Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Kun je op internet aftermarket stabilisatorstangen voor een Tesla kopen? Dat is nieuw voor mij,
Maar je kunt toch gewoon de onderdelen bestellen bij Tesla en ze laten monteren bij een bandenboer of garage? Of zelf doen.
Je kunt niet oneindig doorrijden met een rammelende stabilisatorstang, maar wel maanden of duizenden kilometers. Beetje afhankelijk hoe vaak je op hobbelige wegen komt. Het geluid is voorlopig het belangrijkste probleem en op de lange termijn is het natuurlijk niet goed voor de ophanging.

Ze waren eerst aftermarket te bestellen maar het bedrijf wat ze maakt lijkt niet meer te bestaan. (reageren niet op mail en bij de grossiers een onbekende levertijd)

Wel jammer ze waren goed bezig: stabilisatorstangen, aandrijfassen, wiellagers, remmen ed

13 parts for Tesla Model S | Triscan

Ik heb de stabilisatorstangetjes uiteindelijk maar gewoon bij Tesla besteld en zelf gemonteerd:

DSC_0439.JPG


DSC_0445.JPG


Uiteindelijk weer heerlijk stil over de klinkerweggetjes :)

En ja, ik maak graag overal foto's van
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Het lijkt er op dat sommigen ook niet op de hoogte zijn van wijzigingen in het service niveau..

Elon Musk to address Tesla shutting down its service loaner program - Electrek

Is denk ik nog niet echt van invloed in Europa. 2 weken geleden de M3 afgegeven en van te voren aangegeven géén loaner nodig te hebben, maar ze gaven hem toch mee (uiteindelijk gelukkig, want duurde paar dagen). Ook kan je formeel in de problemen komen overigens als je een ICE voor een langere tijd als vervanging hebt met de belastingdienst en de bijtellingsregels, is wel echt hypothetisch maar je weet maar nooit. Maar belangrijker, je hebt een laadpas en als je moet tanken is formeel het ook niet akkoord voor de belastingdienst als je gaat pinnen en dan de benzine of diesel gaat declareren....
 
Ik moet zeggen dat ik erg huiverig was voor het service-verhaal via de applicatie. Voor je gevoel wil je bellen en meteen iemand aan de lijn krijgen en dat kan niet meer (voor niet-urgente gevallen). In mijn geval kreeg de airco kuren, dus via de app aangemeld en service ingepland. Even later (hooguit een paar uur) teruggebeld door Tesla voor meer informatie en een definitieve afspraak ingepland.

Aangezien ik nog meer (kleinere) issues heb die ik dan maar meteen mee wil pakken dit achteraf in de app toegevoegd aan de beschrijving. Een paar uur later weer gebeld om dit door te nemen en dit wordt ook meteen opgepakt die dag. Gevoelsmatig dus wellicht een achteruitgang, maar in de praktijk werkt dit prima. Als de problemen ook zo voortvarend worden opgelost, dan ben ik helemaal tevreden.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Gevoelsmatig dus wellicht een achteruitgang, maar in de praktijk werkt dit prima. Als de problemen ook zo voortvarend worden opgelost, dan ben ik helemaal tevreden.

Zelfde ervaring. Er wordt terugkoppeling gegeven op de service afspraak in de app. Ik kreeg diagnose op afstand + een PDF met de voorgenomen werkzaamheden en bijhorende kosten. Erg fijn.

Ontvangst in SeC A'dam was ook uitstekend. Vlot geholpen, en snel weer weg met de loaner. Verdere communicatie zou via SMS verlopen, en dat heb ik ook liever dan bellen.

De loaner is een 85D AP1. Als ze me zouden aanbieden deze te ruilen met mijn P85 met gesloten beurs zou ik het niet doen. Vind de 'gas' respons van de 85D trager, de motor 'wined' bij acc/deceleratie, en de stoelen lijken te klein, maar dat kan ook aan mij(n postuur) liggen:D.
 
  • Funny
Reactions: nico180
Idem hier. Afspraak ingepland en binnen een uur een verzoek om detailinformatie. Tijdens de service dmv SMS-en op de hoogte gehouden. De SMS-en werden ook beantwoord. Zo kan het dus ook werken :cool:

PS; na een uur in de service een loaner meegekregen.
 
Op zich werkt het wel leuk. Helaas heb je geen persoonlijk contact wat vervelend is. Ze geven nu aan dat het binnen 4 uur opgelost kan worden en er geen loaner beschikbaar komt dan. Tja.. ik ga niet beetje 4 uur in het service center zitten. Vraag netjes of ze kunnen bellen om het te bespreken, krijg je droog antwoord terug met binnen 4 uur geen loaner, je kan via app reschedulen als je niet kan.

Bespreek het morgen daar wel, maar vorige keer kon je dit gewoon netjes telefonisch bespreken. Als het echt lang duurt ga ik wel ff naar de mediamarkt in Duiven, maar serivce vind ik het niet. Het is niet alsof ik 4 uur gewoon graag bij het serivce center zit. Het is ook niet zo dat het allemaal gratis moet. Bij me vorige dealers was er ook gewoon een kleine vergoeding voor loaner bij de service en bij garanties (waar ik nu voor kom) gewoon gratis.
 
Last edited:
Ga NIET naar Tesla naar het vliegveld!
3 weekjes parkeren, vampiredrain, meer dan 250km verdwenen en gestrand. Dat zie je aankomen, want de app geeft een paar dagen vooraf een melding low battery.
Contact opnemen met Tesla, want aankomen na 22 uur vliegen wil je wel graag door...
reactie van Tess van Oers: (Tesla “service” Rotterdam - u moet hem ook aan een laadpunt zetten. En verder niets... ook Tesla Service via het formulier... geen reactie.
Er was een tijd dat Tesla supersnel superservice gaf. Daarom was ik zo blij met mijn eerste S en rij ik nu in de 2e. Das war einmal.
Ik ben benieuwd hoe ik maandag na aankomst de parkeergarage uit ga komen
No tesla smile for me!
Als het lukt thuis te komen heb ik donderdag een serviceafspraak in Rotterdam. Wil je vuurwerk zien, moet je dan even langskomen.
Hoi.

Afgelopen zondag mijn Model X na 30 dagen terug 'gestart'. Was geladen tot 100% bij vertrek, en 30 dagen later was BMS gezakt tot 85%.

Zorg dat connectiviteit niet constant aan staat, en dat er geen apps je auto zitten te pollen.
 
  • Like
Reactions: nico180
Onlangs overigens ook via de app een service afspraak ingeboekt. In Eindhoven kon ik 3 dagen later al terecht, in Hasselt pas in oktober. Dag erna al een telefoontje om de afspraak te verplaatsen naar vroeger. In Hasselt houdt men slots open voor walk-ins en telefonische afspraken, maar hoe meer mensen via de app plannen, hoe minder die vrije plekken nodig zijn.
 
Hoi.

Afgelopen zondag mijn Model X na 30 dagen terug 'gestart'. Was geladen tot 100% bij vertrek, en 30 dagen later was BMS gezakt tot 85%.

Zorg dat connectiviteit niet constant aan staat, en dat er geen apps je auto zitten te pollen.

Als je 8 weken je Tesla stil laat staan met de verkeerde instellingen dan vraag je er gewoon om. Stoer namen van medewerkers gaan noemen en vuurwerk beloven om vervolgens poeslief te doen als je naar het SeC komt..... te triest gewoon.. vuurwerk... vroeger stond hij met een sterretje buiten en noemde het een vuurwerkje blijkbaar.
 
Tegen betaling (100€/dag) krijg je altijd een loaner. Gratis enkel indien meer dan 4 uur en wagen nog binnen garantie.

Fijn om te weten. Ze hebben naar paar x smsen gebeld (2x gevraagd of ze ff konden bellen anders). Als het echt lang duurt dan regelen ze wel wat gaven ze aan. Blijf erbij dat als een klant iets niet begrijpt of vragen heeft, je deze even belt ipv sms'jes blijft sturen met hetzelfde antwoord. Misschien moet ik wennen aan het feit dat Tesla liever geen persoonlijk contact wilt.
 
Vanochtend auto om 09:30 gebracht. Airco maakte lawaai bij afslaan en moest worden uitgezocht (diagnose) en de CSS retro zou worden gedaan. +\- 2 uur. Ze zouden na diagnose even bellen ( max na 1 uur) mocht het langer duren (ging ff stukkie lopen). Na 2,5 ik terug bij de servicebalie, aangezien ik niks gehoord had. Ja ze zijn de airco aan het leeg laten lopen en duurt nog wel ruim 1,5 uur. Toch een loaner meegkregen, waarbij nog wel meerdere malen werd aangegeven dat het niet standaard is een loaner te krijgen. Uiteindelijk heeft de service bijna 5 uur geduurd. Tja.. ik vind de communicatie echt ondermaats. Fijn dat ik toch een loaner kreeg.

Nu heb ik wel bij sturen een vaag geluid van de voorophanging.. hoop dat het weggaat, ben alleen bang dat er iets los zit ergens van de airco werkzaamheden. :(
 
Ik verwacht dat jij hetzelfde probleem hebt gehad als in dit draadje. Wel benieuwd waar je bent geweest, want mijn airco compressor staat al 1.5 week in backorder. Wel vreemd dat die van jou meteen beschikbaar is. Airco compressor vervangen staat ongeveer 4 uur voor, dus dat zou ook wel kloppen.

Vage geluiden na een reparatie altijd direct melden. Na een week kun je discussie krijgen of het wel meteen na de reparatie was...
 
Op zich werkt het wel leuk. Helaas heb je geen persoonlijk contact wat vervelend is. Ze geven nu aan dat het binnen 4 uur opgelost kan worden en er geen loaner beschikbaar komt dan. Tja.. ik ga niet beetje 4 uur in het service center zitten. Vraag netjes of ze kunnen bellen om het te bespreken, krijg je droog antwoord terug met binnen 4 uur geen loaner, je kan via app reschedulen als je niet kan.

Bespreek het morgen daar wel, maar vorige keer kon je dit gewoon netjes telefonisch bespreken. Als het echt lang duurt ga ik wel ff naar de mediamarkt in Duiven, maar serivce vind ik het niet. Het is niet alsof ik 4 uur gewoon graag bij het serivce center zit. Het is ook niet zo dat het allemaal gratis moet. Bij me vorige dealers was er ook gewoon een kleine vergoeding voor loaner bij de service en bij garanties (waar ik nu voor kom) gewoon gratis.

Volgens mij kun je vragen om een betaalde loaner. Kost 100,-/dag.
 
Volgens mij kun je vragen om een betaalde loaner. Kost 100,-/dag.

Sjesus wat een geld. Ik snap dat als het buiten garantie is dat het geld moet kosten ("service" bestaat al tijdje niet meer), maar echt treurig dat ze je zo oplichten dan. Een huurauto kost paar tientjes per dag, max.
Blijkbaar ontmoedigingsbeleid. "Slimme" zet, gaat vast hoop goede mond op mond reklame opleveren
Man man.