Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Grote kans dat Repairsetjes waarbij je vloeistof in de band spuit niet werkt bij tesla's met nog de originele banden. Deze hebben voor demping van het bandengeluid schuim in de band over het grootste deel van het loopvlak in de binnenband. De vloeistof kan dan dus niet bij een eventueel lek komen en daar stollen.

Op het US Tesla forum is daar meer over te vinden. 1 Tesla gebruiker heeft zelfs geld teruggekregen voor de officiële Tesla bandenreparatieset toen die niet werkte vanwege dit probleempje. Heb even geen link ervan.
 
  • Helpful
Reactions: wooter and ebullio
Grote kans dat Repairsetjes waarbij je vloeistof in de band spuit niet werkt bij tesla's met nog de originele banden. Deze hebben voor demping van het bandengeluid schuim in de band over het grootste deel van het loopvlak in de binnenband. De vloeistof kan dan dus niet bij een eventueel lek komen en daar stollen.

Op het US Tesla forum is daar meer over te vinden. 1 Tesla gebruiker heeft zelfs geld teruggekregen voor de officiële Tesla bandenreparatieset toen die niet werkte vanwege dit probleempje. Heb even geen link ervan.

Hier meer te vinden:
Tire Repair Kit
 
  • De Action compressor is alleen om je band op te blazen/pompen
  • Tire repair setje is een compressor met mogelijkheid om een vloeistof aan te zuigen en in je band te pompen. Brengt dus niet alleen band op druk maar kan ook een reparatievloeistof erin pompen (LET OP: voor zover ik weet is dit een noodoplossing en moet de band daarna altijd vervangen worden!)
  • Als een reservewiel niet handig / voorhanden is kan er eventueel ook een reparatiesetje ter grote van een verbanddoos meegenomen worden icm een Action compressor (of vergelijkbaar). Dan kun je een "prop" in de lekke band plaatsen, band op druk brengen en rijden maar weer.
Het laatste setje heb ik ook gekocht voor Model 3. Bij mijn vorige auto zat gat op normale positie in de band en heb ik na reparatie nog ruim 40.000 km met de band gereden. Wel voor de zekerheid links achter gemonteerd*.

*=ik ben zelf nooit bang geweest voor de gevolgen van een dergelijke reparatie maar het kan bij verkeerde toepassing wel een hele kleine verzwakking van de band zijn (dat is overigens ook van toepassing voor een flinke aanvaring met een stoep etc.)
Even meegeven dat zo een Tire Repair spuitbus vaak maar 1 bar aan lucht kan inblazen. Genoeg om rustig tot een tankstation te rijden om voldoende lucht extra in te blazen.

Idem overigens met reparatiekits met 2 CO2-patronen. Daar haal je echt geen 3 bar mee, maar wel genoeg om enkele kilometers verder naar een compressor te rijden.
 
In de michelin pilot sport 4s die standaard op de model3 ligt, zit van die bekleding aan de binnenkant.
Is dit puur voor geluiddemping of heeft het ook nog soort van 'run flat' eigenschappen dat je min of meer 'door kan rijden' met lekke band?
 
Al drie keer lekke band gehad. Al drie keer was de band onherstelbaar. Dan helpt een setje ook niet.
Lekken waar het wel helpt, lopen meestal zo traag leeg, dat je dank zei de tijdige melding door de sensoren ook nog wel een eind mee verder kan, tot waar je geholpen kan worden.
  • Ik heb inderdaad ook 1 keer meegemaakt dat reparatie niet meer mogelijk was (auto zonder sensor en bij hoge snelheid band aan gort gereden)
  • De overige 3 lekke banden waren inderdaad kleine gaatjes waar nog een stuk mee gereden kon worden, desnoods door tussentijds nog even bij te pompen mbv compressor (mits spijker oid niet verwijderd werd)
  • Van de 3 lekke banden uit voorgaand punt heb ik er 1 laten vervangen (profiel was matig). De andere 2 keer heb ik er netjes een prop in gedaan omdat de positie/gat me voldoende vertrouwen gaf. Daarmee was probleem gelijk opgelost en kon ik weer >20k KM doorrijden. Voor iemand die handig is, weet waar hij/zij mee bezig is en extreme snelheden niet opzoekt is dat m.i. een goede oplossing.
  • De noodsetjes met slurry in je band ben ik zwaar op tegen. Leuk voor mensen met 2 linkerhanden maar dan kies ik idd liever voor bijpompen totdat ik bij een garage ben.
Statistisch gezien kom ik op ca. 1 lekke bank per 300.000 km :rolleyes:
Vuilstort en bouwplaats mijden kan gemiddelde positief beïnvloeden :)

Edit: nu weer on topic :mad:
 
Even een paar quotes van het afgelopen uur in een ander draadje...

....... Ik krijg altijd wel een antwoord op mijn vragen per e-mail. ..

Ik weet niet hoor maar als ik mail of sms krijg binnen een dag vaak antwoord.

Ik heb overigens prima ervaring: via chat had ik zo iemand te pakken, via mail kreeg ik na een dag antwoord (via sms) over de CSS ombouw.

Ik krijg ook steeds dezelfde dag nog antwoord via email. Altijd goed geholpen geweest.
Positieve ervaringen worden gewoon minder snel gedeeld. Vandaar dat het negatieve steeds naar boven komt.

Hier ook snel antwoord via sms. Heb geen klachten over service
 
  • Like
Reactions: Phil V
Onthou dat dit draadje 'service ervaringen' nogal een veel te breed begrip is..., dus discussie gaat dus snel de breedte in met als gevolg niet relevant aan generieke service.

Hou je er niet van, volg het dan niet. Ik kom er nu overigens alleen omdat ik zojuist gequoteerd(spelcorectie... spelling politie?) ben
 
  • Like
Reactions: woes
Onthou dat dit draadje 'service ervaringen' nogal een veel te breed begrip is..., dus discussie gaat dus snel de breedte in met als gevolg niet relevant aan generieke service.

Hou je er niet van, volg het dan niet. Ik kom er nu overigens alleen omdat ik zojuist gequoteerd(spelcorectie... spelling politie?) ben
Dat is wel een heel gemakkelijk (en minder nuttig) advies.
Als je wel geinteresseerd bent in 'service ervaringen' omdat het voor een mogelijke aanschaf van een Tesla voor jou van belang is om hierover beelden te krijgen, dan wordt je wel moe van breed uitlopende discussies over bijv. repairsetjes.
Ik begrijp best dat een bepaalde tekst een reactie buiten de 'lijntjes' oproept. Maar hou het dan kort en bij een langer dispuut maak een nieuw draadje aan. Ook nuttig om info over dat thema terug te vinden.
 
  • Like
Reactions: Dries Verhelle
Ik baal enorm van mijn gele-randen scherm. En iedereen lijkt laconiek te doen over dit probleem.

Contact met Tesla is vrijwel onmogelijk voor mij, maar ik lees hier over mail contact en sms. Kunnen wij die informatie niet delen?
Op dit moment staat er in mijn app een service afspraak voor mijn dakraam. Het is niet mogelijk om een nieuwe daarbij te maken voor het scherm. Je mag maar 1 probleem aanmelden. Meerdere problemen in 1 service afspraak helpt niet, omdat als er 1 probleem opgelost is en de rest op zich laat wachten wordt de afspraak afgerond en verdwijnt het in het niets.

Concreet:
- Op welk SMS-nummer kunnen we vragen stellen?
- Doet e-mail het dan nog?!? Welk e-mail adres?

En als laatst kunnen we niet wat stelliger gezamenlijk zijn wat betreft de gele-randen scherm? Er zijn mensen die hier nu een jaar mee rijden. En wel laten ons gewoon afschepen met we zijn er druk mee bezig. Tot aan nu het is een cosmetisch probleem dus we zijn niet verplicht het te repareren. Elon heeft een hekel aan negatieve pers of zelfs een rechtszaak? Een advocaat die het een prestige zaak vindt?