Ik denk (helaas!) dat je er langs zit Tozz. Tesla is helemaal niet bezig met het verhogen van het service niveau, maar heeft de focus op het reduceren/onder controle houden van service gerelateerde kosten. Dit straalt door naar de hele service organisatie en openbaart zich in desinteresse van medewerkers in de customer facing organisatie. Veel medewerkers verwijzen naar procedures en in vergelijking met enkele jaren geleden is het meedenken en pro-aktief reageren naar het nul niveau gedaald. Erg jammer maar wel realiteit. Pas als de gebrekkige service de verkoop negatief gaat beinvloeden en gaat resulteren in over-capaciteit zal Tesla het service probleem aanpakken is mijn bescheiden mening.
Nee, ik zit er niet naast. Tesla is bezig om 2-weg communicatie mogelijk te maken via een chat-achtig systeem in de App en/of site.
Ook komt er in de App een extra optie om roadside support aan te vragen (lees: pechhulp) voor meer spoedeisende zaken.
Het niveau van service die Tesla ooit had (auto's halen en brengen, ook buiten kantooruren) was natuurlijk heel fijn, maar dat was vanaf het begin af aan niet houdbaar. ik ben het eens dat het niveau nu onhoudbaar laag is, maar daar zijn ze dus echt wel mee bezig.
Het front-end verhaal vanuit de App is misschien slecht, maar de medewerkers die ik spreek (in Groningen) proberen wel altijd pro-actief mee te denken en hebben mij tot op heden nog nooit in de steek gelaten.
Bovendien komen er in Nederland - dacht ik - 2 nieuwe service centers bij om te druk verder te verdelen.
Op technisch vlak is er ook goed nieuws:
- Het gele randen probleem is men actief mee bezig
- Het 'shudder' probleem op de S/X is nu een definitieve fix voor
- Het 'klunk' geluid in de Model 3 is een fix voor
Vrijwel al mijn service bezoeken zijn overigens voor "known issues". Ik heb de shudder, gele randen en nu een koplamp kapot gehad. Als Tesla dat eerder had opgelost dan was ik afgezien voor een service interval beurt (die ook niet meer nodig is) nooit bij een SeC geweest. Het verminderen van service bezoeken zou in mijn geval dus hebben voorkomen dat ik ooit bij een SeC langs zou moeten, en dan had ik ook de door sommige als negatief ervaren App-ervaring niet.