Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Sjesus wat een geld. Ik snap dat als het buiten garantie is dat het geld moet kosten ("service" bestaat al tijdje niet meer), maar echt treurig dat ze je zo oplichten dan. Een huurauto kost paar tientjes per dag, max.
Blijkbaar ontmoedigingsbeleid. "Slimme" zet, gaat vast hoop goede mond op mond reklame opleveren
Man man.

Bij de meeste krijg je een fiets... En ja, paar tientjes voor een Aigo of twingo. Je neemt een Tesla mee, vaak een S van gemiddeld een ton. Je moet helemaal niets he,
 
Sjesus wat een geld. Ik snap dat als het buiten garantie is dat het geld moet kosten ("service" bestaat al tijdje niet meer), maar echt treurig dat ze je zo oplichten dan. Een huurauto kost paar tientjes per dag, max.
Blijkbaar ontmoedigingsbeleid. "Slimme" zet, gaat vast hoop goede mond op mond reklame opleveren
Man man.

Nou, een Audi A8 bij Audi kost ook gewoon 240,- per dag hoor. Ik moest daar atijd zelf een auto huren (zelfde pand), 35,- per dag voor een Polotje

100,- is gezien de cataloguswaarde vrij laag naar mijn idee.
 
  • Like
Reactions: pvh
Ik verwacht dat jij hetzelfde probleem hebt gehad als in dit draadje. Wel benieuwd waar je bent geweest, want mijn airco compressor staat al 1.5 week in backorder. Wel vreemd dat die van jou meteen beschikbaar is. Airco compressor vervangen staat ongeveer 4 uur voor, dus dat zou ook wel kloppen.

Vage geluiden na een reparatie altijd direct melden. Na een week kun je discussie krijgen of het wel meteen na de reparatie was...

Duiven. Klopt dat was mijn issue. Ik heb mijn service 1,5 maand ervoor al ingepland. Toen ik er was van de week zeiden ze meteen “oh ik zie dat er een air comp. is besteld zonder diagnose, vreemd, maar mooi dat ie er is”.

Vage geluid is nu weg. Zien wel. Ik ga niet weer terug een afspraak maken. Ik moest de kids ophalen dus was geen optie om weer terug te gaan.
 
Volgens mij kun je vragen om een betaalde loaner. Kost 100,-/dag.

Waar kan ik dat vragen dan? Ze blijven via sms zeggen dat voor kortere afspraken geen loaner door Tesla beschikbaar wordt gesteld. Niet.. anders op verzoek voor 100,-. Het ontmoedigingsbeleid vind ik gewoon ondermaatse service, net als niet kunnen bellen. Bezuinigingen op de verkeerde dingen als je mij vraagt. Misschien zorgen dat de kwaliteit op orde is van de autos om de drukte eraf te halen, zodat service centers service kunnen leveren.
 
Duiven. Klopt dat was mijn issue. Ik heb mijn service 1,5 maand ervoor al ingepland. Toen ik er was van de week zeiden ze meteen “oh ik zie dat er een air comp. is besteld zonder diagnose, vreemd, maar mooi dat ie er is”.
Dan heb je denk ik mijn airco compressor gekregen, want die is besteld voor de vestiging Duiven :) Die is twee weken geleden aangemeld. Daar is geen diagnose van gedaan, maar ik heb aangegeven waar het geluid vandaan kwam en hoe het klonk. Volgens Tesla klonk het als een airco compressor en hebben ze die voor de zekerheid besteld (kunnen ze best op de plank laten liggen, want ze gaan bij bosjes kapot). Tot mijn verbazing is er nog steeds geen airco compressor geleverd. Moet er woensdag naartoe, maar zonder bevestiging van Tesla rij ik die kant niet op. Heb in mijn laatste melding aangegeven dat ik vanuit Tesla een bevestiging wil of alles binnen is. Geen trek om naar Duiven te rijden zonder zekerheid dat er ook wat gaat gebeuren.
 
Zoooooo, heb mezelf vandaag beloofd me niet meer op te winden over Tesla’s (gebrek aan) service, en om langzaam maar zeker het Tesla boek te sluiten. De energie en tijd die het kost om te kunnen omgaan met Tesla’s compleet gebrek aan service wordt me te gortig. En dus gaat de S P100DL bij de eerste gelegenheid de deur uit en de geplande Model 3 voor mijn vrouw gaat er ook niet meer komen. Ellenlange discussies in Eindhoven vandaag over de beroemde gele randen en een rammelende veerpoot, gevolgd door een van arrogantie overlopende uitleg over hoe Tesla communiceert (nee meneer, wij bellen u - als een status update wilt van uw probleemgeval dan komt u maar gewoon even langs...); ik heb er genoeg van. Het waren mooie Tesla jaren maar voor mij is het over en sluiten. Mooi product, geweldig concept maar wat een ballentent...
 
@joverdijk wat heb jij hiervoor gereden? Want 100 per dag voor zo een auto is echt niet veel hoor, zie alle reacties...

Volvo en Audi. Kreeg daar altijd dikke vervangende autos mee, nooit voor hoeven betalen.
Staat er wel reklame op, maar dat boeit me geen reet. Dealer heeft 'gratis' reklame rondrijden in de regio en gebruikt dezelfde autos ook als demo/test-rit autos en dus als service naar de klanten als loaner. Beter concept dan 100 snaren per dag vragen aan je klant als die dure Tesla heeft gekocht... Ze zouden er maar een dag of 5 of 10 aan bezig zijn (ja meneer, druk druk!!!) krijg je rekening van 500 tot 1000 euro alleen voor de vervang auto.. Koekkoek!
Maar het zal vast wel aan mij liggen allemaal joh.
Ik zeg al niks meer.
 
Er werd weleens gezegd dat “men in Tilburg” de draaitjes hier mee zou lezen. De ervaringen zijn de laatste maanden niet heel positief, dus zou je verwachten dat “men in Tilburg” de moeite zou nemen om via de mail te reageren en wat ze aan het downgraden van hun serviceniveau zouden gaan doen. Echter is het verrekte stil aan de kan van Tesla NL. Ik snap dat voor sommigen “communiceren” nog best eng is, daarvoor heb je hele goede therapeuten om ze van hun angst af te helpen. Een paar jaar terug waren er een aantal forumleden die wat nauwe contacten hadden met de mensen binnen Tesla NL. Zijn deze contacten bij Tesla nu verdwenen? Mocht iemand van Tesla NL per ongeluk dit draadje meelezen, een kleine tip; ga even koffie drinken bij Louwman in Raamsdonksveer, vraag dan even over hoe hun Lexus Red Carpet Treatment werkt. ;) Wellicht komt er dan een goed idee naar boven ;)
 
Maar het zal vast wel aan mij liggen allemaal joh.
Ik zeg al niks meer.

Waarom? Daar is dit forum toch voor en jouw ervaring met dit onderwerp is blijkbaar voor de meeste een hele andere en zonder verschillen zou het wel heel erg saai worden hier.
Maar ik kan mij echt bijna niet voorstellen dat als je buiten de garantie om kosteloos een leenauto mee krijgt bij Audi en Volvo. Dat Tesla voor korte reparaties geen leenauto mee wil geven ook tijdens garantie kan ik wel een beetje begrijpen maar zou ik zelf meer vrede mee hebben als het max 2 uurtjes zou zijn om te wachten.
 
Hier nog een ex-volvo klant ;-)
Voor garantie gevallen ALTIJD gratis een leen auto. De service en reparatie was altijd binnen 1 dag klaar op 1x na. Toen moest er een onderdeel worden ingevlogen, toen duurde het in totaal 2 dagen. Ik wordt erg huiverig van de tijden die hier genoemd worden. Ik ga het circus meemaken de volgende week, wanneer mijn auto na 2 maanden eindelijk aan de beurt is voor oplever issues (krankzinnig natuurlijk)

Tijdens onderhoud kon je auto huren voor rond 75-80 / dag. Dit was ook zo voor issues buiten de garantie.
 
Hier nog een ex-volvo klant ;-)
Voor garantie gevallen ALTIJD gratis een leen auto. De service en reparatie was altijd binnen 1 dag klaar op 1x na. Toen moest er een onderdeel worden ingevlogen, toen duurde het in totaal 2 dagen. Ik wordt erg huiverig van de tijden die hier genoemd worden. Ik ga het circus meemaken de volgende week, wanneer mijn auto na 2 maanden eindelijk aan de beurt is voor oplever issues (krankzinnig natuurlijk)

Tijdens onderhoud kon je auto huren voor rond 75-80 / dag. Dit was ook zo voor issues buiten de garantie.
Met garantie ook altijd bij Tesla een gratis loaner, discussie op dit moment gaat hier om buiten garantie reparaties...
 
Er werd weleens gezegd dat “men in Tilburg” de draaitjes hier mee zou lezen. De ervaringen zijn de laatste maanden niet heel positief, dus zou je verwachten dat “men in Tilburg” de moeite zou nemen om via de mail te reageren en wat ze aan het downgraden van hun serviceniveau zouden gaan doen. Echter is het verrekte stil aan de kan van Tesla NL. Ik snap dat voor sommigen “communiceren” nog best eng is, daarvoor heb je hele goede therapeuten om ze van hun angst af te helpen. Een paar jaar terug waren er een aantal forumleden die wat nauwe contacten hadden met de mensen binnen Tesla NL. Zijn deze contacten bij Tesla nu verdwenen? Mocht iemand van Tesla NL per ongeluk dit draadje meelezen, een kleine tip; ga even koffie drinken bij Louwman in Raamsdonksveer, vraag dan even over hoe hun Lexus Red Carpet Treatment werkt. ;) Wellicht komt er dan een goed idee naar boven ;)

Zo was het wel inderdaad, in ieder geval leek het erop. Mijn (let op; mijn...) ervaring is dat alle goedwillende service medewerkers vervangen of verworden zijn tot gate keepers met als enige doel kosten te reduceren. Misschien ben ik te negatief maar dit lijkt tot bedrijfscultuur te verworden. Jammer!
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and Faiz71
Ik kan me voorstellen dat Tesla hun medewerkers verbiedt om op dit soort fora uitlaten te doen, waarbij duidelijk is dat het Tesla medewerkers zijn. Binnen de korste keren doet iemand een uitspraak waaraan mensen allerlei rechten (denken) te ontlenen. Dat zou ik ook niet willen als organisatie. Op het Audi forum heb je ook geen Audi-mensen die bijdragen. Wel veel Audi-specialisten met (veelal) nuttige bijdragen, maar dat concept kent Tesla helaas nog niet in Nederland.

Tesla NL weet denk ik echt wel van de problemen, want die zullen met enige regelmaat boze mensen aan de balie hebben staan. Ik vermoed dat de volgende zaken het probleem verergeren:
  1. Strikte procedures vanuit de VS waaraan ook de NL organisatie is gebonden.
  2. Er moeten kostenreducties plaatsvinden en vorig jaar werd duidelijk dat men minder medewerkers wil bij Tesla. Het liefst hadden ze ook alle showrooms willen sluiten.
  3. De matige tot ronduit slechte aflevering van de auto's. Ook hier is de focus op leveren (en dus geld incasseren) en niet op kwaliteit. Hierdoor wordt de service organisatie zwaar belast.
  4. Standaard problemen (krakende veren, rammelende assen, koplampen, gele schermen, ...) die bijna alle Model S/X eigenaren treffen op termijn en dus veel vragen van de service organisatie. Weet niet hoe het bij de model 3 zit, maar bij de model S kun je eigenlijk wel een checklist hebben en de issues stuk voor stuk afvinken.
  5. Enorme toename van verkopen in 2018 van de Model S/X door aflopen van de 4% bijtelling en het op gang komen van de Model 3 in 2019. Meer auto's is meer issues en het lijkt niet dat de service afdelingen meegeschaald zijn.
Een beetje een perfect storm, want alles bij elkaar is het gewoon één grote ellende. Mijn reparaties heb ik nu zelf moeten doorschuiven, omdat de onderdelen niet op voorraad zijn. Contact loopt ondertussen via de app, SMS en e-mail en je "spreekt" met verschillende personen. Het is mij daarom nog steeds niet precies duidelijk wat er 11-9 allemaal gaat gebeuren aan mijn auto. Als je reageert op een e-mail van Tesla, dan krijg je soms wel antwoord, maar soms ook niet. In ieder geval zal de airco en de koplampen gerepareerd worden. De rest zie ik ter plekke wel. Fijn is het niet en als het de komende tijd niet veranderd dan zal het ook mijn laatste Tesla zijn.

@SMU Eigenlijk is dit het beste middel om een organisatie te laten weten dat het zo niet kan. Jammer dat het zo moet, maar respect dat je de knoop hebt doorgehakt. Mijn issues zijn (nog?) niet groot genoeg en de financiële consequenties vind ik ook te groot. Maar met dit warme weer zonder airco is geen pretje. Gelukkig heb ik nog een oude cabrio staan en daar tuf ik nu mee rond. Rij dus nog steeds met een glimlach rond, maar niet dankzij Tesla.
 
  • Like
Reactions: horta
Zo was het wel inderdaad, in ieder geval leek het erop. Mijn (let op; mijn...) ervaring is dat alle goedwillende service medewerkers vervangen of verworden zijn tot gate keepers met als enige doel kosten te reduceren. Misschien ben ik te negatief maar dit lijkt tot bedrijfscultuur te verworden. Jammer!
Negatief? Eerder realistisch. ;)
Snap ook niet zo goed waarom er geen optie in de app zit om vervangend vervoer te regelen. Het ziet er wel vrij knullig uit dat je zelf met een extern verhuurbedrijf je vervangend vervoer regelt. Tenzij “full service” nu self-service is geworden, vind ik opzich ook prima, maar dan verwacht ik wel dat de wagen bij een reparatie op het afgesproken tijdstip klaar staat.