meekrijgen en kon ik de Model 3 later weer ophalen. Ze konden me alleen niet zeggen hoe lang het zou gaan duren, kon dus enkele dagen worden.

Maargoed, de leenauto is een Model S 85 dus het maakte mij niet zo veel uit hoe lang het zou gaan duren. :p Bij thuiskomst kwam ik er alleen achter dat er geen UMC bij zat, dat was niet zo handig. Die van mij zelf lag nog in mijn Model 3. Heb thuis wel een TWC maar de garage waarin deze hangt is net groot genoeg voor de Model 3 dus dacht dat de Model S daar niet in zou passen. Met een beetje voorzichtig proberen toch gelukt, denk nog een paar millimeter ruimte achter en voor de auto. :D Gelukkig kan ik hem dus toch hier thuis opladen.

Kreeg echter een uur ofzo nadat ik thuis was toch al bericht dat mijn Model 3 al klaar was. Maar was al bijna tegen sluitingstijd dus kon helaas niet meer terug rijden. Morgen weer ophalen, helaas wel eerder vrij moeten pakken van werk want extra dagen rijden met de leenauto kost 100 euro per dag. Dat vind ik dan wel wat jammer, had ik beter gewoon kunnen wachten daar als ze het toch al direct konden herstellen, was toch minder dan de 4 uur waarvoor je normaal dus geen leenauto krijgt. Achja, wel even de ervaring om een dag in een Model S te rijden, is zeker ook wel leuk maar vind de Model 3 toch fijner. :)

Weet dus nog niet wat ze allemaal gedaan hebben, wordt morgen vervolgd. ;) Maar tot nu toe dus een positieve ervaring bij SeC Eindhoven.
 
  • Like
Reactions: ebullio
View attachment 428801 Ik kreeg geen telefoontje vandaar op advies van een andere tesla bezitter een tweet verstuurd naar elon. Zal wel toeval zijn maar vanmorgen werd ik gebeld dat het onderdeel binnen is en dat ik komende woensdag langs kan komen voor herstel
Mooi dat het opgelost gaat worden, maar kan je die tweet nog aanpassen?
Je schrijft nu dat je door de SuperCharger gebeld bent :D
 
Vandaag is het zover. De afspraak voor mijn niet werkende panorama dak is er na een maand. Dit wordt de tweede keer dat het dak gemaakt wordt. Begin maart was hij ook al stuk, de auto was toen 3 dagen weg.

Dit heb ik ook in de afspraak aangegeven. Zodat de onderdelen alvast besteld kunnen worden (wishful thinking).

Nu net bij de balie "ok ik zie de afspraak hier, en u zou er op wachten?". Ik nou ik zou helemaal niets omdat ik verder geen contact met jullie heb gehad...

"O ja dat horen we vaker" "maar aan loaners doen wij niet meer en mag geen huur auto bestellen"

Dus zit hier nu braaf te wachten. Had er wel op voorbereid willen zijn. Als ik hier 3 dagen moet bivakkeren, slaapzak Ed..

Maar goed heb het idee dat ze pas naar de melding/planning kijken op de dag zelf.
 
Tsja, ik weet het niet.. Misschien doet de rest allemaal wat fout, maar:

- Enige tijd terug afspraak gemaakt voor CCS upgrade. Auto gister in de ochtend gebracht, afspraak was bekend. Auto ingenomen, kreeg uit 'goodwill' gratis een loaner mee omdat ze die dag genoeg hadden staan. Positief verrast! EInde van de dag auto weer opgehaald, alles prima in orde. Even snel langs 50 kW CCS station geweest, werkt. CHAdeMO werkt ook nog steeds. Superchargen nog even testen een dezer dagen. Paar uur later factuur ter accordering binnen, ook prima in orde!

- Ik wilde nog zo'n tire repair set hebben voor vakantie, maar vergeten te vragen. Vanmorgen daarom maar weer even langs gereden, kon 'm zo mee krijgen. Ook hier factuur paar minuten later in de mail.

Allemaal vlekkeloos en perfect geregeld.

Enige kanttekening is dat ik graag had willen bellen of ze die tire repair set hadden liggen, in plaats van er heen te moeten rijden. Maarja. Komt vast wel weer goed.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Een service ervaring uit het buitenland: Ik heb mijn Model S verkocht aan een man in Polen (Elblag). Drie dagen nadat hij de auto had opgehaald, was hij niet meer te starten, met een melding battery low. Daar is een apart draadje over ( 12V batterij ineens dood en dode Model S) en kan betekenen dat het batterypack vervangen moet worden. Omdat de auto nog op mijn account stond (transfer duurt een paar weken) moest ik een service afspraak voor hem maken. Dichtstbijzijnde servicecenter is Berlijn (500 km.) en de eerste mogelijkheid was 27 augustus. Ze namen wel binnen een paar uur contact op, maar de afspraak kon niet naar voren. Dus je hebt een auto die het niet meer doet en de eerste mogelijkheid is 8 weken later. Misschien is er toch wat te zeggen voor het dealer model.
Je moet overigens als Pool wel heel graag een Tesla willen rijden, want er zijn in het hele land geloof ik drie Superchargers en nul Servicecenters. Maar goed daar heeft de man voor gekozen.
 
Naar de autoweg laten slepen en Tesla Road assistance bellen?o_O
Roadside assistance is alleen beschikbaar binnen de garantie (4 jaar of 80.000 km, beide al lang verstreken). Daarna ben je feitelijk aan de Goden overgeleverd.
Maar je hebt wel een punt, want het is waarschijnlijk een (hoofd) batterij probleem en daarvan is de garantie nog niet verlopen. Volgende punt is of ze wel roadside assistance hebben in Polen, want er zijn geen Service Centers. Maar ze hebben wel een lokaal nummer voor assistentie. Ik zal het doorgeven. Dank.