Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ga NIET naar Tesla naar het vliegveld!
3 weekjes parkeren, vampiredrain, meer dan 250km verdwenen en gestrand. Dat zie je aankomen, want de app geeft een paar dagen vooraf een melding low battery.
Contact opnemen met Tesla, want aankomen na 22 uur vliegen wil je wel graag door...
reactie van Tess van Oers: (Tesla “service” Rotterdam - u moet hem ook aan een laadpunt zetten. En verder niets... ook Tesla Service via het formulier... geen reactie.
Er was een tijd dat Tesla supersnel superservice gaf. Daarom was ik zo blij met mijn eerste S en rij ik nu in de 2e. Das war einmal.
Ik ben benieuwd hoe ik maandag na aankomst de parkeergarage uit ga komen
No tesla smile for me!
Als het lukt thuis te komen heb ik donderdag een serviceafspraak in Rotterdam. Wil je vuurwerk zien, moet je dan even langskomen.
 
Ga NIET naar Tesla naar het vliegveld!
3 weekjes parkeren, vampiredrain, meer dan 250km verdwenen en gestrand. Dat zie je aankomen, want de app geeft een paar dagen vooraf een melding low battery.
Contact opnemen met Tesla, want aankomen na 22 uur vliegen wil je wel graag door...
reactie van Tess van Oers: (Tesla “service” Rotterdam - u moet hem ook aan een laadpunt zetten. En verder niets... ook Tesla Service via het formulier... geen reactie.
Er was een tijd dat Tesla supersnel superservice gaf. Daarom was ik zo blij met mijn eerste S en rij ik nu in de 2e. Das war einmal.
Ik ben benieuwd hoe ik maandag na aankomst de parkeergarage uit ga komen
No tesla smile for me!
Als het lukt thuis te komen heb ik donderdag een serviceafspraak in Rotterdam. Wil je vuurwerk zien, moet je dan even langskomen.

Kan je niemand sturen om de Tesla te gaan chargen?
 
Ga NIET naar Tesla naar het vliegveld!
3 weekjes parkeren, vampiredrain, meer dan 250km verdwenen en gestrand. Dat zie je aankomen, want de app geeft een paar dagen vooraf een melding low battery.
Contact opnemen met Tesla, want aankomen na 22 uur vliegen wil je wel graag door...
reactie van Tess van Oers: (Tesla “service” Rotterdam - u moet hem ook aan een laadpunt zetten. En verder niets... ook Tesla Service via het formulier... geen reactie.
Er was een tijd dat Tesla supersnel superservice gaf. Daarom was ik zo blij met mijn eerste S en rij ik nu in de 2e. Das war einmal.
Ik ben benieuwd hoe ik maandag na aankomst de parkeergarage uit ga komen
No tesla smile for me!
Als het lukt thuis te komen heb ik donderdag een serviceafspraak in Rotterdam. Wil je vuurwerk zien, moet je dan even langskomen.
Ok, je doet het zelf, zet hem zelf waarschijnlijk op allways connected oid en wat verwacht je dan dat Tesla gaat doen? Naar je auto om hem voor je ergens op te laden dat je zelf dat niet hoeft te doen als je aankomt omdat je 22 uur hebt gevlogen? Je Tesla gaat echt niet leeg komen te staan, neem aan dat er in de buurt van of op het vliegveld een laadpunt is en dan kan je daar even wat bijladen tot je de eerste SuC oid tegenkomt. En wat voor vuurwerk wil je dan veroorzaken? Die mensen aan de front desk volgen ook gewoon beleid op, zij het ook echt niet altijd eens met het opgelegde beleid en dan zitten die echt niet op een issue te wachten waar geen beleid voor nodig is... zou zeggen geniet nog lekker van je vakantie en anders vraag je toch een bekende om je auto even bij te laden? Op afstand openen als hij er is, keyless driving en even gaan laden...
 
Last edited:
Heel veel sterkte maar ik ben bang dat er toch echt instellingen fout stonden of 3rd party apps of websites of servers stiekem de auto wakker houden..

Zelf zou ik nooit maar dan ook nooit 3rd parties toegang geven tot mijn Tesla login, daar kan je veel te veel mee inclusief wegrijden met de auto. 1x zo'n app/website gehackt en met een beetje geluk is je auto weg.. (niet als ie leeg is). Wie weet heb je de 3rd party app wel uitstaan maar blijkt een centrale server de auto alsnog continu te pollen..

3rd party apps zijn reverse engineered en hebben geen toestemming van Tesla oid. Tesla houdt daar dus geen rekening mee. En het is lastig te weten te komen wat er precies gebeurt met je login of hoe vaak je auto wordt wakker gemaakt als zon 3rd party app of server een bug blijkt te hebben.

Ik ben zelf terug van een week vakantie waarbij de Tesla model 3 in de volle zon heeft stilgestaan en had 10km drain.. alarm aan sentry uit en niet steeds de app openen want dat haalt de auto uit de sleep.
 
250km Vampire drain is belachelijk veel.
Dat is ca. 50kWh gerekend naar 200Wh/km.

Ik ben zelf laatst 14dgn weggeweest en daar was nauwelijks een drain te bekennen.

Nu heb ik wel na een eerste fase waarbij ik veel 3rd party software heb getest alles wat niet standaard was eraf gegooid en dat scheelt echt enorm.
Er zitten een paar stevige processoren in een Tesla om de beeldanalyse te kunnen maken (denk aan het soort processoren die ook in zware gamecomputers zitten) als je deze continu aan laat omdat je steeds software aan hebt staan die naar de status van je auto kijkt dan gaat het echt heel hard met je verbruik.

Ik weet niet of je dergelijke 3rd party app's hebt aangehad maar Tesla kan dit ook zien als je dat aan hebt gehad en zullen dan ook met recht zeggen dat het je eigen schuld is als je dan na 3 wkn leeg staat.
 
Voor een ander datapunt: ik had de wagen ook voor 3 weken verlof geladen tot "470km". Als ik thuis was had ik nog 389km over, maar het grootste deel was ik verloren door remote de airco aan te zetten tijdens de hittegolf als de binnentemperatur boven de 55° kroop (ik was vergeten om overtermperature protection aan te zetten en remote kun je dat niet).

Anders was ik waarschijnlijk rond de 2-3km per dag verloren (en dan vooral omdat ik regelmatig de wagen checkte en dus wakker maakte). En het grootste deel daarvan was te wijten aan een software update.

Sinds de laatste 2019.24 update heb ik trouwens nauwelijks nog phantom drain als de wagen correct gaat slapen, ook thuis (waar vroeger de aanwezigheid van de sleuteltelefoon op 10m van de wagen wat phantom drain veroorzaakte tenzij ik de BlueTooth afzette). Op verplaatsing met Sentry mode on is het natuurlijk andere koek, want dan slaapt de wagen niet.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
[...]
Wie weet heb je de 3rd party app wel uitstaan maar blijkt een centrale server de auto alsnog continu te pollen..
[...]
Ik kan bevestigen dat zowel de Vandebron als Jedlix app mijn MS bleven pollen ondanks dat ik het Slim Laden allang had uitgezet. Hierdoor ben ik in 3 weken vakantie ook 60% range kwijtgeraakt. Gelukkig had ik nog genoeg om van Schiphol naar het SUC in Amsterdam-ZO te rijden.

Kortom: verander het wachtwoord van je Tesla account voordat je de auto lang parkeert.
 
Ik kan bevestigen dat zowel de Vandebron als Jedlix app mijn MS bleven pollen ondanks dat ik het Slim Laden allang had uitgezet. Hierdoor ben ik in 3 weken vakantie ook 60% range kwijtgeraakt. Gelukkig had ik nog genoeg om van Schiphol naar het SUC in Amsterdam-ZO te rijden.

Kortom: verander het wachtwoord van je Tesla account voordat je de auto lang parkeert.
En test een week voordat je weg gaat een nachtje zonder opladen en sentry mode uit. Als je dan zo goed als niets verliest aan range is het goed.
 
Na 7 maanden wachten is mijn stabilisatorstang dan toch snel en kundig vervangen. Fijne loaner (P85+, waar vind je ze nog) meegekregen. Kreeg de auto van buiten en binnen schoon terug, geen geringe opgave omdat de laatste gebruikers mijn vrouw en de hond waren. Kon hem dus meteen in handen van de nieuwe eigenaar geven. Beetje pijn in het hart.
Was dat garantie? En zo nee, hoeveel kost het om een stabilisatorstang te laten vervangen?
 
Hier geven ze bij Profile aan dat ze geen after market kunnen vinden en ik naar Tesla moet, maar kan er online zat vinden.. Wel vreemd dat iedereen aangeeft dat het geen kwaad kan om er mee door te rijden, dingen zitten er toch niet voor niets?
Kun je op internet aftermarket stabilisatorstangen voor een Tesla kopen? Dat is nieuw voor mij,
Maar je kunt toch gewoon de onderdelen bestellen bij Tesla en ze laten monteren bij een bandenboer of garage? Of zelf doen.
Je kunt niet oneindig doorrijden met een rammelende stabilisatorstang, maar wel maanden of duizenden kilometers. Beetje afhankelijk hoe vaak je op hobbelige wegen komt. Het geluid is voorlopig het belangrijkste probleem en op de lange termijn is het natuurlijk niet goed voor de ophanging.
 
Kan ik het hier kwijt dat Tesla Service echt slecht is en niet passend is bij een auto van 100k?

Lang wachten op een service afspraak waar tussentijds niet over te communiceren valt. En dan ook gewoon niet alles goed fixen.

Geweldige auto dramatische service.
 
Kun je op internet aftermarket stabilisatorstangen voor een Tesla kopen? Dat is nieuw voor mij,
Maar je kunt toch gewoon de onderdelen bestellen bij Tesla en ze laten monteren bij een bandenboer of garage? Of zelf doen.
Je kunt niet oneindig doorrijden met een rammelende stabilisatorstang, maar wel maanden of duizenden kilometers. Beetje afhankelijk hoe vaak je op hobbelige wegen komt. Het geluid is voorlopig het belangrijkste probleem en op de lange termijn is het natuurlijk niet goed voor de ophanging.

Nu het niet zo spannend blijkt te zijn ga ik het gewoon bij Tesla laten doen.... thx voor de info.
 
Het is weer tijd voor een positief verhaal:

Ik reed vanochtend naar SuC Den Haag om nog wat te regelen voor mijn nieuwe S die ik dinsdag ga ophalen (nl free supercharging). Bij instappen was het centrale scherm zwart. Tijdens het rijden geprobeerd te rebooten maar tevergeefs, de MCU zat in een continue reboot loop. Dat hebben ze vandaag netjes opgelost met een offline software update, loaner meegekregen. En als bonus een stukje taart bij de koffie.
 
En als bonus een stukje taart bij de koffie.

Afgelopen maandag heb ik 20 net afgebakken appelflappen bij SeC Rotterdam afgeven als dank voor alles... en jij krijgt gebak :)

Maar een kleine geste aan de mannen van het SeC is in deze dagen echt wel iets wat iedereen zou moeten overwegen. Zij zijn het ook echt niet eens hoe de service nu verloopt en moeten hoe zeer ze sommige zaken ook tegenstaan het opgelegde beleid uitvoeren....
 
  • Like
Reactions: pvkeep