Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zooooooooo.... mijn eerste ervaring met Tesla Road Assistance is een feit. Nou ja, dat wil zeggen dat ik inmiddels 45 minuten een zeer eenzijdig gesprek heb met een meneer die me maar blijft vertellen dat ik zo spoedig mogelijk wordt geholpen... Wat een amateurs zijn het toch!

En we gaan verder..... Na 90 (!!!!) minuten heb ik maar opgehangen. Een ervaring rijker en een illusie armer. Vervolgens maar het Spaanse road assistance nummer gebeld - ik zit immers in Spanje nu. Guess what? Diezelfde meneer van mijn vorige gesprek vertelt me nu in het Spaans dat ik zo geholpen ga worden. Ook hier weer een minuutje of 30 in de wacht gehangen. Uiteindelijk maar weer opgehangen. Je zult maar ergens langs de weg staan met je gezin - ik zou serieus overwegen de auto zo door de pui van Tesla in Amsterdam heen te rijden en om 'm daar te laten staan (na reparatie dan :))

Uiteindelijk iemand van sales in Barcelona te pakken gekregen want schijnbaar neemt Tesla wel de telefoon op als je een auto wilt bestellen. Die hebben me geweldig geholpen, mocht gelijk komen en een uur later was ik weer op pad. Gelukkig was ik nog soort van mobiel (lekke band...) maar ik moet er niet aan denken wat er (niet) gebeurt als je een groot probleem hebt. Voor mij is dit echt wel een reden om geen Tesla meer te kiezen. Wat een pruts organisatie....
 
  • Informative
Reactions: JanG007 and Hbrink
En we gaan verder..... Na 90 (!!!!) minuten heb ik maar opgehangen. Een ervaring rijker en een illusie armer. Vervolgens maar het Spaanse road assistance nummer gebeld - ik zit immers in Spanje nu. Guess what? Diezelfde meneer van mijn vorige gesprek vertelt me nu in het Spaans dat ik zo geholpen ga worden. Ook hier weer een minuutje of 30 in de wacht gehangen. Uiteindelijk maar weer opgehangen. Je zult maar ergens langs de weg staan met je gezin - ik zou serieus overwegen de auto zo door de pui van Tesla in Amsterdam heen te rijden en om 'm daar te laten staan (na reparatie dan :))

Uiteindelijk iemand van sales in Barcelona te pakken gekregen want schijnbaar neemt Tesla wel de telefoon op als je een auto wilt bestellen. Die hebben me geweldig geholpen, mocht gelijk komen en een uur later was ik weer op pad. Gelukkig was ik nog soort van mobiel (lekke band...) maar ik moet er niet aan denken wat er (niet) gebeurt als je een groot probleem hebt. Voor mij is dit echt wel een reden om geen Tesla meer te kiezen. Wat een pruts organisatie....
Heb je ze verteld dat je een (beetje) lekke band had?
 
Ik zou zeggen, ga eens een uurtje posten bij een SEC, bijvoorbeeld Amsterdam. Ik was daar op een druk moment. Nee niet alles gaat goed want te weinig mensen. Maar als je hoort met welke vragen mensen binnenwandelen dan denk ik, koop lekker een andere auto, hier ben je nog niet aan toe.Handleiding lezen ho maar.

Ik zie dat toch anders. Tesla schaalt de service organisatie bewust niet mee op en zoekt goedkopere oplossingen om het service probleem aan te pakken. Dat deze niet efficiënt zijn lezen we hier elke dag. Schijnbaar is de keuze gemaakt elders in de organisatie te investeren. Wellicht een juiste keuze maar wel één die voor huidige Tesla rijders uitdagingen gaat zorgen. My 2cents...
 
  • Like
Reactions: JanG007
Nou, van mij krijgt Tesla ook mooi een rode kaart. Ik rij inmiddels mijn derde Tesla omdat ik zo enthousiast was over de auto's en het merk.
Dat beeld is echt helemaal gekanteld.

Heb mijn X nu twee jaar. Een geweldige auto. In het begin wat aanloopproblemen, maar die waren vlot en netjes verholpen (we praten 2017). Eigenlijk zoals ik de S85 en P85D heb beleefd destijds. Kleine mankementen, maar mensen met hart voor de zaak die het netjes oplossen.
Gedurende afgelopen jaar wat kleine issues verzameld. Niets dat de mobiliteit in de weg staat (trillende assen, gele randen, lekkende A-stijl, gescheurd rubbertje, piepende stoel bij verstellen, et cetera). Maar mijn teller ging richting 80.000 (einde garantie) dus wilde dat toch wel opgelost hebben. Op het moment dat ik de afspraak had, was ik net door de 80k heen (maar de problemen daarvoor gemeld).
Je raadt het al: eerst gedonder over de garantie. Want die was verlopen. Dus betalen voor leenauto en onderzoekskosten. Gelukkig dat met wat geduld kunnen oplossen met de medewerker door het tonen van eerdere correspondentie.

Dan het ophalen na 3,5 dag in de service. Helft van de problemen niets mee gedaan omdat onderdelen nog besteld moesten worden (ze wisten welke problemen er waren voordat ik de afspraak had!). Andere problemen werden glashard ontkent.
Gelukkig hebben ze wel twee nieuwe problemen gemaakt. Ten eerste zit de gordel klem en rolt deze niet goed af. Inmiddels gerafeld daardoor dus dat wordt een nieuwe gordel. Ten tweede gaat mijn deur (bestuurder) niet meer open of dicht! Ik rij dus nu met een half-open deur rond. Dit is ontstaan op de dag dat ik de auto ophaalde van de service. Noodnummer volledig onbereikbaar. Mobile service heeft geen haast. Dus vanochtend maar langsgereden om het onder de aandacht te krijgen.
Je raadt het al: garantie verlopen dus jammer. Ook geen leenauto. Gewoon "zoek het maar uit". Het kan onmogelijk komen door de serviceafspraak. Volstrekt normaal dat enkele uren na de serviceafspraak een deur ermee ophoudt. Betalen dus maar, want geen garantie. Ohja, het gaat ook om een verbeterd onderdeel omdat dit probleem bekend is!
De medewerker die de intake deed was overigens zeer vriendelijk en behulpzaam. Het is echt een beleidskwestie en dat laten ze ook weten.

Het gaat mij niet om de 615 Euro, maar wel om het achterliggende beleid. Hoe verkloot je een bedrijf in twee jaar tijd, Tesla lukt het. Ik wacht overigens ook al anderhalf jaar op mijn referral vergoedingen.
 
Hopelijk dat het allemaal goed komt.

Ik vraag me toch af hoe leasing maatschappijen hiermee om zullen gaan.
Vooral in Belgie is de leasing markt de belangrijkste voor Tesla op deze moment aangezien daar al de BMWs,Audi’s etc zich situeren. Zoals eerder aangegeven, ik denk dat het aandeel privé aankopen op deze moment erg klein is. (In België)
 
Op vakantie in het buitenland 2 weken geleden kreeg ik wat vreemde software meldingen, ook na resets en een software update. (M3 AWD). Toen heb ik in de app een afspraak gemaakt, om genoemde problemen, plus een piepend stuur en een trilling rechts plus een missend (onbelangrijk) afwerkonderdeeltje te plaatsen. Vandaag had ik om 11:45 de afspraak. Ik ben netjes ontvangen, met mijn naam. Onderdeel was er, en alle problemen zijn netjes opgelost. In minder dan een uur stond ik weer buiten. Wat mij betreft een 10. Zo kan het blijkbaar ook.
 
  • Like
Reactions: Tozz and JanG007
"Naar schatting gereed op: aug 5de, 10:59AM"

Nou dat is al ruim gepasseerd maar mij lijkt het dan nog niet gereed als je deze melding hebt. Maar gelukkig kan je ook helemaal niemand bellen, heb je van niks of niemand een nummer gekregen en ligt Tilburg zo'n 90km van mijn woonadres (dus er even lang rijden heeft ook weinig zin).

Ik snap dat het niet ideaal is, maar wat maakt het uit? Je hebt een leenauto die inderdaad vaak redelijk aftands zijn, maar het is wel een gratis leenauto. Ja, die van Audi waren netter, maar die waren dan ook niet gratis. Een Audi A6 leenauto kost bij Audi iets van 180 euro per dag. Daar tegenover staat dat je die loaners gratis kunt Superchargen en je geen kilometers plust op je eigen auto.

Ik heb dat nooit een probleem gevonden. Ze bellen of SMS'en echt wel als je auto klaar is.

Ook bij Tesla weten ze dat het Service niveau nu te laag is, daar zijn ze mee bezig.

Het enige echt jammer is dat iedereen ze hier voor heeft gewaarschuwd. Als je in een half jaar je fleet verdubbelt maar je Service afdeling niet mee laat groeien krijg je dit soort gezeur. Maar dat lijkt een beetje bij Tesla te horen, het is allemaal brandjes blussen
 
  • Like
Reactions: Sijsje
Op vakantie in het buitenland 2 weken geleden kreeg ik wat vreemde software meldingen, ook na resets en een software update. (M3 AWD). Toen heb ik in de app een afspraak gemaakt, om genoemde problemen, plus een piepend stuur en een trilling rechts plus een missend (onbelangrijk) afwerkonderdeeltje te plaatsen. Vandaag had ik om 11:45 de afspraak. Ik ben netjes ontvangen, met mijn naam. Onderdeel was er, en alle problemen zijn netjes opgelost. In minder dan een uur stond ik weer buiten. Wat mij betreft een 10. Zo kan het blijkbaar ook.

Ik heb dezelfde ervaring. Als je je schikt in Tesla's werkwijze werkt het plannen van service afspraken werkt het allemaal prima.

Alleen voor sommigen is het soms vervelend dat je ze niet kunt bellen of mailen. En dan ontstaat de frustratie en irritatie.
 
Ja precies. Het probleem is: ik rijd altijd al op 'laag' , toch had ik er al na 1-2 maanden last van na levering. Gelukkig niet heel erg (ik heb ook bij iemand een 'kettingzaag' gehoord ipv een 'ratelende moersleutel').

Mij was verteld eind mei, dat mijn reparatie van de halfshafts geannuleerd was, omdat de nieuwe onderdelen onderweg waren. Toen is deze beurt ingepland, vandaar dat ik even de onderdelen + SKU's deel en benieuwd was of iemand kan vertellen wat het voorheen was (en wanneer dat was).

Zie service bulletin!
 

Attachments

  • MC-10162295-9999.pdf
    1.3 MB · Views: 53
  • Like
Reactions: petervr
Ik rij inmiddels via de lease maatschappij in een Model 3, nu heeft de LM aan Tesla per email gevraagd om mijn account als berijder te koppelen aan de auto zodat ik de App kan gebruiken.

Nu heb ik na een week nog geen reactie gehad, moet ik gewoon geduld hebben of zijn er manieren om dit sneller te laten verlopen?
 
@Tozz
Dit was half november 2018:

Duidelijk dezelfde partnummers van de halfshafts.

Halfshafts.png
 
Het probleem zit volgens de SB dan ook specifiek in de clovis mount die te veel zijdelingse beweging toe staat.

Partnummer 1055366-00-H

Overigens is het niet hetzelfde partnummer. Jij hebt revisie B. Dit document heeft het over revisie D. Ik rij op dit moment met revisie C.
 
Ja, in juni heb ik dezelfde fix gehad. Maar dat helpt niet (ik hoor het alweer).
Deze SB is van juli. Vers van de pers. Die clovis mount is echt nieuw.

Ik hoor ze ook weer en vorige week is hij nog bij het SeC geweest.
Daar hoorde de monteur het ook bij de proefrit die we samen hadden maar toen ik hem terug kreeg stond op de service invoice dat ze geen geluid konden vinden....

Nu is het wel minder erg dan de vorige keer... maar toch..
 
Ik rij inmiddels via de lease maatschappij in een Model 3, nu heeft de LM aan Tesla per email gevraagd om mijn account als berijder te koppelen aan de auto zodat ik de App kan gebruiken.

Nu heb ik na een week nog geen reactie gehad, moet ik gewoon geduld hebben of zijn er manieren om dit sneller te laten verlopen?
Neem contact op met degene van Sales die je de auto verkocht heeft