Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Even een opvolging na mijn bericht van gisteren. Nog steeds erg positief, vandaag mijn Model 3 weer opgehaald. Achteraf gezien had ik er dus gewoon op kunnen wachten maar wel een leuke ervaring gehad met een dag een Model S rijden. :p Wel weer blij dat ik de Model 3 weer terug heb, vind deze toch veel fijner rijden.

Ze hebben de rechterspiegel compleet vervangen. Had alleen maar van 1x toen ik het probleem had de datum en tijd en doorgegeven en schijnbaar hebben ze dus gewoon in de logs kunnen zien dat er een probleem was. Komende dagen even afwachten en proberen of die nu wel steeds goed uitklapt. :)

Ook hebben ze de ontbrekende pushpins geplaatst bij de wielkasten, rammelend geluid wat ik hiervan had is nu ook weg.

Alleen met de afneembare trekhaak hebben ze niets gedaan. Was volgens hun toch gewoon goed, monteur daar heeft even laten zien dat die er in en uit ging. Ging inderdaad wat beter dan toen ik het hier thuis probeerde maar toch nog niet heel soepel vind ik. Ze zeiden dat het na paar keer gebruiken wel beter zal gaan als de lak van de trekhaak zelf een beetje eraf is. Dit was schijnbaar iets te dik waardoor die wat klemt. Zou best kunnen dus ik probeer het nog wel een paar keer. Als het probleem toch blijft ga ik wel weer terug.

Maar ik kan dus eigenlijk alleen maar zeggen dat bij mij alles netjes is afgehandeld. Weet niet of dit dan ook geluk is of dat ze misschien in Eindhoven gewoon wat beter zijn. ;)
 
Roadside assistance is alleen beschikbaar binnen de garantie (4 jaar of 80.000 km, beide al lang verstreken). Daarna ben je feitelijk aan de Goden overgeleverd.
Maar je hebt wel een punt, want het is waarschijnlijk een (hoofd) batterij probleem en daarvan is de garantie nog niet verlopen. Volgende punt is of ze wel roadside assistance hebben in Polen, want er zijn geen Service Centers. Maar ze hebben wel een lokaal nummer voor assistentie. Ik zal het doorgeven. Dank.

Ik ben vandaag langs gegaan voor zo'n tire repair kit. Lang verhaal kort, op de Tesla site staat waar ze roadside assistance bieden. Ik ga naar Hongarije op vakantie, en daar zijn ook geen SeCs, maar daar bieden ze wel gewoon roadside assistance. Ze raden de kit af ivm. de "troep" die je in de band en daarmee ook de velg spuit, en je mag er maar 80 km/h mee. Ze adviseerden gewoon te bellen. Nou geloof ik dat allemaal, maar ik weet ook dat je dan rustig 2 a 3 uur kunt wachten op een bergingsdienst. In die tijd hoop ik dat bandje zelf wel even tijdelijk opgelapt te hebben.

Ook in Litouwen is roadside assistance (wat mij verbaast, want je kunt daar niet komen vanuit West-Europa, omdat na West-Polen de superchargers ophouden. ik zou dus niet weten hoe je daar zou moeten komen, want ook Chargemap laat geen snellaad stations zien op de route, maar mocht je er toch ineens zijn dan kun je zelfs daar bellen voor hulp :)
 
Nou geloof ik dat allemaal, maar ik weet ook dat je dan rustig 2 a 3 uur kunt wachten op een bergingsdienst.
Keep on dreaming. In Schotland zondagavond 19:00 gebeld, geen interventie mogelijk op zondag. Werd pas maandag om 11:30 geholpen. Gelukkig stonden we op 4km van ons logies en stoppen alle schotten bij een wagen met pech. Dus snel een lift gekregen.
Ik heb nu een gratis verzekering gekregen bij het vervangen van mijn banden bij mijn bandenboer.
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Ik ben vandaag langs gegaan voor zo'n tire repair kit. Lang verhaal kort, op de Tesla site staat waar ze roadside assistance bieden. Ik ga naar Hongarije op vakantie, en daar zijn ook geen SeCs, maar daar bieden ze wel gewoon roadside assistance. Ze raden de kit af ivm. de "troep" die je in de band en daarmee ook de velg spuit, en je mag er maar 80 km/h mee. Ze adviseerden gewoon te bellen. Nou geloof ik dat allemaal, maar ik weet ook dat je dan rustig 2 a 3 uur kunt wachten op een bergingsdienst. In die tijd hoop ik dat bandje zelf wel even tijdelijk opgelapt te hebben.
Ik heb een reparatiekitje gekocht die werkt met een plug c.q. “veter” en een kleine compressor, dat geeft geen rommel in je band. Hoop hem niet nodig te hebben, maar dat zou voldoende moeten zijn om e.a. zelf te fixen en naar een bandenboer te kunnen rijden.
 
Zie geen probleem. Redelijk wat CCS en Chademo mogelijkheden. Wat meer plannen is juist wel leuk.

We raken wat off-topic, maar:

Als ik ABRP gebruik van Groningen naar Riga, dan komt ie met een route door Zweden en Finland van bijna 3000 km. Dat is nogal een stukje om, vind ik niet echt een acceptable route.

Tesla Trip planner zegt 'Geen route mogelijk'

Tussen bv. 'Sczecin' en 'Gdansk' zit volgens Chargemap geen enkele snellader. De enige manier waarop je er kunt komen is wanneer je gaat omrijden om het te kunnen laden. Dat is niet echt als je een road trip wil doen, maar wel wanneer je gewoon naar Riga wil :)

Maargoed, Tesla zal er dan ongetwijfd road-side support hebben vanwege Tesla rijders die vanuit Finland oid die kant op gaan.
 
We raken wat off-topic, maar:

Als ik ABRP gebruik van Groningen naar Riga, dan komt ie met een route door Zweden en Finland van bijna 3000 km. Dat is nogal een stukje om, vind ik niet echt een acceptable route.

Tesla Trip planner zegt 'Geen route mogelijk'

Tussen bv. 'Sczecin' en 'Gdansk' zit volgens Chargemap geen enkele snellader. De enige manier waarop je er kunt komen is wanneer je gaat omrijden om het te kunnen laden. Dat is niet echt als je een road trip wil doen, maar wel wanneer je gewoon naar Riga wil :)

Maargoed, Tesla zal er dan ongetwijfd road-side support hebben vanwege Tesla rijders die vanuit Finland oid die kant op gaan.

Met de CCS adaptor of de Chademo adaptor lukt het wel.

ere5nc.png


Tip: gebruik More Settings en zet bij Fast Chargers dan CCS en/of Chademo aan.
 
  • Informative
Reactions: Tozz and Basvdpoel
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met Tesla's Service. Wanneer je je aanpast in hun beleid werkt het eigenlijk gewoon goed. Waarmee ik niet bedoel dat het superhandig is. Gewoon ze even kunnen bellen zou prettig zijn. Maar opzich werkt het wel zo.

Ik heb totaal geen moeite met het beleid, en ook een afspraak maken via de app is wat mij betreft geen probleem.
Waar ik wel moeite mee hebt is dat er geen communicatie is vanuit Tesla. Je gooit via de app wat over de schutting en zij kunnen zelf beslissen om mij even te bellen, voor toelichting.

Ik geeft nu aan via hun proces dat hetzelfde probleem opgetreden is als de laatste reparatie. Het risico is dat Tesla op mijn diagnose afgaat en alle onderdelen die tijdens de laatste reparatie gebruikt zijn opnieuw besteld en dan niet nodig heeft. Deze onderdelen komen dan terug in voorraad.

Nu plan ik een afspraak in en de eerste mogelijkheid is ook met dit nieuwe beleid een maand later. Ik ga daar een half uur zitten, zij stellen diagnose en kan weer een maand later terecht voor reparatie. Dus gewoon 2 maanden doorlooptijd voor een reparatie in een nieuw beleid dat dit allemaal zou moeten stroomlijnen.

Verder vergeef ik Tesla wel veel hoor zelfs Renaults waar ik in heb moeten rijden hadden minder problemen:

- Luchtvering vervangen na 6 maanden (kraakt en piept overigens weer met koud weer)
- Scherm heeft gele randen na 3 maanden
- Panorama dak 2x defect
- Deurhandel defect
- 2x Wind geruis bij 80km/h (rechter portier raam afgesteld)

Over het scherm wordt ik nu al weer boos. Na 3 maanden is dit opgetreden, er werd toe gezegd we kunnen het vervangen maar dan komt het weer terug. Dus wachten we op een revisie. Nu bij de laatste vraag ernaar, geeft een monteur aan nou die vervangen wij niet meer. Er komt een lamp die de gele randen gaat weghalen. We zijn nu weer 4 maanden verder en hoor er niets over.

Conclusie is dat ik geen probleem hebt in het beleid. Maar als je aangeeft dat aanpassen in hun beleid betekend maanden doorlooptijd en wachttijd in de wachtruimte om weg te gaan zonder oplossing. Geen oplossingen bieden voor de bestaande problemen. Dan heb ik wel degelijk problemen met de service.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik snap niet wat je nu wilt zeggen? Er zijn geen snelladers op de route van Polen naar Litouwen zodra je de over de helft van Polen ben. Dus je kunt daar met een EV niet komen. Ingewikkelder kan ik het niet maken.
Je kan er prima komen, en je kan er ook prima wegkomen. Overal waar je een stopcontact hebt kan je zelfs komen en laden. Je Tesla kan laden op AC en DC, op 1 Fases, 2 fases en 3 fases. al op 1000 watt.
Zo ben ik in 2014 Slovenië en Kroatië doorgekomen. Rode CEE pluggen bij haventjes, restaurants en blauwe campingpluggen en zelfs op stopcontacten... Dus niet kwestie van niet kunnen...
 
Je kan er prima komen, en je kan er ook prima wegkomen. Overal waar je een stopcontact hebt kan je zelfs komen en laden. Je Tesla kan laden op AC en DC, op 1 Fases, 2 fases en 3 fases. al op 1000 watt.
Zo ben ik in 2014 Slovenië en Kroatië doorgekomen. Rode CEE pluggen bij haventjes, restaurants en blauwe campingpluggen en zelfs op stopcontacten... Dus niet kwestie van niet kunnen...

Dat is prachtig, maar ik ga niet 50 uur wachten om op een Schuko stopcontact te laden halverwege Polen met 2 kW per uur als je gewoon naar je bestemming wil.

Dat het theoretisch kan geloof ik graag. Ik kan ook een generator in de achterbak leggen, maar echt een oplossing vind ik dat niet.
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Dat is prachtig, maar ik ga niet 50 uur wachten om op een Schuko stopcontact te laden halverwege Polen met 2 kW per uur als je gewoon naar je bestemming wil.

Dat het theoretisch kan geloof ik graag. Ik kan ook een generator in de achterbak leggen, maar echt een oplossing vind ik dat niet.
Dan moet je niet zeggen dat je er niet kan komen. En uiterste geval is een stopcontact maar dat gaf ik aan in het algemeen. Je hebt afdoende alternatieven op jouw route in AC laders. DC ook overigens
 
Mag ik vragen wat het verschil is tussen de tire repair set in functie t.o.v. bijvoorbeeld de compressor van de Action Dunlop mobiele luchtcompressor | Action.com? Deze zag ik vandaag toevallig staan.

Tsja, ik weet het niet.. Misschien doet de rest allemaal wat fout, maar:

- Enige tijd terug afspraak gemaakt voor CCS upgrade. Auto gister in de ochtend gebracht, afspraak was bekend. Auto ingenomen, kreeg uit 'goodwill' gratis een loaner mee omdat ze die dag genoeg hadden staan. Positief verrast! EInde van de dag auto weer opgehaald, alles prima in orde. Even snel langs 50 kW CCS station geweest, werkt. CHAdeMO werkt ook nog steeds. Superchargen nog even testen een dezer dagen. Paar uur later factuur ter accordering binnen, ook prima in orde!

- Ik wilde nog zo'n tire repair set hebben voor vakantie, maar vergeten te vragen. Vanmorgen daarom maar weer even langs gereden, kon 'm zo mee krijgen. Ook hier factuur paar minuten later in de mail.

Allemaal vlekkeloos en perfect geregeld.

Enige kanttekening is dat ik graag had willen bellen of ze die tire repair set hadden liggen, in plaats van er heen te moeten rijden. Maarja. Komt vast wel weer goed.
 
Mag ik vragen wat het verschil is tussen de tire repair set in functie t.o.v. bijvoorbeeld de compressor van de Action Dunlop mobiele luchtcompressor | Action.com? Deze zag ik vandaag toevallig staan.

  • De Action compressor is alleen om je band op te blazen/pompen
  • Tire repair setje is een compressor met mogelijkheid om een vloeistof aan te zuigen en in je band te pompen. Brengt dus niet alleen band op druk maar kan ook een reparatievloeistof erin pompen (LET OP: voor zover ik weet is dit een noodoplossing en moet de band daarna altijd vervangen worden!)
  • Als een reservewiel niet handig / voorhanden is kan er eventueel ook een reparatiesetje ter grote van een verbanddoos meegenomen worden icm een Action compressor (of vergelijkbaar). Dan kun je een "prop" in de lekke band plaatsen, band op druk brengen en rijden maar weer.
Het laatste setje heb ik ook gekocht voor Model 3. Bij mijn vorige auto zat gat op normale positie in de band en heb ik na reparatie nog ruim 40.000 km met de band gereden. Wel voor de zekerheid links achter gemonteerd*.

*=ik ben zelf nooit bang geweest voor de gevolgen van een dergelijke reparatie maar het kan bij verkeerde toepassing wel een hele kleine verzwakking van de band zijn (dat is overigens ook van toepassing voor een flinke aanvaring met een stoep etc.)
 
Helder verhaal. Dank.

  • De Action compressor is alleen om je band op te blazen/pompen
  • Tire repair setje is een compressor met mogelijkheid om een vloeistof aan te zuigen en in je band te pompen. Brengt dus niet alleen band op druk maar kan ook een reparatievloeistof erin pompen (LET OP: voor zover ik weet is dit een noodoplossing en moet de band daarna altijd vervangen worden!)
  • Als een reservewiel niet handig / voorhanden is kan er eventueel ook een reparatiesetje ter grote van een verbanddoos meegenomen worden icm een Action compressor (of vergelijkbaar). Dan kun je een "prop" in de lekke band plaatsen, band op druk brengen en rijden maar weer.
Het laatste setje heb ik ook gekocht voor Model 3. Bij mijn vorige auto zat gat op normale positie in de band en heb ik na reparatie nog ruim 40.000 km met de band gereden. Wel voor de zekerheid links achter gemonteerd*.

*=ik ben zelf nooit bang geweest voor de gevolgen van een dergelijke reparatie maar het kan bij verkeerde toepassing wel een hele kleine verzwakking van de band zijn (dat is overigens ook van toepassing voor een flinke aanvaring met een stoep etc.)
 
  • Informative
Reactions: Duke-U